Nej, Naughty Dog jobbar inte på ett nytt fantasy-spel

Robot
Nej, Naughty Dog jobbar inte på ett nytt fantasy-spel

Den omtalade konceptkonsten är inte kopplad till något nytt projekt.

#Naughty-dog


Medlem

Trist för de skulle behöva göra något helt nytt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

En ny 3D-plattformare hade man ju inte tackat nej till, men det lär ju inte hända...

Medlem
Skrivet av Jozo:

En ny 3D-plattformare hade man ju inte tackat nej till, men det lär ju inte hända...

Tänkt om de skulle dundra till med ett helt nytt jak and daxter äventyr med den produktionsnivå som de ändå besitter, det hade inte varit fy skam!
Nu är förvisso jak and daxter inte rena plattformare men de har plattformselement i sig iaf


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Tänkt om de skulle dundra till med ett helt nytt jak and daxter äventyr med den produktionsnivå som de ändå besitter, det hade inte varit fy skam!
Nu är förvisso jak and daxter inte rena plattformare men de har plattformselement i sig iaf

Tidigt 2000-tal kunde man njuta av två platforms serier under Sonys paraply. Ratchet and Clank + Jak and Daxter. Uppenbarligen så har andra genres lockat dessa spelstudios under 2010-talet då Original Rathet and Clank remake 2016 är enda släppet.
Nu är Ratchet and Clank PS5 en stor snackis så kanske genren är het igen, men frågan är om den verkligen är så het att Sony vill ha bägge sina stjärnstudios jobbandes med detta.

Medlem

Tråkigt! Hade varit kul att se vad Naughty Dog hade gjort med det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Trist för de skulle behöva göra något helt nytt.

Sista 15 åren har de i princip bara jobbat med Uncharted/Last of Us spel - så de har investerat i en grym spelmotor och spelstil.
Jag tror genren fortfarande kan leva vidare, men de kanske behöver en ny story/nya karaktärer.

Sedan ska det bli intressant att vem som lead inom grafik.
Ska de vidareutveckla sin Last of Us II grafikmotor in i PS5 eran och bli den stora snackisen grafiskt, eller kommer UE5 bli såpass bra, eller kommer Rockstar slå till.

Medlem

Hade velat sett ett vrak-upphämtningsspel som det var lite i uncharted 4. Spänna fast olika delar och se hur det lyfts upp och så får man poäng. Det vill jag se från naughty dog.

Medlem

Jag vill åtminstone inte se ett The Last Of Us till. Hellre något helt nytt eller ett nytt Uncharted.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Sista 15 åren har de i princip bara jobbat med Uncharted/Last of Us spel - så de har investerat i en grym spelmotor och spelstil.
Jag tror genren fortfarande kan leva vidare, men de kanske behöver en ny story/nya karaktärer.

Sedan ska det bli intressant att vem som lead inom grafik.
Ska de vidareutveckla sin Last of Us II grafikmotor in i PS5 eran och bli den stora snackisen grafiskt, eller kommer UE5 bli såpass bra, eller kommer Rockstar slå till.

Ja de kommer överleva det betvivlar jag inte. Deras spel säljer som smör i solsken men jag hade gärna sett något mer. Jag är rätt trött på Uncharted o Last of us nu. Problemet jag har med naughty dog är att deras spel är rätt så basic. Ta last of us 2 ex. man får inte ett nytt move, inga nya coola skills nada, zip, zero man kan inte ens lära sig att stealth döda genom att anfalla fiender från ovan trots att bandesignen formligen sprutar av sådana tillfällen genom spelet. Men nepp de kör sitt bas race.
Tycker det har blivit tjatigt nu när jag kört alla uncharted o båda last of us.

Så jag hade gärna sett dem köra något helt nytt IP där de kanske kan leka lite mer kring gameplayet alt svepa loss ett nytt jak and daxter


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Sista 15 åren har de i princip bara jobbat med Uncharted/Last of Us spel - så de har investerat i en grym spelmotor och spelstil.
Jag tror genren fortfarande kan leva vidare, men de kanske behöver en ny story/nya karaktärer.

Sedan ska det bli intressant att vem som lead inom grafik.
Ska de vidareutveckla sin Last of Us II grafikmotor in i PS5 eran och bli den stora snackisen grafiskt, eller kommer UE5 bli såpass bra, eller kommer Rockstar slå till.

Mjo, de får gärna använda samma stil och motor men vore skoj med någon ny serie

Medlem

Rings of Power 2 confirmed

Avstängd

In naughty gods we trust


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Savage Starlight!

1
Skriv svar