Generation Zero? Hur står det sig idag?

Medlem
Generation Zero? Hur står det sig idag?

Min sambo vill köpa spelet Generation Zero?
Jag vet att när det släpptes så var mottagandet ljummet. Hur står det sig idag? Har det hänt mycket via uppdateringar?

Medlem

Jag skulle spela det med en polare för några månader sedan och co-op delen tyckte vi va riktigt dynga. Man delar inte på xp och endast den som har hostat spelet får full xp för questerna. Och det finns en stor chans att man blir desynchade under själva questerna och då får inte medspelaren någon progress, eller xp, alls för dem.

Jag gillar spelet, men jag avskyr det i co-op pga alla problem som kan hända. Vi var tvungen att re-hosta mellan varje quest för att vi skulle kunna bli synchade igen och faktiskt spela och vi tappade helt lusten att fortsätta.

I sig är spelet riktigt bra... Men de har problem på multiplayer fronten.

Medlem

Jo, coop-fronten har sina problem, men spelet i sig är bra tycker iaf jag. Själv är jag uppe i drygt 160 timmar spelade, det mesta solo och har fortfarande en del av huvudspelets storyuppdrag kvar och även den första expansionen kvar att köra igenom också.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Jag skulle spela det med en polare för några månader sedan och co-op delen tyckte vi va riktigt dynga. Man delar inte på xp och endast den som har hostat spelet får full xp för questerna. Och det finns en stor chans att man blir desynchade under själva questerna och då får inte medspelaren någon progress, eller xp, alls för dem.

Jag gillar spelet, men jag avskyr det i co-op pga alla problem som kan hända. Vi var tvungen att re-hosta mellan varje quest för att vi skulle kunna bli synchade igen och faktiskt spela och vi tappade helt lusten att fortsätta.

I sig är spelet riktigt bra... Men de har problem på multiplayer fronten.

Väldigt märkligt, vi har aldrig haft dessa problem när jag kört med en kompis.

Dock ledsnade vi lite på spelet halvvägs. Det är alldeles för stort med tanke på den enformiga världen. Det gäller att inte utforska och loota för mycket, då ledsnar man lätt.

Medlem

Vad gäller vid expansion?
Får man med dessa kostnadsfritt? 🤔

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Vad gäller vid expansion?
Får man med dessa kostnadsfritt? 🤔

Expansionerna ligger på 80kr styck (7,99 Euro om man ska vara exakt).
Eftersom dom jobbar vidare på spelet sedan release och gör nya expansioner, lägger till saker osv måste dom ju få in pengar på något sätt så därför kostar expansionerna pengar.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Min sambo vill köpa spelet Generation Zero?
Jag vet att när det släpptes så var mottagandet ljummet. Hur står det sig idag? Har det hänt mycket via uppdateringar?

Spelet ingår i en humble bundle just nu, så du kan knipa det där för 70-80kr om du vill testa det. Helt klart värt pengarna

Medlem

Jag tycker co-op delen trots sina brister var väldigt rolig, det var över ett år sedan, återvände till någon expansion sen och hade kul igen. Det är väl ett ganska billigt spel? 200? Det är det värt för en trevlig stund.
Edit: Mannen från ovan skrev om humble bundle, take it!

Medlem

Spelet är egentligen inte särskilt bra.. men att det utspelar sig i Sverige gör det spelvärt även om det finns 10 olika byggnader som bara är utplacerade över kartan som är mycket stor.

Medlem

Tyckte spelet var bra i början. Men efter en dag spelande så tröttnade man.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Världens sämta spel. Tanken va bra. End of story.

Medlem

Det är ett spel som gör mig glad och ledsen samtidigt. Vi är några stycken som bestämt oss för att köra igenom det i coop men det är ganska repetitivt och mer lagt åt en looter-shooter känsla med fiender som dyker upp igen, med loot överallt och hela tiden och områden/byggnader som är inklistrade igen, igen och.. igen. Samtidigt är det otroligt kul att spela ett spel som befinner sig i ett fiktivt Sverige och det är kul att samarbeta med kompisarna att få ned de stora fula robotarna. Vi upptäckte ganska snabbt, för att ens orka med att spela igenom hela spelet, så gäller det att skippa allt lootande så gott det går annars blir man heeelt knasig.

Edit:

Jag kom på så här i efterhand att meny-systemet på PC är ganska förvirrande också där det märks att det i första hand är en konsol-port vilket gör det lite mer trist än vad det behöver vara.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Kan vara något av det tråkigaste jag någonsin spelat.
Extremt besviken med tanke på det klockrena konceptet!

Medlem

Skitspel. Undvik.
Köp hellre toapapper för pengarna. Då kan du åtminstone göra något åt skiten

Medlem

Jag har tänkt köpa det sen första dagen jag hörde talas om det, men tappade mycket av intresset under vägs.

Men slog till när jag såg det på Humble häromdagen. Är dock ganska säker på att jag inte kommer gilla det. Detta spel är ett av dom jag var mest pumpad för på förhand, men allt eftersom spelet närmade sig release så blev jag mindre och mindre intresserad. För det första gillar jag inte robotar i spel (Wolfenstein) men för det andre ser det enormt tomt ut, på et tråkigt sätt.

Men å andra sidan 8,5 dollar för Gen Zero, World War Z och Mad Max kändes som OK risk. Är det något av dom andra spelen i paketet som är värt att spela?

//LD

Medlem

Stämningsfullt och fint spel. Tråkigt med långa sträckor att transportera sig.
Men är väll värt att testa iaf

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Väldigt märkligt, vi har aldrig haft dessa problem när jag kört med en kompis.

Dock ledsnade vi lite på spelet halvvägs. Det är alldeles för stort med tanke på den enformiga världen. Det gäller att inte utforska och loota för mycket, då ledsnar man lätt.

Men är det inte typ spelets kärna? Att utforska och hitta ledtrådar? Jag gav upp på spelet helt och hållet då det inte producerade något konkret vad som hade hänt. Grymt koncept, men jag tycker dom tappade bollen och drog ut det in absurdum istället för att leda till något begripligt.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Vill verkligen tycka om det men på PC har tycker jag att det fortfarande att jobbigt att spela. Har haft samma problem när man siktar med olika vapen att det känns otroligt segt att röra musen (oavsett om jag ändrar zoom-sensitivity i settings). Vet inte vad det beror på, men något är verkligen knas och detta gör verkligen att jag inte klarar spelet. Så beware.

Medlem

Ett helt OK spel om man vill spela något med en kompis. Kul att läsa saker på Svenska, allt från ljudinspelningar till skyltar och blanketter, en inlevelse som man ignorerar i engelska spel. Spelet är dock enformigt, och man känner sig färdig med det efter några timmars spelande. Men supporta utvecklarna.

Medlem

Vackert, men väldigt dött på många sätt. Extremt mycket problem med bullet sponge på alla andra svårighetsgrader än lättaste, där det blir överdrivet lätt i stället.

Kul att springa runt och lattja lite i och ta in de vackra omgivningarna och klockrena miljöerna för alla som minns 80-90-talen.
Tyvärr tycker jag inte personligen det är värt någon större summa pengar med tanke på den trista gameplayen.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Generation Zero är ett helt okay spel med potential, det känns dock som världen skulle kunna bli lite mer levande med tex strider mellan militär och robotar här och där eller kanske mer bebygelse eller ett par mindre städer. Plus fixa dom existerande husen inredning så dom inte ser likadana ut med samma möbeler osv samt fixa multiplayer delen.

Medlem

Jag är glad att jag inte köpte detta, och Cyberpunk.
Lite har man ju tydligen lärt sig.


signatur

autograph

International
Man of Mystery

Vi har haft ganska kul med det i coop, några kompisar och jag. Vi brukar spela det ibland när vi ses och kanske spendera några timmar jagandes robotar och cykla! Den absolut roligaste uppgraderingen sen launch är ju cyklarna helt klart.. vi kommunicerar nästan uteslutande med cykelklockor ibland.

Älskar den nostalgiska känslan i hela miljön, tidningsrubruikerna, kioskerna och husen och jag hade helt glömt bort alla mördarrobotar som sprang runt i min ungdoms skärgård.
Men procedurellt byggda hus blir lite knasigt ibland, som när jag kom in i ett hus med bara tre kök, eller nästan bara toaletter. Nu vet jag inte om det här kanske var designat så för att jäklas lite men det känns ju en smula random.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Gillar det inte alls, tråkigt och inte särskilt välgjort.

Medlem

Jag spelade det ett tjugotal timmar i grupp straxt efter att det släpptes. Vi hade väldigt kul i början, men rätt snabbt vart det "same same", och så var det en hel del buggar (i början).
Kom tillbaka till det i somras, men det vart bara några timmar. Mindre buggar, men fortfarande same same överallt.

Tycker dock spelet är riktigt snyggt och målar upp en bra känsla från Sverige på 80-talet.
Jag är inte direkt besviken, då jag betalat mer för spel som jag spelat betydligt mindre, men det är inget jag skulle rekommendera någon annan om det inte är riktigt billigt.

MEG
Medlem

Tycker att det är ett roligt spel med bra stämning, har nu bara spelet singelplayer men kan tänka mig att det är roligare med fler spelare.
MEN tro inte att det är ett CS (då blir du/ni besvikna), det gäller att smyga, planera och välja plats för strid (om det är möjligt).
De flesta buggar verkar vara åtgärdade, iaf så var det länge sedan jag stötte på några.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Har bara spelat lite single player, i början är det ju häftigt och för att man "känner igen sig" för det utspelas i Sverige. Tror det är bara det som är det som eventuellt höjer spelet en aning.
Det kanske räcker för att man ska ha kul i co-op.

Skulle det utspelas i Finland t.ex. skulle det inte vara lika "mysigt" eller vad man ska säga.

Medlem
Skrivet av shelter:

Har bara spelat lite single player, i början är det ju häftigt och för att man "känner igen sig" för det utspelas i Sverige. Tror det är bara det som är det som eventuellt höjer spelet en aning.
Det kanske räcker för att man ska ha kul i co-op.

Skulle det utspelas i Finland t.ex. skulle det inte vara lika "mysigt" eller vad man ska säga.

Om du inte råkar vara finne då förstås. Av din avatar att döma är det sannolikt inte tillfället.

//LD

Medlem

Till viss del väldigt enformigt, och buggen där fienden glitchar igenom väggar/dörrar för att dom är utanför render view är rätt störig

MEN

Fasiken vad man återupplever barndomen på landet! Natur och vyerna är makalösa, vädrets skiftningar likaså, väldigt vacker spelmotor att ha en så stor och öppen värld att röra sig i
Vad gäller repetering av assests så visst, kan förstå det, men det var ändå så på den tiden, fanns inte stor variation på något.
Mina föräldrars och grannens hus 2km bort har samma ritning, grannen 3km hade ett väldigt liknande hus.
Vi har alla samma stålstege stående rostig mot en vägg. Volvo och Saab fanns nästan bara, likaså de röda traktorerna, alla hade en.
Så inte bara i spelvärlden saker är tråkiga. Men för dryga 200 kr som spelet kostar i vanliga fall så får man en spännande story och mycket upptäckande!

Medlem

Grym låt i menyn. Det var det positiva.

12
Skriv svar