15 early access-spel att hålla ögonen på under 2021

Medlem

Kan ni inte göra en likadan sådan här fast med Co-Op-spel?

Medlem

Tack för en intressant och bra artikel. Lärde mig om några spel jag ska kolla upp. 👍🙂

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

UBOAT kan rekommenderas. Har över 40h nu utan några krasher. Enstaka buggar än så länge och AI kan behöva lite jobb. Annars känns det som ett färdigt spel idag. Det bästa tycker jag är att det passar både detaljfantaster och casual-spelare. Moddar gör det ännu mer avancerat om man vill det. Meningen var att de skulle lämnat EA förra året, vet inte vad deras nuvarande planer är.

https://store.steampowered.com/app/494840/UBOAT/

Hur pass pilligt är det? Jag har spelat Silent Hunter-serien och jag trodde detta var extremt simulatorigt, men om det passar casualspelare kanske det finns hopp?

Skribent
Skrivet av Fiddi:

Kan ni inte göra en likadan sådan här fast med Co-Op-spel?

Ingenting är omöjligt Ska ha det i åtanke för eventuella uppföljarlistor.

Skrivet av Redstar:

Hur pass pilligt är det? Jag har spelat Silent Hunter-serien och jag trodde detta var extremt simulatorigt, men om det passar casualspelare kanske det finns hopp?

Det går att anpassa väldigt mycket efter hur mycket micromanagement man gillar. Du kan själv räkna ut torpedo-kurser med olika verktyg (och göra det ännu mer realistiskt med moddar) eller låta dina gubbar fixa det. Orkar man sätta ihop lite avancerade scheman för alla sysslor för alla i besättningen kommer det mesta rulla på av sig självt utan att du behöver göra särskilt mycket med crew-management. För annars är crew-management det pilliga i spelet. Det som är riktigt svårt (precis som i verkligheten) är när man väl blir upptäckt av fienden. Då blir det hektiskt. Så casual-simulator-spelare kanske är en bättre benämning. 🙂

PS. kom ny notis idag om kommande uppdatering, man har beslutat att förlänga early access med några månader också. https://store.steampowered.com/news/app/494840/view/304158678...


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Skägg.
10 Chambers

Uppdaterat artikeln med en tredje sida om era tips!


signatur
Medlem

GTFO är en riktigt underskattad titel tycker jag. Väldigt mycket djup i gameplay och väldigt hardcore/svårt, så ta med er era bästa co-op buddies! Önskar att jag lyckades få ihop folk lite oftare för att försöka klara alla rundowns.
Extra grymt nu när de har implementerat online matchmaking med!

Inaktiv

Nu kom ju Doorkickers 2 med en extra gång haha
Inte mig emot dock.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_79617:

Nu kom ju Doorkickers 2 med en extra gång haha
Inte mig emot dock.

Haha, tyckte verkligen att jag dubbeltrippelkollade.


signatur
Medlem

Min upplevelse av spelet är att det är det värsta haveriet sedan Diablo 3 lanseringen. Så ofärdig produkt, som man betalat hundratals kronor för. Spelsr på pc, 9900k / 2080 super.

Medlem

Tror Sons of the Forest 2 blev mitt mest efterlängtade spel när jag såg trailern. Sjukt pepp!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av Lasrod:

Ni glömde Cyberpunk 2077

Skrivet av Baronova:

Tror Sons of the Forest 2 blev mitt mest efterlängtade spel när jag såg trailern. Sjukt pepp!

Snacka om nextopia då inte ens Sons of the Forest (1) kommit ut ännu

Medlem
Skrivet av kallandes:

Ready or not, ett nytt SWAT spel. Släpps i beta version i juni på steam. Ser lovande ut. Jag har kört alfan i ca ett år nu.

Hur lovande verkar det vara? Tyckte ju SWAT 4 var ett riktigt najs spel, lever det upp till de förväntningarna?

Finns det singelplayer-del i alpha? Det är den biten jag är intresserad av.

Medlem
Skrivet av hunden:

Hur lovande verkar det vara? Tyckte ju SWAT 4 var ett riktigt najs spel, lever det upp till de förväntningarna?

Finns det singelplayer-del i alpha? Det är den biten jag är intresserad av.

Finns singleplayer i alphan men den är under nda, så man får inte skriva något om den. Men den är inte långt från swat 4

Medlem
Skrivet av hunden:

Hur lovande verkar det vara? Tyckte ju SWAT 4 var ett riktigt najs spel, lever det upp till de förväntningarna?

Finns det singelplayer-del i alpha? Det är den biten jag är intresserad av.

Ursäkta sent svar.

Ja det finns SP del i Alfan. Dom visar dock bilder, och korta filmsnuttar från utvecklingen på sin twitter, och FB sida. Dom säger att SP är deras huvudfokus.

Jag personligen tycker det känns väldigt lovande. Kan inte nämna mer om SP delen, då den är under NDA. Mp delen som är fri att prata om. Har jag mest lirat för att få en känsla hur vapnen är. Och dom känns bra.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Finns singleplayer i alphan men den är under nda, så man får inte skriva något om den. Men den är inte långt från swat 4

Skrivet av kallandes:

Ursäkta sent svar.

Ja det finns SP del i Alfan. Dom visar dock bilder, och korta filmsnuttar från utvecklingen på sin twitter, och FB sida. Dom säger att SP är deras huvudfokus.

Jag personligen tycker det känns väldigt lovande. Kan inte nämna mer om SP delen, då den är under NDA. Mp delen som är fri att prata om. Har jag mest lirat för att få en känsla hur vapnen är. Och dom känns bra.

Det låter ju lovande, tack givande för svar trots NDA.

Medlem
Skrivet av hunden:

Det låter ju lovande, tack givande för svar trots NDA.

Såg att själva artikeln var uppdaterad med en gameplay video från SP delen av Ready or not


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Escape from Tarkov är ett spel jag vill slå ett slag för, fantastiskt roligt när man kommer in i det, svårt att lära sig, svårare att bemästra men så jäkla skoj. Utvecklarna tar verkligen hand om spelet och det blir bättre hela tiden, troligtvis mitt mest spelade spel 2020 och antagligen 2021 med

Medlem
Skrivet av Tune:

Ni glömde ju Subnautica: Below Zero

Skrivet av Jonny Myrén:

Jag hade absolut det i åtanke, men det föll lite på att det har varit i early acess så jäkla länge Har inte lirat det själv, men första Subnautica var riktigt grymt, speciellt i VR.

Nu har Subnautica: Below Zero fått 1.0 releasedatum. 14 maj kan vi dyka och frysa i fullversion. Jag ser fram mot det då jag älskade ettan men har inte rört S:BZ än pga early access.

12
Skriv svar