Diskutera – Vilka svajande utvecklare tror du når toppen igen?

Robot
Diskutera – Vilka svajande utvecklare tror du når toppen igen?

Många favoritutvecklare har tappat det. Vilka tror du fixar det igen?

#diskutera


Medlem

Verkligen absolut ingen. Tyvärr.

Medlem

Epic har väl nåt enorma framgångar med Fortnite så de kan väl inte riktigt räknas in här? Jag hoppas på Blizzard, men ser ju inte så himla ljust ut om man ska vara ärlig.

Medlem

Bethesda kommer absolut komma tillbaka men se till att hålla er till single player titlar.
EPiC Games kan dra o hoppa i sjön då de bara håller sig till familjevänligt multiplayer crap. Jag skulle vilja se de tillverka ett mastigt single player äventyr igen. Men nej, det är för mycket jobb då simpla FortNite gör allt jobb o håvar in "snabba cash". Deras Unreal Engine 4 är dock utsökt och jag ser fram emot vad Unreal Engine 5 kan bygga upp för otroliga knivskarpa världar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Redaktör
Skrivet av Anciegher:

Epic har väl nåt enorma framgångar med Fortnite så de kan väl inte riktigt räknas in här? Jag hoppas på Blizzard, men ser ju inte så himla ljust ut om man ska vara ärlig.

Epic hade ju en spelmässig svacka innan Fortnite, då nya Unral Tournament knappast blev någon större succé. Sånt här är ju alltid en definitionsfråga, de gjorde ju samtidigt Unreal Engine, t.ex. Tanken är studior som gjort rejält bra spel men sen försämrat sig, men också som CDPR som gjort ett bra (pc-)spel men tabbat sig med annat (konsolversionerna).


signatur
Medlem

Jag tror att Bioware kommer lyckas med nya Mass Effect, jag gillade Andromeda mycket men det kom inte upp i samma klass som trilogin.
Det är inte samma team som gjorde Andromeda samt en del människor som jobbade med trilogin.
De är väl medvetna om kritiken och kommer med stor chans ta vara på tiden på ett helt annat sätt(Androemda slutfördes på 1 1/2 år eftersom det var mycket framåt tillbaka).

Medlem
Medlem

ID software - Quake
Epic - Unreal Tournament
Blizzard - Warcraft/Starcraft

Edit:
Vill, inte tror


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Vore kul om Rockstar kunde komma tillbaka till glansdagarna med GTA: Vice City.

Inaktiv

Hoppas på Bioware, och att Black Isle reser sig som en fenix, men dom tappade ju sina mästare när EA köpte dom.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Vore kul om Rockstar kunde komma tillbaka till glansdagarna med GTA: Vice City.

Medlem

Hade hoppats på att favoriten Starbreeze kunde börja producera titlar i absolut världsklass igen. Har fantastiska minnen från deras spel, och så fort man såg ett spel o hyllan som hade Starbreeze loggan på sig så förstod man att det här är ett spel av kvalitet
Idag.. de har sjunkit rejält tyvärr

Medlem

Hoppas på Starbreeze, så att man kan få lite för sin investering

Medlem

Väligt bra fråga.

Önsketänkande Blizzard, men åt andra sidan så har ju många av deras utvecklare som gjorde grunden för spelen som gjorde Blizzard till en succé hoppat av och skapat nya studion. Av det jag har sett av Diablo Immortal och Diablo 4, så känner jag att ActivisionBlizzard har tappat bollen helt om vad folket gillade med Diablo 1 och 2 (speciellt 1:an).

Starbreeze då jag vill se Payday 3. Gillade 2:an.

Sen kanske inte utvecklare per say, men med Lionhead studio nerstängt så hoppas jag att någon annan kan ta över facklan och göra Black & White 3 (om inte Two Point Studios äger rättigheten och inte Microsoft, och de bestämmer sig att fortsätta med det IPt).

Medlem

CDPR antagligen, även om det kommer ta tid. Med tanke dippen på börsen är det antagligen ett väldigt bra köpläge.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Anciegher:

Epic har väl nåt enorma framgångar med Fortnite så de kan väl inte riktigt räknas in här? Jag hoppas på Blizzard, men ser ju inte så himla ljust ut om man ska vara ärlig.

Går det dåligt för Blizzard? Tyckte jag läste nyss att Activision-Blizzard går som tåget.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Går det dåligt för Blizzard? Tyckte jag läste nyss att Activision-Blizzard går som tåget.

Jag tror det nästan bara är Call of Duty som går som tåget. Och det kommer som sagt från Activision-delen och inte från Blizzard-delen...

edit: Här är spelförsälningstoppen från US förra året. COD både 1:a OCH 2:a!!!

Top 10 Selling Video Games (Retail and Digital), Annual 2020
Rank Title Publisher
1 Call of Duty: Black Ops: Cold War Activision Blizzard (Corp)
2 Call of Duty: Modern Warfare Activision Blizzard (Corp)

Medlem

Kanske Dreamhaven när dom kör igång?

Medlem

Vilket spel är den coola cybersamuraibruden ifrån? Med tanke på ämnet så gissar jag på Daikatana?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tror ej, men hoppas att Blizzard skärper till sig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Anciegher:

Epic har väl nåt enorma framgångar med Fortnite så de kan väl inte riktigt räknas in här? Jag hoppas på Blizzard, men ser ju inte så himla ljust ut om man ska vara ärlig.

Beror nog lite på vad man värderar, de har ju lyckats ekonomiskt och med FN helt klart, men vad gör de av sin Unreal Serie tex ? Vore ju trevlig fan-service med ett nytt Unreal, även om de gick back på det.

Inaktiv

CDPR kommer bara att behöva visa upp en menlös trailer al'a Metroid 4 för att bli överhypade igen och aktien stiga.

Medlem

Konami.

Ej sannolikt, men de har verkligen potentialen.

Nytt Castlevania, MGS och Suikoden. En bra början.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Om Crytek kan tänka till lite extra, så tror jag att de kan komma tillbaka. Hunt: Showdown är verkligen ett underskattat spel, men kanske lite för annorlunda och vågat för att falla alla i smaken och har därför inte nått några högre höjder precis. Men jag tror de sitter inne med några unikt tänkande hjärnor, men de har bara inte fått blomma ut ännu. Vänta bara...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag tror det nästan bara är Call of Duty som går som tåget. Och det kommer som sagt från Activision-delen och inte från Blizzard-delen...

edit: Här är spelförsälningstoppen från US förra året. COD både 1:a OCH 2:a!!!

Top 10 Selling Video Games (Retail and Digital), Annual 2020
Rank Title Publisher
1 Call of Duty: Black Ops: Cold War Activision Blizzard (Corp)
2 Call of Duty: Modern Warfare Activision Blizzard (Corp)

Men det borde ju hjälpa Blizzard också? De kanske har dragit pengar från Blizzard till Activision för att få till Call of Duty? Vi vet ju inte hur utvecklingen går till. Blizzard kan ju få ta del av Call of Duty pengarna.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Men det borde ju hjälpa Blizzard också? De kanske har dragit pengar från Blizzard till Activision för att få till Call of Duty? Vi vet ju inte hur utvecklingen går till. Blizzard kan ju få ta del av Call of Duty pengarna.

Så är det! Men det är inte Blizzard som drar in stora kosingen längre. Blizzard är inte favoritsonen om man så säger...

Medlem
Skrivet av maq777:

Så är det! Men det är inte Blizzard som drar in stora kosingen längre. Blizzard är inte favoritsonen om man så säger...

Vänta lite nu, är du säker på det? Släppte de inte nyligen WoW: Shadowlands, som slog nya försäljningsrekord? Må vara att Blizzard inte är utvecklaren de var på ett rent kreativt plan, men pengamässigt drar de nog fortfarande in en hel del.

Medlem
Skrivet av Staenhus:

Vänta lite nu, är du säker på det? Släppte de inte nyligen WoW: Shadowlands, som slog nya försäljningsrekord? Må vara att Blizzard inte är utvecklaren de var på ett rent kreativt plan, men pengamässigt drar de nog fortfarande in en hel del.

Nästan säker, jag äger aktier så jag läser deras redovisningar. Senaste redovisningen var dock innan både Shadowlands och Cold Wars. Då såg inkomsterna ut så här:

Senaste 3mån
$773 - Activision
$536 - King
$393 - Blizzard

Senaste 9mån
$2,285 - Activision
$1,587 - King
$1,264 - Blizzard

edit: in million dollarinos
edit2: Visst ökade nog Shadowlands inkomster en del. Men Cold War var större. Så jag tror ration håller även för tiden efter Oktober.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Vore kul om Rockstar kunde komma tillbaka till glansdagarna med GTA: Vice City.

Deras glansdagar var väl även GTA San Andreas och framförallt GTA 4 plus Episodes From Liberty City.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Redaktör
Skrivet av SID 6.7:

Vilket spel är den coola cybersamuraibruden ifrån? Med tanke på ämnet så gissar jag på Daikatana?

Bra gissat!


signatur
12
Skriv svar