Spel där dlc är bättre än grundspelet

Medlem
Spel där dlc är bättre än grundspelet

Har folk förslag på där dlc är bättre än grundspelet som de tillhör?

Moderator | Testpilot

Jag skull vilja slå ett slag för The Frozen Throne till Warcraft III, Immortal Throne för Titan Quest och Lord of Destruction till Diablo II. Alla expansioner bygger på grundspelet på ett sådant sätt att jag inte kan tänka mig att spela grundspelet längre.

EDIT: Läste nu att skrev DLC och inte specifikt expansioner. För mig är de gaaaanska lika varandra, men det beror ju på vad skaparna hade för intentioner.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Borderlands 3


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skribent

Evil Within DLC:t var riktigt bra


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Akronym:

Borderlands 3

Håller verkligen med, några av de bästa questlinesen är från DLC's. Att spela utan dessa är att missa den bästa delen av spelet.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

TES IV: Oblivion (Shivering Isles) och Witcher 3 (Hearts of stone samt Blood and Wine) är två spel jag tycker har roligare expansioner än grundspelet. Fallout: New Vegas hade också rätt coola expansioner, främst Old World Blues och Dead Money.

FM-guru
F.d. Sisyr

Mask of the Betrayer-expansionen var betydligt bättre än Neverwinter Nights 2. Manuset är många nivåer högre vad gäller såväl narrativ som companions, omgivningarna är bättre designade och quest designen är mycket bättre. Faktum är att expansionen i mina ögon är så välskriven att den toppar inte bara NWN 2 utan nästan alla andra tungviktare i genren också.

The Ballad of Gay Tony till GTA IV var även den bättre än grundspelet (om än betydligt kortare).

Medlem

Dark Souls 2


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

BioShock 2 Minerva's Den är nog bättre än grundspelet. Mass Effect 3 Citadel likaså.

Medlem

När det väl begav sig gillade jag nog ändå The Ballad of Gay Tony mer än grundspelet GTA IV. Tonen var lättsammare och påminde mer om San Andreas.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Minerva's Den till Bioshock 2 var det jag direkt tänkte på när jag såg titeln, men bästa valet går nog till Mask of the Betrayer som nämndes ovan.

Medlem

Alla expansioner till Civilization.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kanske inte bättre men jag kan inte spela Heroes 3 utan expansionerna (armageddon's blade + shadow of Death)

Medlem

Dark Arisen till Dragons Dogma. Kändes som ett helt nytt spel i spelet.

Medlem

Splatoon 2 Octo Expansion, helt otroligt bra.

Skägg.
10 Chambers

Om man sträcker det till expansion skulle jag säga att Resurrection of Evil var roligare än grundspelet. Mer action, mindre jumpscares.


signatur
Medlem

Min röst går till Halo Wars 2 och The Nightmare? Jag har för mig att det hete så. The Flood (SPOILER) DLCt.

Geeks Gaming

The lost and damned och The ballad of gay Tony för GTA4.

Medlem

Tyckte nog att Crysis Warhead var en mer fokuserad och generellt bättre upplevelse än huvudspelet, mycket på grund av att alien-delen av Crysis var så fruktansvärt usel.

Medlem

Heart of Stone.

10 ggr bättre än Witcher spelets main story.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Citadel till Mass Effect 3.

Medlem

Claptastic Voyage räddade Borderlands: The Pre-Sequel.

Medlem

Huvudkampanjen i Borderlands 2 är i min mening den bästa i serien, men Tiny Tina's Assault on Dragon Keep var nästan ännu bättre. Tyvärr var de andra huvud-DLC:erna ganska enformiga speciellt gällande miljöerna.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

XCOM 2: War of the Chosen får min röst, fast kanske räknas mer som en expansion iof

Medlem

Lägger till expansioner

Half Life: Opposing Force
Aliens vs Predator 2 Expansion - Primal Hunt
World of Warcraft - The burning crusade
Starcraft - Brood War
Half-Life 2: Episode Two

Medlem

Lair of the Shadow Broker från Mass Effect 2 och The Citadel från 3:an. Framförallt för att första känns som en krim-thriller och har en intressant side-story som fyller ut universumet på ett bra sätt. Andra släpper på allt vad galaktiskt hot heter och fokuserar på ren fan-service. Båda är förövrigt väldigt välgjorda.

Ser fram emot attt köra igenom igen när Legendary Edition släpps!

Medlem

Både Shadows of Undrentide och Hordes of the Underdark till Neverwinter Nights är bättre än original-spelet både till gameplay och story tycker jag. Detta säger jag samtidigt som jag villigt erkänner att jag var orimligt tagen av Lady Aribeth i original-kampanjen.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Heart of Stone.

10 ggr bättre än Witcher spelets main story.

Lustigt, jag tyckte att den var sämre än både orginalstoryn och framförallt Blood and Wine (som enligt mig är 10x bättre.)

Medlem

Uncharted: The Lost Legacy.

Detta släpptes visserligen som ett fristående spel men det startade som DLC till Uncharted 4.

Det är både tajtare och håller jämnare kvalitet än Uncharted 4.

Medlem

I Mass Effect 2 så säger jag Lair of the Shadow Broker och Overlord som bägge överglänste huvudspelet och där Lair of the Shadow Broker är fantastiskt.

123
Skriv svar