Activision Blizzard omsatte 68,5 miljarder förra året

Robot
Activision Blizzard omsatte 68,5 miljarder förra året

Call of Duty-framgångerna en stark bidragande faktor.

#activision-blizzard


Mycke penge de


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Geeks Gaming

25% ökning? Inte tillräckligt. Dags att dra ner supporten med 25%

Att folk fortfarande faller i fällan CoD varje gång och fortfarande är förvånade över att saker som Anti-cheat och annat inte funkar.

Medlem

Hela elektronik/media branschen gick väl väldigt bra förra året, så det är väl inte så konstigt att det även gick bra för Activision?

Hade varit intressant att se försäljning över regioner, antar att till exempel Kina står för den överlägset största delen av kakan när det kommer till mobila spel.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

25% ökning? Inte tillräckligt. Dags att dra ner supporten med 25%

Att folk fortfarande faller i fällan CoD varje gång och fortfarande är förvånade över att saker som Anti-cheat och annat inte funkar.

Disable Cross-play om du har konsol.
Om du sitter på PC så får du leva med fuskarna tyvärr, men vi får väl vara glada att de inte blivit helt paytowin med vapnen snart men black ops har sabbat den lilla balans där var i Warzone för tillfället oxå

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hela elektronik/media branschen gick väl väldigt bra förra året, så det är väl inte så konstigt att det även gick bra för Activision?

Hade varit intressant att se försäljning över regioner, antar att till exempel Kina står för den överlägset största delen av kakan när det kommer till mobila spel.

Ja man börjar undra om man inte får vara hemma i Kina eller om de har någon sorts förbud mot västerländsk media/kultur då de avgudar de här barnsliga färgglada Nintendo spelen samt mobilspel och dess moneygrub upplägg.
Ja menar hela världen suktar efter en PS5 men i Japan/Kina går försäljningen neråt för både Sony/Ms varje år

Medlem

Skulle gärna sett typ dom senaste fem åren... Dom släppte väl i princip ingenting förra året så kanske inte är så imponerande som det ser ut.


signatur

subterranean homesick alien

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Anton Q:

Skulle gärna sett typ dom senaste fem åren... Dom släppte väl i princip ingenting förra året så kanske inte är så imponerande som det ser ut.

Black Ops och Shadowlands, samt COD Mobile och Classon i slutet av 2019, vilka lär ha dragit flis även under 2020.


signatur
Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Ja man börjar undra om man inte får vara hemma i Kina eller om de har någon sorts förbud mot västerländsk media/kultur då de avgudar de här barnsliga färgglada Nintendo spelen samt mobilspel och dess moneygrub upplägg.
Ja menar hela världen suktar efter en PS5 men i Japan/Kina går försäljningen neråt för både Sony/Ms varje år

PS5 (Sony) är inte västerländsk och kommer från Japan. Nintendo som också är från Japan fick inte ens sälja sina konsoler eller spel i Kina för inte så länge sedan.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

PS5 (Sony) är inte västerländsk och kommer från Japan. Nintendo som också är från Japan fick inte ens sälja sina konsoler eller spel i Kina för inte så länge sedan.

Nu vet jag inte i hur stor utsträckning det skedde, men Nintendo tog väl sig runt detta genom att samarbeta med andra företag?

IQue Wiki

Samt att det nog skedde en hel del import.
Men såklart säljer det mer när det kan göra så på ett öppnare sätt.

Medlem

Jag som mest spelar Starcraft 2 är intresserad av hur ekonomin egentligen ser ut för Blizzard för detta spel. De har ju gått ut med att inga nya tillägg kommer, och ladder var helt nere under två veckor över julledigheten utan livstecken från Blizzard...så man är ju lite oroad över framtiden.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Skulle gärna sett typ dom senaste fem åren... Dom släppte väl i princip ingenting förra året så kanske inte är så imponerande som det ser ut.

Listan av sålda spel i nord amerika toppades förra året av:
1. Back Ops Cold War (Activision)
2. Modern Warfare (Activision)
3. Animal Crossing

Källa: https://www.npd.com/wps/portal/npd/us/news/top-10/video-games...

Medlem
Skrivet av maq777:

Listan av sålda spel i nord amerika toppades förra året av:
1. Back Ops Cold War (Activision)
2. Modern Warfare (Activision)
3. Animal Crossing

Källa: https://www.npd.com/wps/portal/npd/us/news/top-10/video-games...

Med 'förra året' menade jag väl mer 'för ett år sedan' i runda slängar.. typ 2019...

Black Ops Cold War släpptes för typ 4 månader sedan...

Så ser inte hur det är ett svar på det jag skrev


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Med 'förra året' menade jag väl mer 'för ett år sedan' i runda slängar.. typ 2019...

Black Ops Cold War släpptes för typ 4 månader sedan...

Så ser inte hur det är ett svar på det jag skrev

För mig är "förra året" = 2020. Trodde det var så för alla, men ok - du får gärna ha din egen tolkning :).

Medlem
Skrivet av maq777:

För mig är "förra året" = 2020. Trodde det var så för alla, men ok - du får gärna ha din egen tolkning :).

Nej du är ju faktuellt korrekt såklart

Ville bara förklara vad jag menade. Mia culpa.

Om man ska vara den så syftade jag ju tydligt på att veta mer om hur det gått kring spelen före den senaste kvartalsrapporten osv...
Då menar menar jag ju inte spel som innefattas i dom senaste siffrorna.. Vilket senaste CoD alltså gör och ligger som primär grund för.

Tycker ändå du missupfattar så fatalt att du inte har täckning för att vara fån åbän.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Dags och ge 800 till sparken! För den summan var inte bra nog.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Nej du är ju faktuellt korrekt såklart

Ville bara förklara vad jag menade. Mia culpa.

Om man ska vara den så syftade jag ju tydligt på att veta mer om hur det gått kring spelen före den senaste kvartalsrapporten osv...
Då menar menar jag ju inte spel som innefattas i dom senaste siffrorna.. Vilket senaste CoD alltså gör och ligger som primär grund för.

Tycker ändå du missupfattar så fatalt att du inte har täckning för att vara fån åbän.

Skulle ju lika gärna vara 2020 nu om man utgår ifrån företagen finansiering år eller vad det heter.

1
Skriv svar