Microprose utannonserar dieselpunkiga Highfleet

Robot
Microprose utannonserar dieselpunkiga Highfleet

Skräddarsy din egen flotta av flygande farkoster för att utforska och strida.

#Highfleet, #Konstantin-koshutin, #Microprose


Medlem

Det ser väl ok ut, men hade varit bättre med lite mer kameraskak.

Medlem

Microprose <3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem

Hade ingen aning om att Microprose fortfarande existerade som företag. Sist man spelade något utav dem var nog på Amigan och spelen Formula One Grand Prix och Microprose Golf.

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Hade ingen aning om att Microprose fortfarande existerade som företag. Sist man spelade något utav dem var nog på Amigan och spelen Formula One Grand Prix och Microprose Golf.

Samma här! Sist jag hörde nåt om dom var när jag spelade Mech Commander typ 1998.

Medlem

De har återuppstått och har en del intressanta spel på gång, en hel militärt. https://www.microprose.com/

Medlem

Bara detta blir jag nostalgisk av. Första spelet var hur kul som helst på Amiga. https://www.microprose.com/games/carrier-command-2/

Medlem

Gamla microprose dog 2003. Nuvarande är något helt annat. Från Wipikedpia: "In 2019, the MicroProse brand (then owned by Cybergun) was purchased and revived by David Lagettie, one of the makers of TitanIM open world military simulation software. Lagettie was a former developer for Bohemia Interactive at their Australian studios before starting his own company to create video game simulations to be used by military groups. "

Microprose var inblandad i så många bra spel under 90talet. Bland annat den första X-Com serien, Sid Meiers spelserier så som Civilization, Pirates! osv.

De var även inblandad i en hel del spel vars gameplay var lång före sin tid (open world full 3d värld etc) där vissa platformar inte ens var kraftfulla nog att driva dem.

Tex Midwinter 2: Flames of freedom.

Ikonisk musik dock.

Medlem

Kommer ihåg när farsan köpte paket lite spel.
Miles flight club eller vad det heter och man fick med b-17 flying fortress från microprose , attack samt jet fighter 2.
Vilka 90-tals minnen.
edit: Har för mig att man fick med LHX helikopter spelet.
Sjukt att 30år har gått.

Medlem
Skrivet av Isso:

Bara detta blir jag nostalgisk av. Första spelet var hur kul som helst på Amiga. https://www.microprose.com/games/carrier-command-2/

Jag hoppas det blir bättre än det senaste försöket att väcka det spelet till liv. Dålig AI förstörde det. Men det finns och är helt OK. Bohemia patchade AI och Pathing efter release skall nämnas men då hade redan tåget gått.

Medlem
Skrivet av KoP:

Hade ingen aning om att Microprose fortfarande existerade som företag. Sist man spelade något utav dem var nog på Amigan och spelen Formula One Grand Prix och Microprose Golf.

Skrivet av anon_79617:

Samma här! Sist jag hörde nåt om dom var när jag spelade Mech Commander typ 1998.

Mitt varmaste minne av microprose var dom gamla XCOM-spelen som kom på 90-talet (där det första tog mig 20 år att klara, och det andra gäckar mig än idag, haha)

eld
Medlem
Skrivet av Nocternity:

Mitt varmaste minne av microprose var dom gamla XCOM-spelen som kom på 90-talet (där det första tog mig 20 år att klara, och det andra gäckar mig än idag, haha)

Och det här är varför en publisher vill ha sin logga front and center. Xcom gjordes ju av mythos games!

Medlem
Skrivet av eld:

Och det här är varför en publisher vill ha sin logga front and center. Xcom gjordes ju av mythos games!

Förövrigt älskar jag deras Lasersquad


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är Microprose tillbaka? Då räknar jag med att snart kunna dra på bh:n igen i en uppföljare till Rex Nebular and the Cosmic Gender Bender.

Medlem

Microprose....wow känns som man var tillbaka på 80-talet med gunship på commodore 64

Medlem

Amiga 500 / Amiga 1200 flashbacks! 😀 90-talet hade de bästa spelen, helt klart. 🙂

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Är Microprose tillbaka? Då räknar jag med att snart kunna dra på bh:n igen i en uppföljare till Rex Nebular and the Cosmic Gender Bender.

Ja det är dom - de har en del spel på g med. Ser jävligt bra ut!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Microprose? Det var inte igår, tänkte direkt på Gunship till c64 när jag såg nyheten.

Men som några sagt ovan, det jag spelade var var dock Carrier Command och Midwinter

Medlem

Det här är det första jag hört om att Microprose är tillbaka. Försökte läsa på mer om det, men det enda konkreta jag hittade var att nån snubbe köpt loss varumärket och startat nytt företag med det.

Är det nån som vet om någon från de gamla utvecklingsteamen är inblandade? Annars så känns det mer som gravskänderi än återuppståndelse...

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Det här är det första jag hört om att Microprose är tillbaka. Försökte läsa på mer om det, men det enda konkreta jag hittade var att nån snubbe köpt loss varumärket och startat nytt företag med det.

Är det nån som vet om någon från de gamla utvecklingsteamen är inblandade? Annars så känns det mer som gravskänderi än återuppståndelse...

Ingen från det gamla gänget nej. De sysslar alla med annat idag. Sid Meier var ju en av grundarna till MicroProse tex.

Medlem

Oj oj oj, fick så höga förväntningar av Microprose och Steampunk och sen såg jag trailern och blev istället helt depp och känner att jag kan skippa det där spelet....

Gnällkuk

Intressant att de använder samma musik som wwwk-podden har som temamusik, blev förvirrat i mitt stackars huvud där ett tag

Ser lite småintressant ut, men lite svårt att avgöra på det något röriga gameplay-demot.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av Zigge__:

Microprose....wow känns som man var tillbaka på 80-talet med gunship på commodore 64

Uppföljaren, Gunship 2000 spelade jag som fan minns jag!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av eld:

Och det här är varför en publisher vill ha sin logga front and center. Xcom gjordes ju av mythos games!

Jo det stämmer, men det var mycket tack vare Microprose att det blev vad det blev, då Mythos först tänkte göra ett Laser Squad 2, men Microprose var tveksamma till det då dom ville ha nåt lite mer omfattande (som Civilization), vilket resulterade i hela Geoscape-biten av Xcom. UFOpaedia var även lånat rakt av från Civilopedia i Civ.

1
Skriv svar