Mindre kärlek till Horizon Zero Dawn på pc när Guerrilla gör nytt

Robot
Mindre kärlek till Horizon Zero Dawn på pc när Guerrilla gör nytt

Utvecklingen styrs om till Horizon Forbidden West.

#horizon-forbidden-west, #horizon-zero-dawn


Medlem

PC version av 2an lär ju dröja. Att de släppte 1an är ju för att få folk att vilja ha 2an så de köper en PS5a....

Medlem

Hade inte 1:an en del klydd på pc? (Ett av de få nyare spel jag inte köpt)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är väl vettigt. PC-versionen av Zero Dawn är fortfarande inte perfekt, men absolut funktionsduglig. Forbidden West lär ju bli ett av de första ordentliga next-gen spelen på PS5 så att de vill fokusera sin kraft där förstår jag.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Inte spelat toklångt i zero dawn på pc än. Men faktiskt aldrig sett någon bugg. Lär ha kört kanske 40% hittills iaf. Allt på högsta i 1440p.


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av xdrive:

PC version av 2an lär ju dröja. Att de släppte 1an är ju för att få folk att vilja ha 2an så de köper en PS5a....

Inte säkert. Kan snarare bli så att PC-versionen kommer tidigare. Detta handlar inte bara om att fånga in några enstaka nya spelare att köpa en ny konsol, utan mer om få in miljontals i ditt ekosystem som även fungerar på hårdvaran folk redan har.

Sony måsta hitta ett långsiktigt sätt att kontra game pass, annars blir det nog svårt i längden för dem att konkurrera. Skulle inte förvåna mig om Sony framöver försöker förändra PS-now till en liknande tjänst till PC och/eller även börjar sälja sina PS-titlar till PC framöver likt Microsoft nu gör...

Medlem
Skrivet av Arzei:

Är väl vettigt. PC-versionen av Zero Dawn är fortfarande inte perfekt, men absolut funktionsduglig. Forbidden West lär ju bli ett av de första ordentliga next-gen spelen på PS5 så att de vill fokusera sin kraft där förstår jag.

Sony och/eller Guerilla ändra sig väl och tänker även släppa spelet till PS4? Vet inte hur nextgen det kan bli då...

Medlem

Funkar ju okej nu. Men det är fortfarande en del buggar o problem jag önskar dem kunde fixa.

Medlem

Blir väl ungefär då när nya Horizon släpps som det går att få tag på en Ps5 i butikerna...

ZF
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Inte säkert. Kan snarare bli så att PC-versionen kommer tidigare. Detta handlar inte bara om att fånga in några enstaka nya spelare att köpa en ny konsol, utan mer om få in miljontals i ditt ekosystem som även fungerar på hårdvaran folk redan har.

Sony måsta hitta ett långsiktigt sätt att kontra game pass, annars blir det nog svårt i längden för dem att konkurrera. Skulle inte förvåna mig om Sony framöver försöker förändra PS-now till en liknande tjänst till PC och/eller även börjar sälja sina PS-titlar till PC framöver likt Microsoft nu gör...

Göra som Microsoft och släppa Microsoft även på Microsoft gör de ju redan.

Motsvarande för Sony skulle kanske vara att bara släppa Playstation på Vaio utöver Playstation och streaming.

Rent ekonomiskt är det rimligen mycket smartare att släppa Playstation på Xbox istället för Windows.

Ja, jag vet att Vaio har dött.

Medlem
Skrivet av ZF:

Göra som Microsoft och släppa Microsoft även på Microsoft gör de ju redan

Huh? :B

Medlem

Okej...så dom kommer inte fixa sin skit PC port(Crashar ofta, ljud problem, Stuttering, osv...) okej (ännu en studio till min Black List som börjar fylla ett A4 ark)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

1
Skriv svar