Zenimax grundare Robert Altman har avlidit

Robot
Zenimax grundare Robert Altman har avlidit
eld
Medlem

Han är ju också bakom Bethesda/Zenimax ganska fula metoder när det kommer till att aggressivt köpa upp utvecklare, samt incidenten när Bethesdas grundare pushades ut ur sitt eget företag.

Så medans man i de flesta fall inte ska hurra över någons död så kanske man inte ska hylla någon på grund av detta heller.

Medlem
Skrivet av eld:

Han är ju också bakom Bethesda/Zenimax ganska fula metoder när det kommer till att aggressivt köpa upp utvecklare, samt incidenten när medgrundaren knuffades ut ur företaget.

Så medans man i de flesta fall inte ska hurra över någons död så kanske man inte ska hylla någon på grund av detta heller.

Va är det för fel på dig?! Det han gjorde vara hundra procent lagligt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av eld:

Han är ju också bakom Bethesda/Zenimax ganska fula metoder när det kommer till att aggressivt köpa upp utvecklare, samt incidenten när Bethesdas grundare pushades ut ur sitt eget företag.

Så medans man i de flesta fall inte ska hurra över någons död så kanske man inte ska hylla någon på grund av detta heller.

Man kan ju välja sina tillfällen att spy galla över någon, just som de har avlidit är osmakligt och respektlöst, inte bara mot personen i fråga utan hela omgivningen.

Jag vet inget om honom, kan inte avgöra huruvida han var en bra eller dålig person, men vill jag ta den diskussionen skulle jag göra så i ett annat tillfälle.

Du borde rimligtvis skämmas men jag betvivlar du gör det.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Redaktör
Skrivet av eld:

Han är ju också bakom Bethesda/Zenimax ganska fula metoder när det kommer till att aggressivt köpa upp utvecklare, samt incidenten när Bethesdas grundare pushades ut ur sitt eget företag.

Så medans man i de flesta fall inte ska hurra över någons död så kanske man inte ska hylla någon på grund av detta heller.

Det är kutym att lyfta fram de fina bitarna hos en människa som gått bort, framförallt av det företag personen representerar och inte minst eftersom den avlinda inte kan försvara sig. Ingen människa har bara goda eller dåliga sidor, men som sagts ovan finns det bättre tillfällen för kritik än detta.


signatur
eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är kutym att lyfta fram de fina bitarna hos en människa som gått bort, framförallt av det företag personen representerar och inte minst eftersom den avlinda inte kan försvara sig. Ingen människa har bara goda eller dåliga sidor, men som sagts ovan finns det bättre tillfällen för kritik än detta.

Skrivet av Soulless:

Man kan ju välja sina tillfällen att spy galla över någon, just som de har avlidit är osmakligt och respektlöst, inte bara mot personen i fråga utan hela omgivningen.

Jag vet inget om honom, kan inte avgöra huruvida han var en bra eller dålig person, men vill jag ta den diskussionen skulle jag göra så i ett annat tillfälle.

Du borde rimligtvis skämmas men jag betvivlar du gör det.

För att det är en viktig påminnelse att sluta hylla personer i en industri där många fortfarande mår väldigt dåligt. Den stora majoriteten av alla som dör i spelindustrin får inte en framsida på nyhetssidor, speciellt inte de där spelindustrin blir deras död.

Så åter igen, jag hurrar inte över någons död, det är fortfarande en personlig förlust för många, men jag vill inte att vi hyllar någon enbart på grund av deras plats i hiarkin i ett företag.

Men absolut, jag förstår er kritik, kanske bättre igår eller imorgon.

Medlem
Skrivet av eld:

För att det är en viktig påminnelse att sluta hylla personer i en industri där många fortfarande mår väldigt dåligt. Den stora majoriteten av alla som dör i spelindustrin får inte en framsida på nyhetssidor, speciellt inte de där spelindustrin blir deras död.

Så åter igen, jag hurrar inte över någons död, det är fortfarande en personlig förlust för många, men jag vill inte att vi hyllar någon enbart på grund av deras plats i hiarkin i ett företag.

Men absolut, jag förstår er kritik, kanske bättre igår eller imorgon.

"Hylla någon" på grund av deras död - hör du vad du själv säger (skriver)?
Det handlar inte om att hylla, det handlar om att uttrycka kondoleanser. Jag skulle vilja påstå att det faktiskt, för personer utan empatistörning, framstår som ganska självklart.

Det går att skuldbelägga en förbannad mängd människor på den här planeten, i stort och smått, men att göra det i direkt samband med att någon avlider är bara otroligt smaklöst, inget annat. Vill du förändra och förbättra spelbranschen? Fine, kör på - det finns många bättre sätt att göra det på än det här. Jag betvivlar dessutom att du har någon aning om vad han haft exakt för exekutiv roll, i vilken/vilka beslut, och/eller hur han resonerat och engagerat sig för företagets och dess anställdas väl och ve. Inte minst övergripande, över tid. Det är en människa vi pratar om, en människa du och jag inte känner. Vi vet inte hur han behandlat sina anställda, sina medmänniskor eller hur han engagerat sig för dessa.

Om du vill prata Weaver vs. Zenimax (indirekt Altman) rekommenderar jag att du läser igenom stämningsansökan [PDF] - det är inte så svart och vitt som du får det att låta.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av eld:

För att det är en viktig påminnelse att sluta hylla personer i en industri där många fortfarande mår väldigt dåligt. Den stora majoriteten av alla som dör i spelindustrin får inte en framsida på nyhetssidor, speciellt inte de där spelindustrin blir deras död.

Så åter igen, jag hurrar inte över någons död, det är fortfarande en personlig förlust för många, men jag vill inte att vi hyllar någon enbart på grund av deras plats i hiarkin i ett företag.

Men absolut, jag förstår er kritik, kanske bättre igår eller imorgon.

Vill bara säga att jag håller med och detta var ett snyggt svar.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

eld
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Vi vet inte hur han behandlat sina anställda, sina medmänniskor eller hur han engagerat sig för dessa.

Det blev lite för personligt för min del av en hel del anledningar, men det var som sagt fel tillfälle att pusha detta. Ber om ursäkt för det.

Medlem
Skrivet av eld:

Det blev lite för personligt för min del av en hel del anledningar, men det var som sagt fel tillfälle att pusha detta. Ber om ursäkt för det.

Ingen skada skedd så sett, vi är alla människor, och vad vi blir upprörda över är givetvis individuellt.
Precis som det kan vara förståeligt att bli upprörd hoppas jag det är förståeligt varför kritiken kom också, varför många andra tycker det är okänsligt.

Målet om en bättre bransch hoppas jag också vi får se uppnås i framtiden, för det är många som lagt hur mycket som helst - energi, blod, svett och tårar (och i värsta fall sina liv) medan de arbetat i den. På en rad olika positioner i en rad olika bolag.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Säga vad man vill om Zenimax, väldigt tråkigt besked. Man är väl inte direkt ung när man är 73, men det är ändå lite tidigt att kasta in handduken vid 73.

KoP
Medlem

Det var väl den förbannade cancern som slog till som vanligt?

Medlem

Han är 70+ så kan även vara covid.

Medlem

Krossat hjärta pga Microsoft?

Nä.. Det där var nog osmakligt..

Heder och ära, herrn.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Mördad för att någon vill ärva microsoft pengarna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Att dö så kort efter sitt livs största framgång genom affären med MS.

Snacka om att falla på mållinjen.

RIP.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av eld:

Det blev lite för personligt för min del av en hel del anledningar, men det var som sagt fel tillfälle att pusha detta. Ber om ursäkt för det.

Det skapade ett fint värde då diskussionen ovan åtminstone fick mig att tänka till.

Alltid något.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar