PS4 på två adresser med fifa2021

Medlem
PS4 på två adresser med fifa2021

Hej, min son har skaffat Fifa 2021 i julas och spelat och sparat en hel del i molnet bl.a på ultimate team. (adress nr1) konsol 1.

När han är hos sin mamma och loggar in på sitt konto så kommer han inte åt sparat på Fifa, (utan får börja om från början) trots att allt ligger sparat i onlinelagringsutrymmet . (adress nr2) konsol 2.

vad kan detta bero på? allt på kontot skall väl ligga där oavsett vilken konsol man loggar in på? nån som har en förklaring?

Inaktiv

Jag tror jag har hittat svaret nu. Enligt ea hemsida:

"Alla dina framsteg och allt innehåll du skaffar i FIFA 21 Ultimate Team (inklusive spelare, kort, mynt, FIFA-poäng, matchstatistik och placering på rankningslistor), och alla framsteg i VOLTA FOOTBALL, kommer att föras över från PlayStation 4 till PlayStation 5 och tillbaka, eller från Xbox One till Xbox Series X|S och tillbaka. Framsteg i alla andra spellägen som till exempel Onlinesäsonger, Samarbetssäsonger, Karriärläget, Proffsklubbar och så vidare kommer att vara bundna till din befintliga konsol och kan inte överföras mellan konsoler."

Nu gäller detta generationsbyte men borde vara precis likadant eftersom han spelar på 2 olika konsoller.

Medlem

Tack för svar :-), men förstår ändå inte vad ”kommer föras över” betyder. Först det över automatiskt? Vi försökte ladda ned från onlinelagringsutrymmer igår men det gick ändå inte? När man loggar in med kontot (samma konto på bägge) på ps4:at så kontaktar den ju EA servrar innan allt hoppar igång. Där borde väl ultimate team ligga oavsett vilken konsol man loggar in ifrån?

1
Skriv svar