Se konceptbilder från nedlagda Bioware-titeln Revolver

Robot
Se konceptbilder från nedlagda Bioware-titeln Revolver

Det som började som en uppföljare till Jade Empire lades ner i hemlighet.

#bioware, #revolver, #fff, #ffffff, #f4f4f4, #3897f0, #c9c8cd


Medlem

Sörjer alltid lite när jag INTE får uppleva spel med regngiga scifi-gator så... tråkigt. Även om jag inte gillade den visuella stilen på karaktärerna direkt.
Jade Empire förövrigt... ett titel jag inte hört på länge. Har mysiga minnen från det.

Medlem

"Beginning its life as a sequel to Jade Empire, Revolver evolved and changed course many times throughout its development."

Bioware har VERKLIGEN problem med ledningen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

"Beginning its life as a sequel to Jade Empire, Revolver evolved and changed course many times throughout its development."

Bioware har VERKLIGEN problem med ledningen.

De verkar sakna en Creative Director med en sammanhängande vision och lite pondus att exekvera den. De behöver en egen Cory Barlog, typ.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Mirage:

"Beginning its life as a sequel to Jade Empire, Revolver evolved and changed course many times throughout its development."

Bioware har VERKLIGEN problem med ledningen.

Detta är faktiskt rätt vanligt i alla stora projekt

Ibland blir det inte som man hade tänkt sig när man börjar med det

Medlem
Skrivet av Karmak:

Detta är faktiskt rätt vanligt i alla stora projekt

Ibland blir det inte som man hade tänkt sig när man börjar med det

Fast Bioware verkar värre. Detta, sedan har du hela Anthem debaklet...


signatur

I drank what?

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast Bioware verkar värre. Detta, sedan har du hela Anthem debaklet...

Vilket också är ganska vanligt, skillnaden är väl att många av projekten lyckas landa i slutet även om utvecklingen såg ut som anthems.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Sörjer alltid lite när jag INTE får uppleva spel med regngiga scifi-gator så... tråkigt.

Ja, önskar att Cyberpunk hade hållit sig till den stilen, spelet igenom. Mindre action, mer spännande äventyr, lite deckare.

Skribent
Skrivet av Mirage:

Fast Bioware verkar värre. Detta, sedan har du hela Anthem debaklet...

Tror mycket hänger på att spelen inte får "baka färdigt". Alla spel går igenom flera faser innan slutresultatet. Problemet blir att för varje stor förändring tappar man tid och idag så är blir utvecklarna stressade/tvingade att släppa spelet vid ett visst datum oavsett om det är färdigt eller inte. Förrut så sköt man ju bara fram projektet tills det var färdigt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, önskar att Cyberpunk hade hållit sig till den stilen, spelet igenom. Mindre action, mer spännande äventyr, lite deckare.

Instämmer faktiskt, de bitarna var starkast. Sidouppdragen där man får leka lite polis var underbara. Hade velat ha en expansion där man spelar som detektiv i Night City faktiskt.

Medlem

Generiska conceptbilder på nedlagt spel...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Generiska conceptbilder på nedlagt spel...

Hur får man rosa text i sin sigg?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Hur får man rosa text i sin sigg?

[color=#FFFFFF]min stora fot[/color]


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar