Första Sea of Thieves-säsongen börjar nästa vecka

Robot
Första Sea of Thieves-säsongen börjar nästa vecka

Nästa helgs spelhelgsspel bestämt, kanske?

#sea-of-thieves


Medlem

Så länge det leder till mer PvP så är jag all for it. Spelat sedan launch mer eller mindre och är så trött på all PvE content de lägger till men de fokuserar ingenting på PvP vilket är det enda roliga med spelet.

Streamar på twitch under samma namn om någon vill segla som en brig/galleon PvP crew vid tillfälle och salta havet med tårarna från sjunkna pirater.

Gnällkuk
Skrivet av Mordocai:

Så länge det leder till mer PvP så är jag all for it. Spelat sedan launch mer eller mindre och är så trött på all PvE content de lägger till men de fokuserar ingenting på PvP vilket är det enda roliga med spelet.

Streamar på twitch under samma namn om någon vill segla som en brig/galleon PvP crew vid tillfälle och salta havet med tårarna från sjunkna pirater.

Kan man spela i stängd session eller stänga av PvP?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Umi
Medlem

Så länge det finns PvEvP så kommer jag inte att fortsätta lira. Rare skulle ha gjort två modes, PVP och PVE, känner många som skulle uppskattat det istället för att greifers i ett lag på 4 skickar en gubbe i suicidal mission för att sänka ankaret hos upptäckande pirater.

Och att djur kostar 55 kr stycket!....

Medlem

Skall bli kul att kolla vad dom hittar på.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Dom borde arbeta om så att man behåller saker och ting efter man loggar ut, det som fick mig och polarna att ledsna fort var att det kändes alltid som att man börjar om när man loggar in nästa dag igen, skittråkigt

Medlem

Något jag saknar eller har öskemål om är att kunna bygga på skeppet, tex briggen är ju så naken. Gallen och Sloopen är ju mer cosy. En hytt eller något hade varit skoj.

Medlem

Detta spel borde bara dö någon gång, men jag antar det fortfarande är en kassako, och detta verkar vara ett desperat move från deras sida.

Medlem
Skrivet av doodle_82:

Något jag saknar eller har öskemål om är att kunna bygga på skeppet, tex briggen är ju så naken. Gallen och Sloopen är ju mer cosy. En hytt eller något hade varit skoj.

Ja det hade jag också velat se, mycket mer customization

Jag antar att det går inte riktigt att utveckla skills och bättre vapen, hade blivit för ojämnt, då får dom istället se närmare på att modifera skeppen och det.

Tycker ändå för ett fullmatat spel som nu funnits ett tag, känns ganska...tråkigt på något vis, svårt att sätta fingret på, kanske är för att man kommer inte direkt framåt på något vis direkt

Medlem
Skrivet av doodle_82:

Något jag saknar eller har öskemål om är att kunna bygga på skeppet, tex briggen är ju så naken. Gallen och Sloopen är ju mer cosy. En hytt eller något hade varit skoj.

Ja det hade jag också velat se, mycket mer customization

Jag antar att det går inte riktigt att utveckla skills och bättre vapen, hade blivit för ojämnt, då får dom istället se närmare på att modifera skeppen och det.

Tycker ändå för ett fullmatat spel som nu funnits ett tag, känns ganska...tråkigt på något vis, svårt att sätta fingret på, kanske är för att man kommer inte direkt framåt på något vis direkt

Medlem
Skrivet av totte1015:

Ja det hade jag också velat se, mycket mer customization

Jag antar att det går inte riktigt att utveckla skills och bättre vapen, hade blivit för ojämnt, då får dom istället se närmare på att modifera skeppen och det.

Tycker ändå för ett fullmatat spel som nu funnits ett tag, känns ganska...tråkigt på något vis, svårt att sätta fingret på, kanske är för att man kommer inte direkt framåt på något vis direkt

Ja, tex flytta tunnorna med resurser mm så man kan vara mer förberedd på battles etc. Nä, jag håller med, Att uppgradera vapen och skepp lär ju aldrig ske vilket jag ändå tycker är bra. Det är ju skillsen på din besättning som är upp till bevis om det handlar om pvp dvs på arena och adventure. Sen som ovanstående skrivit att man borde få ha kvar sina resurser. Det jag tycker är det bästa i spelet är just att man formar äventyret på sitt sätt, leta lite kistor, pvpa, tex ska vi gå på slopen därborta, nä vi hoppar det. Mysa runt på en tall tale.

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Kan man spela i stängd session eller stänga av PvP?

Nein.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av Rakoon:

Detta spel borde bara dö någon gång, men jag antar det fortfarande är en kassako, och detta verkar vara ett desperat move från deras sida.

Jag tycker tvärtom, Sea of Thieves är ett föredöme. Det har fått uppdateringar och nytt innehåll gratis i snart tre år. Allt betalmaterial har varit kosmetiskt. Ett föredöme tycker jag. Man måste absolut inte gilla spelet, men man kan ju ändå gilla de aspekterna.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kuken. Precis det jag alltid ogillat med SoT.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

PvP är det bästa och sämsta med SoT.
Inget spel har jag haft sådana fantastiska historier efteråt att prata om efter fantastiska jakter och strider.
Sammarbeten och svek av okända männinskor. Helt fantastiskt...
Men sen finns det griefers.....

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag tycker tvärtom, Sea of Thieves är ett föredöme. Det har fått uppdateringar och nytt innehåll gratis i snart tre år. Allt betalmaterial har varit kosmetiskt. Ett föredöme tycker jag. Man måste absolut inte gilla spelet, men man kan ju ändå gilla de aspekterna.

Håller helt med. Jag kan inte påstå att jag nött sönder spelet, men varje gång jag hoppar in så har jag fruktansvärt kul med mina vänner och min bror. Spelet är så fruktansvärt mysigt och det faktum att kosmetiska val är det enda som skiljer spelare ifrån är helt underbart. Jag köpte spelet vid release och har inte behövt slänga pengar på spelet för att uppleva "det senaste" - precis som det ska vara. Samma sak nu med säsonger, jag behöver inte betala för att delta där heller - men om jag tar "betalvägen" så får jag helt enkelt bara fler kosmetiska belöningar. Jag tycker de har gjort det här väldigt väldigt bra.

Känns som att folk är gnälliga över spelet för att det inte fanns mycket att göra i spelet till en början. Lite trångsynt sådär, speciellt då spelet har mycket mer att erbjuda i dagsläget och att de fortsätter utveckla och lägga till evenemang och uppdrag. Gnäll gnäll.

Hur som haver så kommer jag fortsätta hoppa in några gånger varje eller varannan vecka, precis som jag gjort sen release. Gnällisarna får fortsätta gnälla, medans folk faktiskt spelar och uppskattar spelet.

Avstängd

Kanske borde ge det en chans till då. Vid release var det ju verkligen fattigt men om jag förstått det rätt så har det växt otroligt mycket sedan dess.

Blir väl att försöka dra ihop ett gäng och kolla läget


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

1
Skriv svar