20-åring som tjänat 250 000 kr på Gamestop-aktier donerar spelkonsoler till barnsjukhus

Robot
20-åring som tjänat 250 000 kr på Gamestop-aktier donerar spelkonsoler till barnsjukhus

"Bli inte som männen i kostym" uppmanar han.

#gamestop, #wallstreetbets, #fff, #ffffff, #f4f4f4, #3897f0, #c9c8cd


Medlem

Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

NuZ
Testpilot

Mycket fint gjort!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hmm, jag har än så länge snarare förlorat några tusenlappar på GameStop-aktierna, så... Borde jag knycka en handfull spelkonsoler från barnsjukhus?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Quenya_92:

Hmm, jag har än så länge snarare förlorat några tusenlappar på GameStop-aktierna, så... Borde jag knycka en handfull spelkonsoler från barnsjukhus?

Exakt! Invoice it forward.


signatur
Medlem
Skrivet av UncleJack:

Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades!

Vad sa du att du gjorde sa du?!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

6st Nintendo Switch, med andra ord i runda slängar 21 000kr. Efter en förtjänst på 250 000?

Visst kan det tyckas häftigt för en del att gnälla på kostymnissar, men det finns ganska många av dessa som bidrar "rätt" mycket till välgörenhet också.

Bill Gates, som exempel, värderas till motsvarande ~$100 miljarder dollar, och har skänkt ~$50 miljarder dollar. Se fler exempel här. Det där är % av uppskattat nettovärde, dessutom, och inte bara av en vinst på försäljning av några aktier. Lite mer än den vänlige herren i inlägget. (Även om det är fint gjort, så sett.)

Blir personligen lite trött på att aktivister ska få diktera narrativ så förbaskat enkelsidigt, så det här inlägget är till viss del för att väga upp det. Also, ekonomi är mer komplext än "hehe stonks go BRRRRRR" eller "eat the rich", så precis som med tanken att lämna andra komplexa aspekter av vårt samhälle åt proffs (så som pandemier åt smittskyddsexperter, för att nämna ett passande exempel) skadar det inte att faktiskt vara lite ödmjuk inför sådana som har professionell erfarenhet och utbildning inom ekonomi. Trots att de må bära kostym.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

tanken som räknas i detta läge och han donerade konsoller plus spel

Men personligen hade jag amorterat av en del av mitt bolån


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

6st Nintendo Switch, med andra ord i runda slängar 21 000kr. Efter en förtjänst på 250 000?

Visst kan det tyckas häftigt för en del att gnälla på kostymnissar, men det finns ganska många av dessa som bidrar "rätt" mycket till välgörenhet också.

Bill Gates, som exempel, värderas till motsvarande ~$100 miljarder dollar, och har skänkt ~$50 miljarder dollar. Se fler exempel här. Det där är % av uppskattat nettovärde, dessutom, och inte bara av en vinst på försäljning av några aktier. Lite mer än den vänlige herren i inlägget. (Även om det är fint gjort, så sett.)

Blir personligen lite trött på att aktivister ska få diktera narrativ så förbaskat enkelsidigt, så det här inlägget är till viss del för att väga upp det. Also, ekonomi är mer komplext än "hehe stonks go BRRRRRR" eller "eat the rich", så precis som med tanken att lämna andra komplexa aspekter av vårt samhälle åt proffs (så som pandemier åt smittskyddsexperter, för att nämna ett passande exempel) skadar det inte att faktiskt vara lite ödmjuk inför sådana som har professionell erfarenhet och utbildning inom ekonomi. Trots att de må bära kostym.

Girighet är inte en komplex aspekt, det är kostymer och företag i ett nötskal. Killen är spot on, och han valde att skänka. Att han inte skänker tillräckligt mycket för att du ska acceptera det, är ditt problem. Jag lovar barnen på barnsjukhuset inte klagar.


signatur

I drank what?

Medlem

En kommunist!! XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av PeTTs0n:

6st Nintendo Switch, med andra ord i runda slängar 21 000kr. Efter en förtjänst på 250 000?

Visst kan det tyckas häftigt för en del att gnälla på kostymnissar, men det finns ganska många av dessa som bidrar "rätt" mycket till välgörenhet också.

Bill Gates, som exempel, värderas till motsvarande ~$100 miljarder dollar, och har skänkt ~$50 miljarder dollar. Se fler exempel här. Det där är % av uppskattat nettovärde, dessutom, och inte bara av en vinst på försäljning av några aktier. Lite mer än den vänlige herren i inlägget. (Även om det är fint gjort, så sett.)

Blir personligen lite trött på att aktivister ska få diktera narrativ så förbaskat enkelsidigt, så det här inlägget är till viss del för att väga upp det. Also, ekonomi är mer komplext än "hehe stonks go BRRRRRR" eller "eat the rich", så precis som med tanken att lämna andra komplexa aspekter av vårt samhälle åt proffs (så som pandemier åt smittskyddsexperter, för att nämna ett passande exempel) skadar det inte att faktiskt vara lite ödmjuk inför sådana som har professionell erfarenhet och utbildning inom ekonomi. Trots att de må bära kostym.

Visst har du en poäng, men det finns många aspekter av vad både ekonomi- och pandemiexperter tycker. Vem ska man lita på? Är det planekonomi eller kapitalism som är "bäst"? Total nedstängning, blunda för att en pandemi pågår eller införa "skarpa restriktioner"? Jag tycker du i din text förenklar saker (lyssna på expert så blir det bra) på precis samma sätt som de som du kritiserar förenklar saker.

Vidare är det lättare att skänka pengar när man har så det räcker 100 livstider och lite till (+ramlar regelbundet in mer än man någonsin kan göra av med) än om man gjort ett bra klipp på börsen precis i början av vuxenlivet. För att förtydliga så tycker jag det är kanonbra att de rikaste i samhället ger tillbaka och det är absolut inget fel i att tjäna mycket pengar, men jag tycker det är fel att jämföra dem med den här killen.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Visst har du en poäng, men det finns många aspekter av vad både ekonomi- och pandemiexperter tycker. Vem ska man lita på? Är det planekonomi eller kapitalism som är "bäst"? Total nedstängning, blunda för att en pandemi pågår eller införa "skarpa restriktioner"? Jag tycker du i din text förenklar saker (lyssna på expert så blir det bra) på precis samma sätt som de som du kritiserar förenklar saker.

Vidare är det lättare att skänka pengar när man har så det räcker 100 livstider och lite till (+ramlar regelbundet in mer än man någonsin kan göra av med) än om man gjort ett bra klipp på börsen precis i början av vuxenlivet. För att förtydliga så tycker jag det är kanonbra att de rikaste i samhället ger tillbaka och det är absolut inget fel i att tjäna mycket pengar, men jag tycker det är fel att jämföra dem med den här killen.

Bra kontrapoäng - konsensus är svårt, och det är ytterligare ett tecken på att något är komplext, att inte universellt konsensus ens bland insatta finns. Där tror jag dock det är bra att vara mentalt inställd på att det faktiskt är komplext, att kunna erkänna att man själv inte vet eller förstår, och att man sannolikt inte kommer göra det heller. Trots det extrema informationsflöde vi i dag har och "utsätts för" kan vi inte lära oss och förstå precis allt själva. Även om det i bästa Dunning-Kruger-anda är förhållandevis lätt att känna att man förstår något.

Jag tror du är inne på ett intressant spår vad gäller total förmögenhet o.s.v. (men även där är nettovärde något mer komplext än att bara se till disponibla likvida medel - så som det gäller i artikeln), men då kommer frågeställningen var gränsen går?
Den här snubben har ju trots allt gjort en ren förtjänst på en fin slant (~250kkr), och att skänka 8.5% av *ren vinst* känns väl inte direkt supergeneröst? Återigen dock, god poäng.

Däremot tror jag inte att det är någon idé att vi snöar in alltför mycket på det här, och jag ber även om ursäkt till @Mirage för att jag reagerade lite väl starkt - inlägget var tänkt som ett alternativt perspektiv kontra vad som flödar i sociala medier (dock kanske främst Reddit i just det här fallet), inte som en provokation eller att starta en lång OT-diskussion kring det hela.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Soulless:

En kommunist!! XD

Det står inget om nintendo switch i det kommunistiska manifestet...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Bra kontrapoäng - konsensus är svårt, och det är ytterligare ett tecken på att något är komplext, att inte universellt konsensus ens bland insatta finns. Där tror jag dock det är bra att vara mentalt inställd på att det faktiskt är komplext, att kunna erkänna att man själv inte vet eller förstår, och att man sannolikt inte kommer göra det heller. Trots det extrema informationsflöde vi i dag har och "utsätts för" kan vi inte lära oss och förstå precis allt själva. Även om det i bästa Dunning-Kruger-anda är förhållandevis lätt att känna att man förstår något.

Jag tror du är inne på ett intressant spår vad gäller total förmögenhet o.s.v. (men även där är nettovärde något mer komplext än att bara se till disponibla likvida medel - så som det gäller i artikeln), men då kommer frågeställningen var gränsen går?
Den här snubben har ju trots allt gjort en ren förtjänst på en fin slant (~250kkr), och att skänka 8.5% av *ren vinst* känns väl inte direkt supergeneröst? Återigen dock, god poäng.

Fast hur mycket man donerar är ju inte intressant?
Det är ju en ren personlig åsikt vad som är mycket eller litet i detta läge.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Alltså han har säkerligen donerat mer än vad de som klagar här i forumet gjort.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Alltså han har säkerligen donerat mer än vad de som klagar här i forumet gjort.

Ja de flesta här är ju kleptomaner.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

6st Nintendo Switch, med andra ord i runda slängar 21 000kr. Efter en förtjänst på 250 000?

Visst kan det tyckas häftigt för en del att gnälla på kostymnissar, men det finns ganska många av dessa som bidrar "rätt" mycket till välgörenhet också.

Bill Gates, som exempel, värderas till motsvarande ~$100 miljarder dollar, och har skänkt ~$50 miljarder dollar. Se fler exempel här. Det där är % av uppskattat nettovärde, dessutom, och inte bara av en vinst på försäljning av några aktier. Lite mer än den vänlige herren i inlägget. (Även om det är fint gjort, så sett.)

Blir personligen lite trött på att aktivister ska få diktera narrativ så förbaskat enkelsidigt, så det här inlägget är till viss del för att väga upp det. Also, ekonomi är mer komplext än "hehe stonks go BRRRRRR" eller "eat the rich", så precis som med tanken att lämna andra komplexa aspekter av vårt samhälle åt proffs (så som pandemier åt smittskyddsexperter, för att nämna ett passande exempel) skadar det inte att faktiskt vara lite ödmjuk inför sådana som har professionell erfarenhet och utbildning inom ekonomi. Trots att de må bära kostym.

Du får nog läsa på lite om short selling, vilket verkar vara den stora grejen här.
Jag tror inte att det är något som Bill Gates håller på med och det finns väldigt framstående människor som verkligen hatar detta, så det är inte något som bara de som inte bär kostym har problem med.

Att Bill Gates går ifrån att ha i stort sätt oändligt mycket pengar till att ha skänkt pengar och fortfarande har oändligt mycket pengar är inte för mig mer imponerande än att någon aktivist skänker pengar på ett sätt som begränsar deras liv.
Han lever ju under ett scenario där vad man skulle göra om man hade alla pengar i världen, då är inte uppoffringarna så stora för att köpa sig good will.

Det är självklart bra att Bill skänker pengar, men det är ganska kasst att systemet är uppbyggt så att han kan tjäna dessa summor redan från början, det borde självklart ha delats upp bättre eller återinvesterats.

Bara för att man är ekonom så betyder det inte heller att man vill bidra till en sund värld, utan det handlar väl oftast mer om hur man tjänar så mycket pengar som möjligt och att man är mer insatt i hur marknaden brukar fungera.
Det är den bilden jag har i alla fall, och då tjänar väl inte ekonomer något på att mindre aktörer får en bit av kakan, utan de är väl ute efter att deras arbetsgivare ska få en så stor vinst som möjligt.

Och sen så är inte 250 000Kr några jättebelopp, det kommer inte ens att räcka till hus eller att betala av studieskulder, så jag tycker nog ändå att han gör en väldigt mycket större uppoffring än vad Bill Gates gör här, han har ju inte sitt på det torra.

eld
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

skadar det inte att faktiskt vara lite ödmjuk inför sådana som har professionell erfarenhet och utbildning inom ekonomi. Trots att de må bära kostym.

Jo men en grupp har målet att pandemin försvinner från världen, den andra gruppen är ute efter att göra massa pengar till ännu mer pengar.

Vi ska nog inte jämföra dessa grupper, eller lämna dom till att göra sitt "för att de vet bättre".

Vi har ju ändå historisk precedens för att de självmant kan förstöra ekonomin.

Medlem

Väldigt fin gest!

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Bra kontrapoäng - konsensus är svårt, och det är ytterligare ett tecken på att något är komplext, att inte universellt konsensus ens bland insatta finns. Där tror jag dock det är bra att vara mentalt inställd på att det faktiskt är komplext, att kunna erkänna att man själv inte vet eller förstår, och att man sannolikt inte kommer göra det heller. Trots det extrema informationsflöde vi i dag har och "utsätts för" kan vi inte lära oss och förstå precis allt själva. Även om det i bästa Dunning-Kruger-anda är förhållandevis lätt att känna att man förstår något.

Jag tror du är inne på ett intressant spår vad gäller total förmögenhet o.s.v. (men även där är nettovärde något mer komplext än att bara se till disponibla likvida medel - så som det gäller i artikeln), men då kommer frågeställningen var gränsen går?
Den här snubben har ju trots allt gjort en ren förtjänst på en fin slant (~250kkr), och att skänka 8.5% av *ren vinst* känns väl inte direkt supergeneröst? Återigen dock, god poäng.

Däremot tror jag inte att det är någon idé att vi snöar in alltför mycket på det här, och jag ber även om ursäkt till @Mirage för att jag reagerade lite väl starkt - inlägget var tänkt som ett alternativt perspektiv kontra vad som flödar i sociala medier (dock kanske främst Reddit i just det här fallet), inte som en provokation eller att starta en lång OT-diskussion kring det hela.

Jag tänker såhär: hade jag personligen haft likt bill Gates en extrem hög med pengar och därmed säkrat mina barn och barnbarns och även deras barns framtid, så finns det ingen direkt mening att sanla in mer pengar, utan då skulle (iaf jag) försöka skapa en form av goodwill i allmänhet för att, vem vill inte bli ihågkommen som bra människa efter bortgången?

Vad killen här gjort är att han inte på långa vägar är ekonomiskt oberoende och ger då bort typ en månadslön när vi andra troligen betalt av våra lån eller köpt mer prylar. Han kunde ju tex lika gärna satt in pengarna till sina framtida barn på ett konto.

Kudos till denna snubben!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Väldigt fin gest!

fram tills kameran åker fram...

Medlem

Visst, kul för dem på sjukhuset. Men jag har alltid svårt för sånt här där man måste visa upp vad man gjort. Gör bara och gå vidare.

Inaktiv

Klassiskt de som klagar är väl samma som klagar på att Bill Gates "bara" ger bort X% av sin förmögenhet för han har ju fortfarande kvar Y miljarder, samtidigt som man själv förmodligen lägger mer på trisslotter varje år än donationer, men alla får väl göra som de så önskar Fint med att ge bort ett gäng Switch, kanske något man kan låta sig inspireras sig av om GME eller Doge går upp någon gång så man får sälja haha.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

6st Nintendo Switch, med andra ord i runda slängar 21 000kr. Efter en förtjänst på 250 000?

Visst kan det tyckas häftigt för en del att gnälla på kostymnissar, men det finns ganska många av dessa som bidrar "rätt" mycket till välgörenhet också.

Bill Gates, som exempel, värderas till motsvarande ~$100 miljarder dollar, och har skänkt ~$50 miljarder dollar. Se fler exempel här. Det där är % av uppskattat nettovärde, dessutom, och inte bara av en vinst på försäljning av några aktier. Lite mer än den vänlige herren i inlägget. (Även om det är fint gjort, så sett.)

Blir personligen lite trött på att aktivister ska få diktera narrativ så förbaskat enkelsidigt, så det här inlägget är till viss del för att väga upp det. Also, ekonomi är mer komplext än "hehe stonks go BRRRRRR" eller "eat the rich", så precis som med tanken att lämna andra komplexa aspekter av vårt samhälle åt proffs (så som pandemier åt smittskyddsexperter, för att nämna ett passande exempel) skadar det inte att faktiskt vara lite ödmjuk inför sådana som har professionell erfarenhet och utbildning inom ekonomi. Trots att de må bära kostym.

~50 miljarder dollar låter mycket, tills man inser att det finns biljontals dollar obeskattade, undanskyfflade av diverse företag och miljadärer. Pengar som exempelvis hade kunnat användas till bättre sjukvård, äldrevård, skolor osv.

Personer som Bill Gates har gjort en hel del men balanserar inte allt övrigt fuffens storbolagen, bankerna, hedge fonder, kostymnissarna mfl gjort.

Och problemet med undangömda skatter, är utan tvekan störst bland de allra rikaste och största drakarna, eftersom de har helt andra möjligheter normalt folk inte har. De flesta småföretagare kan inte registrera ett kontor i Nederländerna och Irland. Vanligt folk har inte samma möjlihet att gömma undan sina pengar i skatteparadis.

Filantropi har också blivit ett sätt att undvika att ta ansvar för alla biljontals obeskattade pengar. En sköld att gömma sig bakom, man kan ta fram när folk undrar vart pengarna tog vägen. Eller hur en person kan anses förtjäna mer, än vad sammanlagt 100 000 sjuksköterskor arbetat för under 30år.

Därefter har vi all enorm skada lobbyism tillfört som drivits av diverse intressegrupper och storbolag. Exempelvis se till att skatteregler, kredit- och finanslagar förblir så fördelaktiga som möjligt. Att storbolag och banker tilldelas biljontals dollar av diverse bailouts. Underminera miljö- och arbetsrättslagar. Lobbar för krig och fortsätta expandera och finansiera det militära industriella komplexet. Oljebolag som i årtionden lobbat emot förnybar energi. Osv

Politik som dessa storföretag lobbat för har direkt eller indirekt kostat miljontals människors hem, liv, hälsa och kostat skattebetalare biljontals och åter biljontals dollar.

Oftast pratas det nästan aldrig om detta i mainstream media, eftersom de få mediabolag som finns kvar oftast ägs av diverse storbolag.

Och innan alla corpo bootlickers säger "jamen det är ju så här systemet fungerar, klart att bolag x kommer göra allt för att maximera sin vinst". Ja jag vet, och jag vet inte hur man ska kunna lösa detta heller. Men vi kanske ska börja med att sluta prisa alla dessa miljadärer som om de vore gudar. Att de får regnet att falla, när de i själva verket står och pissar rakt ner i ansiktet på oss.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

6st Nintendo Switch, med andra ord i runda slängar 21 000kr. Efter en förtjänst på 250 000?

Visst kan det tyckas häftigt för en del att gnälla på kostymnissar

Det han köpte är väl Switch Lite, så han la ännu mindre pengar än så, DOCK!!! så tycker jag han förtjänar cred ändå. För hur många som vinner 250.000:- skulle ge bort 15.000 av det
Jag hade lagt minst 100.000 direkt till mitt bolån. Sen köpt grejer till hemmet för att snygga till för säkert 40-50.000, och sen avslutat med att köpa en ny dator och sparat resterande till en regnig dag. Kanske mot att köpa en ny bil. Gett lite pengar till morsan och farsan kanske. Hade troligtvis inte gett bort det på det sättet som denna kille gjorde

Man kan inte jämföra honom med en kostymnisse när det kommer till pengar. Man sitter på helt olika platser

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

fram tills kameran åker fram...

https://youtu.be/v4PjHHTv4b4

Håller inte alls med. Gubben i videon låter ju som en typisk "det var bättre förr"-stofil.

Varför skulle man inte få vara stolt och inte vilja dela det när man göra något bra? Killen har gjort en konkret handling för att möjliggöra att sjuka barn har något att vända tankarna mot i en ren skitsituation. Inte bara själva handlingen knuffar världen i en mer positiv riktning, jag själv mår bra när jag läser sånt här, jag känner hopp och det tror jag många andra också gör. Jag hade en skitdag innan jag läste det här och nu känns det lite bättre. Det gör bara handlingen mer värdefull, inte tvärtom. Vissa kanske t.o.m. blir inspirerade och själva gör något liknande; eller bara öppnar plånboken donerar en tjuga, det har också betydelse.

Hade inte FZ uppmärksammat barncancerfonden med artiklarna och Årets spel streamen så hade jag nog med största sannolikhet inte bidragit. Det är för mycket brus i världen, man måste föra lite liv, smitta av sig och skapa kedjereaktioner av positiva handlingar.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Visst, kul för dem på sjukhuset. Men jag har alltid svårt för sånt här där man måste visa upp vad man gjort. Gör bara och gå vidare.

Eller hur, bättre visa hur dålig världen är istället.

Medlem

grymt mer gaming helt underbar person detta..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tuckdragon:

fram tills kameran åker fram...

https://youtu.be/v4PjHHTv4b4

Eller så kan man se att sådana publika gester inspirerar andra. Det är inte så svart eller vitt.

Jag ser en hel del diskussioner i den här tråden, där fokus ligger på det negativa. Han använde bara en liten del av vinsten, han la upp det på Instagram och Reddit för att samla likes.

I mitt tycke är det skitsamma. I slutändan fick barnsjukhuset sex stycken Switch, vilket ju är asbra. Kan ett annat barnsjukhus också få sex Switch för att någon blev inspirerad av detta är det också en nettovinst.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Visst, kul för dem på sjukhuset. Men jag har alltid svårt för sånt här där man måste visa upp vad man gjort. Gör bara och gå vidare.

Chansen finns att han inte hade gjort det om det inte funnits ett sätt att visa upp det för omvärlden.
Men nu fick personen lite berömmelse och barnen fick Nintendo Switch. Win-win?

Den renaste och sannaste goda handlingen är ju dock den man aldrig berättar för andra.

123
Skriv svar