Sons of the Forest kommer ha dynamiska årstider

Robot
Sons of the Forest kommer ha dynamiska årstider

The Forest-uppföljaren får även kraftigt förbättrad AI för "invånarna".

#Endnight-games, #Sons-of-the-forest


Medlem

Gräva-grop spel är min favorit så här blire köp!

Medlem

Det blir utan tvekan köp, bästa spelminnet någonsin nästan var när jag och två polare spelade, vi var nere i en grotta med typ 5 minuters rep ner, och den 6 armade (benade?) figuren dök upp och förde oväsen och vi fatta ingenting

Polaren började kubba iväg från repet men jag stack upp på repet igen, vars av han senare såg monstret, gapa som in i helvete på discord, hoppa upp på repet igen men jag råka trycka neråt lite och hängde straxt ovanför marken och det är ju collision mellan spelarna så han fastnade på repet precis vid markhöjd, och fyfan jag har aldrig hört sådan rädsla innan!
""UPP FÖRFAN JAG DÖR JU" medans man hör monstrets ljud asnära

När vi alla tillslut kom upp fick han stänga av spelet han hade fått sådan huvudvärk av händelsen, hahaha
Kan jämföras med virtuell fosterställning

Medlem
Skrivet av totte1015:

Det blir utan tvekan köp, bästa spelminnet någonsin nästan var när jag och två polare spelade, vi var nere i en grotta med typ 5 minuters rep ner, och den 6 armade (benade?) figuren dök upp och förde oväsen och vi fatta ingenting

Polaren började kubba iväg från repet men jag stack upp på repet igen, vars av han senare såg monstret, gapa som in i helvete på discord, hoppa upp på repet igen men jag råka trycka neråt lite och hängde straxt ovanför marken och det är ju collision mellan spelarna så han fastnade på repet precis vid markhöjd, och fyfan jag har aldrig hört sådan rädsla innan!
""UPP FÖRFAN JAG DÖR JU" medans man hör monstrets ljud asnära

När vi alla tillslut kom upp fick han stänga av spelet han hade fått sådan huvudvärk av händelsen, hahaha
Kan jämföras med virtuell fosterställning

Grov igenkänningsfaktor där efter sessionerna med polarna i det spelet

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av totte1015:

Det blir utan tvekan köp, bästa spelminnet någonsin nästan var när jag och två polare spelade, vi var nere i en grotta med typ 5 minuters rep ner, och den 6 armade (benade?) figuren dök upp och förde oväsen och vi fatta ingenting

Polaren började kubba iväg från repet men jag stack upp på repet igen, vars av han senare såg monstret, gapa som in i helvete på discord, hoppa upp på repet igen men jag råka trycka neråt lite och hängde straxt ovanför marken och det är ju collision mellan spelarna så han fastnade på repet precis vid markhöjd, och fyfan jag har aldrig hört sådan rädsla innan!
""UPP FÖRFAN JAG DÖR JU" medans man hör monstrets ljud asnära

När vi alla tillslut kom upp fick han stänga av spelet han hade fått sådan huvudvärk av händelsen, hahaha
Kan jämföras med virtuell fosterställning

Skrivet av Eight08:

Grov igenkänningsfaktor där efter sessionerna med polarna i det spelet

Haha lite så, körde också The Forest med en kompis och grottstrapatserna var väldigt minnesvärda.

Medlem

Ser fram emot VR-versionen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Ska bli spännande att testa detta. Fullkomligt älskar survival spel. Viktigt dock att kunna sålla ut slutspelen ur högen


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Vet man vilken plattform det kommer komma till?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Skribent
Skrivet av Roy Batty:

Vet man vilken plattform det kommer komma till?

Endast PC är bekräftat i dagsläget.

Medlem

Trevligt att spel som få årstider något som höjer lite känsla mer i världen. Gilla detaljerna som visades i trailer av att hugga ner träd eller klyva ett vedträ.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Endast PC är bekräftat i dagsläget.

Ursäkta. Jag menade mer på vilken spelplattform, Steam, Epic etc.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Ursäkta. Jag menade mer på vilken spelplattform, Steam, Epic etc.

Ja, om inte Steam så skjuter de sig själva lite i foten. Det är tack vare Steam de ens kommit någon vart.

Medlem

Hade mycket kul i The Forest. Om detta blir minst lika bra är köpet givet. Ser ut som förutsättningarna finns där.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Det blir utan tvekan köp, bästa spelminnet någonsin nästan var när jag och två polare spelade, vi var nere i en grotta med typ 5 minuters rep ner, och den 6 armade (benade?) figuren dök upp och förde oväsen och vi fatta ingenting

Polaren började kubba iväg från repet men jag stack upp på repet igen, vars av han senare såg monstret, gapa som in i helvete på discord, hoppa upp på repet igen men jag råka trycka neråt lite och hängde straxt ovanför marken och det är ju collision mellan spelarna så han fastnade på repet precis vid markhöjd, och fyfan jag har aldrig hört sådan rädsla innan!
""UPP FÖRFAN JAG DÖR JU" medans man hör monstrets ljud asnära

När vi alla tillslut kom upp fick han stänga av spelet han hade fått sådan huvudvärk av händelsen, hahaha
Kan jämföras med virtuell fosterställning

Fasen vad jag garvar när jag läser det där. Total igenkänningsfaktor. Jag lyckades t o m knuffa av min polare från repet vid ett tillfälle, och ingen av oss ville vara i närheten av botten.

Helt makalöst spel, bland det bästa jag spelat i co-op faktiskt. Men vi får inte spoila något om den sista biten.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Är the forest kul att spela ensam?

Medlem
Skrivet av Hygglo:

Är the forest kul att spela ensam?

Det är det säkert. Läskigt dock! Om du har någon du ofta spelar med så spara det och kör ihop (eller hitta någon här på FZ att spela med?). Det finns inte många lika bra co-op-spel tyvärr.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Hygglo:

Är the forest kul att spela ensam?

Jag hade aldrig pallat av stressen, känslan av ensamheten, men gillar man den "kicken" så är det tvärtom väldigt bra spel själv

Dock blir det ganska träligt att samla resurser helt själv, bara hugga ner träd och få till en liten hydda lär väl ta en kvart, halvtimme för en person att skrapa ihop.

1
Skriv svar