Gabe Newell om Cyberpunk 2077: "Finns många väldigt glada pc-spelare"

Geeks Gaming
Skrivet av Håkkon:

Behöver du en kram? Och kanske en liten liten puss.

Jag tror du bör slå upp vad ”oxymoron” betyder, din kommentar baseras nog på ett väldigt missförstånd

Skrivet av Håkkon:

Behöver du en kram? Och kanske en liten liten puss.

Inte så svårt att se vem du är.. du ger dej inte


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Haha vad har IQ med subjektiva bedömningar om spel att göra?

Han menar nog problemet med att många pantskallar bara ger 1or lr 10or, vilket förstör hela betygsystemet


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

men skojar du eller? spelet av vad jag läste vid launch var ju total katastrof.. o du säger dom flesta var glada? okej..

Jag tyckte det var grymt....
Bara för att vissa hade en negativ upplevelse så betydet det inte att alla hade det.

OCH... på internet så är det alltid det negativa som hörs mest... samma gäller i verkligheten också för den delen.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Jag är en av dom. Spelet är väldigt bra, även om det finns lite småbuggar. Synd att konsolversionerna verkar vara otroligt eftersatta det skulle CDPR gjort bättre.

"Lite småbuggar".

Please.

Testpilot
Skrivet av Sabelsköld:

"Lite småbuggar".

Please.

Jag talar om min upplevelse på PC. Du har haft en annan?

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Jag talar om min upplevelse på PC. Du har haft en annan?

Men du ljuger ju medvetet.

Testpilot
Skrivet av Sabelsköld:

Men du ljuger ju medvetet.

Varför skulle jag ljuga om min spelupplevelse?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Summera alla sidor som finns och du hamnar på genomsnitt 78/100, rundar vi av blir det 8/10.
Även om vi säger 7/10 så är det ett BRA betyg och om det för dig är ett lågt betyg så har du en skev uppfattning om betygsskalor.

Så problemet för dig är att folk har låg IQ. Därför ”räknas” dom inte in till den skara av folket som gillar spelet? Bra där.

Som jag nämnt tidigare. Spelet har brister. Spelet är inte polerat. Det är dåligt på flera områden. Men det som är absolut viktigast för många är Story och Karaktärer, och där har spelet bevisligen levererat något som väääldigt många uppskattar.

Men ja, blondes have more fun som man säger

*Polissystemet är totalt klappkasst. Men det har bara påverkat mig dom extremt få gångerna jag av misstag skjutit på civila. Vilket jag normalt inte gör för varför ska jag göra det?

Nu ska du nog inte lägga ord i munnen på mig herrn, jag säger bara att det är fult möjligt att människor missar eller inte stör sig på sådant jag stör mig på.

Har du sett en människa med 100IQ försöka göra ett IQ test t.ex.

Antar att det är samma sak som händer i den här typen av upplevelser, de ser helt enkelt inte samma saker, och lider tydligen inte av samma saker som mig.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Varför skulle jag ljuga om min spelupplevelse?

Jag får nog hålla med om att du ljuger eller är blind, jag har testat spelet, så antingen så försöker du försvara en vinkel du står vid eller så har du haft en jävla tur, kul för dig i så fall.

Spelet suger, är en tveksam 3/5 i dagsläget. Storyn däremot något snäpp över.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Han menar nog problemet med att många pantskallar bara ger 1or lr 10or, vilket förstör hela betygsystemet

Huvudet på spiken!

Ja "idioter" ger inte en vettig bild, antingen så tyckte dom att det var kul, då får det en 10:a för alla andra ger det, folk är får och har sällan en originell tanke i huvudet, inte ens jag har det, är väl kanske en gnutta mer medveten om det faktumet än gemene man.

Eller så tycker de inte att det var roligt, och det blor det en 0:a i betyg.

När typ 5-6 kanske hade varit rimligt egentligen.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Har spelat igenom allt som erbjuds i spelet. Buggar åsido (och det är många, men olika per spelare) är det ju bara en bråkdel av spelet de hävdade att det var.

AI var bara dålig, både strid och civila (polisen ska vi inte tala om), ingen intelligens alls.
Staden var såklart snygg men otroligt tom, i stort sett allt var kulisser utan interaktion, kändes helt livlös.
Absoluta majoriteten av uppdragen var exakt likadana, endast handfull sidouppdrag med någon vidare story eller val, huvuduppdragen var otroligt linjära (uppdraget de visade på E3 är i stort sett enda uppdraget som man kan påverka något drastiskt).
Kontrollerna är jättedåliga, uppenbarligen anpassade för enbart handkontroll. Enda räddningen var AutoHotkey och moddar.
Bilkörning är ju total katastrof i alla bilar, den lyckas på något sätt vara sämre än Watch Dogs. Och någon form av bilmodifikation saknas.
Braindance som de visade så stolt fanns endast i enstaka uppdrag, inte alls en särskilt märkvärdig funktion att spendera 45 minuter på att visa dom marknadsföring (som för övrigt visade precis allt det hade att erbjuda).
Och Nomad, Corpo och Street Kid starterna var 20 min och förändrade ingenting märkvärdigt i spelet alls. Istället fick man ett generiskt uppdrag och sen ett jäkla videomontage över vad V höll på med under 6 månader (var ju kul, det hade ju såklart varit skittråkigt att spela igenom det, eller) och man blev sen teleporterad till en lägenhet som man tydligen ägde. De kunde lika gärna börja spelet där direkt och skitit i "life paths" helt.

Kort, det är knappast någon "next generation open world". Spelet är okej, inget mer, gränsen på No Man's Sky när man ser på marknadsföringen.

Jag instämmer 100% efter att nu spelat igenom hela spelet.

Fick pengarna tillbaka av GOG, det var det minsta de kunde göra efter det här jävla fiaskot. Fy fan, bra jobbat med att bränna hela ert förtroende kapital, imponerande ärligt talat!


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Jag instämmer 100% efter att nu spelat igenom hela spelet.

Fick pengarna tillbaka av GOG, det var det minsta de kunde göra efter det här jävla fiaskot. Fy fan, bra jobbat med att bränna hela ert förtroende kapital, imponerande ärligt talat!

Du valde att spela klart spelet och ändå göra full refund? hah bra där
Spelet var tydligen bra nog för dig att spela klart det, många timmmar.

Testpilot
Skrivet av SorbP:

Jag får nog hålla med om att du ljuger eller är blind, jag har testat spelet, så antingen så försöker du försvara en vinkel du står vid eller så har du haft en jävla tur, kul för dig i så fall.

Spelet suger, är en tveksam 3/5 i dagsläget. Storyn däremot något snäpp över.

Varför skulle jag ljuga om min upplevelse med spelet? Lägg ned. För att exemplifiera vilka buggar jag haft då: vissa objekt är ibland osynliga, konstiga fysikbuggar där en del items kan flyga runt lite och i ett quest var det en NPC som fick ett ryck med sin motorcykel och körde på mig. Det är typ det. Sen givetvis det här med wanted-systemet som är jäkligt konstigt. Det är inte en perfekt spelupplevelse men långt ifrån en katastrof, sen kan jag ha haft flyt det vet jag inte. Pratar bara om min upplevelse.

Om du anser det är en 3/5 förstår jag dock inte hur du får ihop att det "suger". 3/5 är väl rätt bra?

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Varför skulle jag ljuga om min upplevelse med spelet? Lägg ned. För att exemplifiera vilka buggar jag haft då: vissa objekt är ibland osynliga, konstiga fysikbuggar där en del items kan flyga runt lite och i ett quest var det en NPC som fick ett ryck med sin motorcykel och körde på mig. Det är typ det. Sen givetvis det här med wanted-systemet som är jäkligt konstigt. Det är inte en perfekt spelupplevelse men långt ifrån en katastrof, sen kan jag ha haft flyt det vet jag inte. Pratar bara om min upplevelse.

Om du anser det är en 3/5 förstår jag dock inte hur du får ihop att det "suger". 3/5 är väl rätt bra?

3/5 är inte ens värt att spela enligt mig, så det faller under "suger" kategorin.

Det här har att göra med att det finns väldigt mycket spel och är det inte en 8-9/10 spelas det nästan aldrig.

Några saker du kanske lagt märke till, GPS:en fungerar typ inte, många missions hänger sig, objekt som spawnar in och ut ur ingenting.

För att inte nämna Wanted-systemet, jösses.

Sen saker som jag lägger märke till by deafult pga att jag läser rätt mycket om speldesign. Många sekvenser i spelet kräver inte user input, det är dålig gamedesign by default.

Testa starta en ny gubbe och gör ingenting i första biljakten så märker du vad jag talar om.

Nope det här är ett rushat spel, som lovade stort men höll tunt, en tveksam 3/5 helt klart.

Största gripen jag har är att combaten är rent kass, den är klunkig, den är otight, och helt obalanserad, det finns ingen vettig difficulty curve genom spelet inte ens en som kommuniceras till spelaren på ett vettigt vis.

Jag gör här poängen att en icke smooth svårighetskurva är helt okej om man gjort det som medveten speldesign, och kommunicerar detta till spelare.

Exempelvis om du går åt "fel" håll i Dark Souls så kommer en difficulty spike, som tydligt berättar för dig att du nog ska prova andra vägar, detta måste även hänga ihop med hur spelvärlden är designad.

T.ex hade det varit vettigt med att olika Zoner har olika svåra motståndare, det är en sådan simpel sak som de hade löst i sina tidigare spel som de nu verkar ha glömt av?!

Eller om man ska försöka göra ens en bråkdel av alla sidouppdrag på kartan, så kommer du vara överlevlad genom hela spelet och mer eller mindre ingen del, main story eller optional erbjuder någon form utav utmaning så fort man kommit igång med sin build.

Det är väldigt beklagligt, för de har skapat en atmosfär, och framförallt så får de en att tro att karaktärerna i spelet bryr sig om dig och vad som händer med storyn, det är jävligt bra, synd att allting runt omkring är fesljumet.

Om det får något år eller två på sig att polera, och lägger till allt content som skulle varit med, tänker framförallt på Wantedsystemet och de mer dynamiska delarna som var planerat för releasen men som uppenbarligen inte kom med så kan det här nog bli mitt favoritspel genom tiderna, men som det står nu... nope, no way in hell.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Du valde att spela klart spelet och ändå göra full refund? hah bra där
Spelet var tydligen bra nog för dig att spela klart det, många timmmar.

Alltså det var ju inte direkt en trevlig upplevelse, jag fick optimera min build lite, så jag mer eller mindre slapp slåss, och bara kunde gå på storyn som nog var det enda som räddade upp det hela.

Jag spelade naturligtvis igenom det för att se om det var så jävla ofärdigt hela vägen igenom, och jo mycket riktigt var det de.
Man kan ju egentligen inte avgöra om det var ett vettigt köp eller inte förens man spelat igenom hela spelet, även om det var rätt jävla uppenbart här.

Men det var att CEO:n gick ut och började mer eller mindre ljuga oss konsumenter rätt upp i ansiktet samtidigt som han lovar oss alla Refunds.

Så jag drar en refund direkt det är nu 15:e december, den 11:e januari får jag slutligen svar att de ursäktar sig att det tagit sådan tid med refunds men pga den oväntat höga andelen support tickets som handlar om refunds inklusive Covid-19 och bla bla....

så ja under väntan på min refund han jag verkligen spela klart spelet, dessutom så avinstalleras inte spelet när du drar en refund på GOG, de har ju trots allt inget rootkit i min dator och spelen är inte DRM-skyddade, så man får ju ge dem ett plus i kanten för den iaf


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Alltså det var ju inte direkt en trevlig upplevelse, jag fick optimera min build lite, så jag mer eller mindre slapp slåss, och bara kunde gå på storyn som nog var det enda som räddade upp det hela.

Jag spelade naturligtvis igenom det för att se om det var så jävla ofärdigt hela vägen igenom, och jo mycket riktigt var det de.
Man kan ju egentligen inte avgöra om det var ett vettigt köp eller inte förens man spelat igenom hela spelet, även om det var rätt jävla uppenbart här.

Men det var att CEO:n gick ut och började mer eller mindre ljuga oss konsumenter rätt upp i ansiktet samtidigt som han lovar oss alla Refunds.

Så jag drar en refund direkt det är nu 15:e december, den 11:e januari får jag slutligen svar att de ursäktar sig att det tagit sådan tid med refunds men pga den oväntat höga andelen support tickets som handlar om refunds inklusive Covid-19 och bla bla....

så ja under väntan på min refund han jag verkligen spela klart spelet, dessutom så avinstalleras inte spelet när du drar en refund på GOG, de har ju trots allt inget rootkit i min dator och spelen är inte DRM-skyddade, så man får ju ge dem ett plus i kanten för den iaf

Men du måste väl hålla med om att det är fel att äta hela kakan och sedan få full återbetalning? Är den dålig lämnar man tillbaka direkt och får/köper nytt (i detta fall ett annat spel som man förhoppningsvis gillar mer)

Testpilot
Skrivet av SorbP:

3/5 är inte ens värt att spela enligt mig, så det faller under "suger" kategorin.

Det här har att göra med att det finns väldigt mycket spel och är det inte en 8-9/10 spelas det nästan aldrig.

Några saker du kanske lagt märke till, GPS:en fungerar typ inte, många missions hänger sig, objekt som spawnar in och ut ur ingenting.

För att inte nämna Wanted-systemet, jösses.

Sen saker som jag lägger märke till by deafult pga att jag läser rätt mycket om speldesign. Många sekvenser i spelet kräver inte user input, det är dålig gamedesign by default.

Testa starta en ny gubbe och gör ingenting i första biljakten så märker du vad jag talar om.

Nope det här är ett rushat spel, som lovade stort men höll tunt, en tveksam 3/5 helt klart.

Största gripen jag har är att combaten är rent kass, den är klunkig, den är otight, och helt obalanserad, det finns ingen vettig difficulty curve genom spelet inte ens en som kommuniceras till spelaren på ett vettigt vis.

Jag gör här poängen att en icke smooth svårighetskurva är helt okej om man gjort det som medveten speldesign, och kommunicerar detta till spelare.

Exempelvis om du går åt "fel" håll i Dark Souls så kommer en difficulty spike, som tydligt berättar för dig att du nog ska prova andra vägar, detta måste även hänga ihop med hur spelvärlden är designad.

T.ex hade det varit vettigt med att olika Zoner har olika svåra motståndare, det är en sådan simpel sak som de hade löst i sina tidigare spel som de nu verkar ha glömt av?!

Eller om man ska försöka göra ens en bråkdel av alla sidouppdrag på kartan, så kommer du vara överlevlad genom hela spelet och mer eller mindre ingen del, main story eller optional erbjuder någon form utav utmaning så fort man kommit igång med sin build.

Det är väldigt beklagligt, för de har skapat en atmosfär, och framförallt så får de en att tro att karaktärerna i spelet bryr sig om dig och vad som händer med storyn, det är jävligt bra, synd att allting runt omkring är fesljumet.

Om det får något år eller två på sig att polera, och lägger till allt content som skulle varit med, tänker framförallt på Wantedsystemet och de mer dynamiska delarna som var planerat för releasen men som uppenbarligen inte kom med så kan det här nog bli mitt favoritspel genom tiderna, men som det står nu... nope, no way in hell.

Varför ens ha hela betygsskalan då? Kan det ju räcka ha betyg 1-3 eller något. 3/5 skulle jag säga är "bra" precis som FZ definierar det som. Men där kan man tycka olika såklart.

Det jag anmärkte på att jag hade få buggar i mitt spel. Du börjar skriva om andra saker nu som att spelet är framhastat och det kan jag såklart hålla med om. Det finns system i spelet som kunde och borde varit tajtare.

Men som sagt, jag berättade bara om min spelupplevelse och jag har kul med spelet och antalet buggar har inte varit så många som det har påståtts från annat håll. Sen kanske jag har haft tur eller annat, det kan jag ju inte bedöma. Tror vi stannar där, enda anledningen till att jag svarade var är att jag inte uppskattar att bli kallad för lögnare.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Men du måste väl hålla med om att det är fel att äta hela kakan och sedan få full återbetalning? Är den dålig lämnar man tillbaka direkt och får/köper nytt (i detta fall ett annat spel som man förhoppningsvis gillar mer)

Nä har man skitigt i det blå skåpet får man stå sitt kasst.

Sen blev jag så fascinerad över hur så många verkade ha en upplevelse från ett parallellt universum när det gäller det här spelet.

Så jag fortsatte spela. Jag är fortfarande lika förbryllad.


signatur

P.L.U.R

123
Skriv svar