Immortals: Fenyx rising kartbugg! (Spoiler)

Medlem
Immortals: Fenyx rising kartbugg! (Spoiler)

Som rubriken innehåller det en del spoiler.

Jag har i nuläget låst upp så jag kan se Afrodites värld och Forgelands resten av kartan är moln. Men jag sprang upp och dödade legendariska hydran av en slump, var i området och tog en annan quest och ville låsa upp en rift så jag kunde ta fast travel dit igen, hopplöst svår fight men klarade den. Direkt efter sprang jag ner och klarade Poshpor-uppdraget där man får Zeus vingar.
Men nu till fundering, när jag kollade kartan så helt plötsligt så syntes alla rifts, även på de områden där jag inte varit och där det är moln på kartan. Vad var det som triggade detta? Försök surfa runt på nätet men inget svar. Någon som vet här? Är ju ingen jättegrej men stör mig på att jag inte vet varför

Medlem

spelar du på PC eller konsol. jag spelade på stadia, inga buggar alls. Sjukt bra spel

Medlem

Jag spelar på XBOX Series X, inte säker på det är en bugg, kan lika gärna vara en trigger jag gjort men vad?

Medlem
Skrivet av Olidion:

Jag spelar på XBOX Series X, inte säker på det är en bugg, kan lika gärna vara en trigger jag gjort men vad?

Lägger in en spoiler här om hydran:

Hydran är en del av Athenas questline så vet inte hur det påverkar att du dödat den redan nu, men lite konstigt att det faktiskt gick!

Med spoilern sagd så fick inte jag samma effekt när jag piskade den, så nog låter det som en knäpp bugg. Om ingen annan stött på den så kan det vara värt att rapportera den till Ubisoft.

Medlem

Ja skickade det till Ubisoft iaf.

Jag kommer få döda den igen för när jag läste på om den nu i efterhand så fattade jag också att den ingick i questen och man får en pryl som jag inte fick. Anledningen var som sagt att jag körde den questen med blå rosen och den skulle man lämna inte långt därifrån. Hade 4 dagar på mig att klara den så därför jag tog mig dit.

1
Skriv svar