Medlem

”Måste alla huvudpersoner vara kloner?”

Känns som ett udda minus att ha med på två sätt faktiskt och absolut något man kan diskutera om man gör det nyanserat i en recension. Dels så bör ju det minuset följa med typ varje spel som släpps. Dels så är hon ju klädd och klippt efter trenderna i verkligheten, jeans och jacka känns ju bara naturligt för vara en del av verkligheten?

Medlem

Är det verkligen någon som förväntade sig att detta spel skulle vara läskigt?

Medlem

Är det någon som vet vilken tid idag spelet släpps?😊

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Flugsaft:

Är det någon som vet vilken tid idag spelet släpps?😊

Alldeles strax!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Är det verkligen någon som förväntade sig att detta spel skulle vara läskigt?

Nej. Inte jag. Men att se ett första riktiga nya generationens spel vill jag. Härligt med gamepass också.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Ja det var jäkligt skumt? 🤔
På GamePass ser iaf allt ut att vara i sin ordning 😆

Host host. Nya zeeland

NuZ
Testpilot

Är ju hur bra som helst ju! Som sagt, jämför recensionerna med dina egna erfarenheter och vad för spel ni gillar. Spelet är urmysigt!!

Old school kamera med ny dynamik och fantastiskt vackert. Raytracing är också bra implementerat. Men framförallt musiken i spelet är riktigt bra! Kan rekommendera hörlurar som de säger i början av spelet. SH kompositören kan sin spelmusik!

Resident evil och Silent hills fans som jag kommer älska detta. Gammalt möter modernt på fantastiskt vis!

Ps. Ingen fara alls med kontrollerna. De är implementerade som i REmake. Alltså om du behåller momentum vid kamerabyte så behöver du inte ändra riktning på spaken. Inte seg alls om man jämför med t.ex RE3 remakens sega animationer som gör den oresponsiv. Tror detta blir ett bra speedrunspel också då det är mycket fippla med items och puzzel som höjer ”skill roof” på ett bra sätt.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Laddar ner till pc as we speak blir nog att mysa med det i soffan imorgon kväll efter jobbet.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Jupp
Skrivet av NuZ:

Ska ju vara riktigt bra ljud och musik i spelet! Är väl SH kompositören? Ska bli en fröjd att spela med bra lurar imorgon. Så taggad!

Yes. En av två kompositörer. Frågan är väl hur stor del är hans.
Kan btw tipsa om att nästan alla SH soindttacks finns på Spotify. Gjorde förra veckan en playlist med alla spår som är som vanlig musik (inte de med skräck ambient alltså)

Sen hittade jag ett fel i texten.
"Jag vet också att det är ren fasa som Bloober försöker förmedla, utan snarare vemod och mystik"
Saknas ett "inte", eller hur?

Medlem

Har kommit några timmar in, lite efter andra foto-rummet utan att spoila. Spelar på XSX.

Kontrollerna var jag vaksam på i början men det släppte och de funkar helt okej, inget jag stör mig på. Prestandan är sådär, mycket drops då och då fast det kan jag leva med i ett sånt här spel utan mycket action. Lite grafiska glitchar med gröna artefakter vid skärmkanten har uppstått i ett rum när jag gick omkring. Säkert raytracing som ballar ur.

Musik och ljud är dunder, bygger upp en tryckande känsla och atmosfär. Går runt och dras in av miljöerna, vill hela tiden veta mer om vad som hänt. "Andra sidan" har inte imponerat, iaf själva omgivningen som är lite blek jämfört "vanliga sidan" hittills. Däremot gillar jag stilen på personer och varelser jag stött på. En känsla av obehag förföljer mig i spelet. Det är väldigt linjärt vilket är hur skönt som helst bland alla metroidvania och sandbox-spel. Som Bennet skriver så ökas takten lite innan jag börjar tröttna.

Tänker er Syberia eller liknande spel blandat med Silent Hill. Intressant story, originellt spelsätt emellanåt och en släng av rys-land. Nej Polen, jag vet, men det finns ett skämt om skräck där någonstans. Hur ser man att det är ray tracing i spelet? Polacken. Nej den har rostat bort och däcken har punka. Tror jag försöker mota bort obehagskänslan med torra skämt, förlåt.

Vill fortsätta spela men får bli imorgon, vill fortfarande veta vad som hänt.

Frilansare
Skrivet av gundemannen:

”Måste alla huvudpersoner vara kloner?”

Känns som ett udda minus att ha med på två sätt faktiskt och absolut något man kan diskutera om man gör det nyanserat i en recension. Dels så bör ju det minuset följa med typ varje spel som släpps. Dels så är hon ju klädd och klippt efter trenderna i verkligheten, jeans och jacka känns ju bara naturligt för vara en del av verkligheten?

Ett Minus är ju inte recensionen. Jag drar inte av och lägger till poäng beroende på Plus/Minus-rutan. Den är bara ett nedkok, en snabb överblicksbild.

It's not a lake, it's an ocean

Förmodligen det enda spelet jag är intresserad av till Xbox Series X än så länge och inget som jag köper en ny konsol för. Men intressant, helt klart.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

(sjabblat bort mitt gamla konto)

testkörde på PC med Xbox1-kontroller & det är totalt värdelöst, extremt klumpiga kontroller.
känns som första Resident Evil med snygg grafik...
1,5/5 i betyg

ZF
Medlem

Hur många "pussel", eller delar av spelet använde egentligen den där tvåperperspektivskameran till något egentligen?

Det kändes mest som påklistrat i sista minuten för att åtminstone få något att lyfta det ur mängden av liknande spel. Själva handlingen gav förresten ungefär den känslan också. Mycket klipp och klistra som verkade tillföra något annat än utfyllnad till ett spel som trots det hade väldigt kort speltid, och som trots det i sin tur var bra segt.

Mysig skog dock.

Medlem

Tycker betyget gick upp 1/10 bara genom att spela med handkontroll. Har inte kört klart hela men gillar det jag kört hittills.

Skrivet av Najkan:

Tycker betyget gick upp 1/10 bara genom att spela med handkontroll. Har inte kört klart hela men gillar det jag kört hittills.

japp, det märkte man efter 2 min... detta är gjort till handkontroll

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Ett Minus är ju inte recensionen. Jag drar inte av och lägger till poäng beroende på Plus/Minus-rutan. Den är bara ett nedkok, en snabb överblicksbild.

Jo det är klart. Men dels något som nämns i recension i inledningen, men framförallt så blir ju det +\- sammanfattning ett sätt att lyfta det man vill lägga störst fokus på/ tycker är viktigast att lyfta igen.

Sedan finns det såklart fler saker i själva recensionen jag inte håller med om, men där är det mesta ändå tydligt förklarat

Avstängd

Snyggt spel som är fruktansvärt dåligt optimerat.

Medlem
Rtx är skrattretande i detta spel

Syns i princip noll skillnad annat än i några få vattenpölar och rutor. Funktionen tillämpas inte heller på alla pölar och man ser ingen skillnad på allmän ljussättning.
Trots att rtx-effekterna syns sällan så störtdyker prestandan och håller sig konsekvent på en låg nivå.
Märkligt.
Annars är spelet ok även om vissa delar känns mer ambitiösa än andra. Hade aldrig betalat för detta annat än på gamepass dock.

Medlem
Skrivet av kaffe_is_life:

Syns i princip noll skillnad annat än i några få vattenpölar och rutor. Funktionen tillämpas inte heller på alla pölar och man ser ingen

Märkte det jag med, kanske är annat när man spelar det men jag kollade på några screenshots och det var verkligen knappt nån skillnad som du säger. Funderade på om jag kanske skulle vänta med att spela det eftersom jag inte äger ett RTX kort än... men jag kommer spela det ändå nu, tänkte försöka få frugan intresserad så jag kommer köra det via Steamlink i TV-soffan.

Medlem

Mysigt spel måste jag säga. Kör man det i DX12 så får man lägre FPS märkte jag, men i Dx11 läge så kraschar spelet för mig då och då-

12
Skriv svar