Werewolf the Apocalypse: Earthblood

Robot
Werewolf the Apocalypse: Earthblood

Werewolf the Apocalypse: Earthblood är en berättelse från World of Darkness-världen, som gärna hade fått stanna i skuggorna.

#earthblood, #werewolf-the-apocalypse


Inaktiv

Ajdå! Kommer låta fel men kul att se en 1:a faktiskt, blir rolig läsning av en helt annan anledning.

Tack för en bra recension!

Medlem

Ojdå, jag trodde inte det skulle vara ett mästerverk men så illa trodde jag inte. Sneglat på titeln då jag gillar världen. Tror min imaginära bild av World of Darkness skall skyddas från detta.

Magkänslan med Bloodlines 2 känns ju inte heller topp direkt. Men jag vill verkligen att det skall leverera en habil upplevelse. Där är ribban.

Medlem

Betyget är föga förvånande efter de gameplay videor man sett.

Medlem

Nu verkar inte det här vara bland de värsta när det gäller dåliga spel men kul att ni recenserar dåliga spel också ibland. Ofta kan det vara underhållande att läsa om de riktigt dåliga spelen också.

Medlem

Det har säkert bättre AI än Cyberpunk dock haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

FM-guru
F.d. Sisyr

Väldigt väntat. Har ju tyvärr sett riktigt risigt ut på förhand.

Medlem

Tycker du som skrev recensionen verkar överdriva. Ska spela det tänkte jag. tack ändå!

Medlem

Direkt när man kollade på lite gameplay kändes det verkligen som ett spel från 2007 Inte bara grafikmässigt, utan gameplay även det.

Medlem
Skrivet av Tonysunshine:

Tycker du som skrev recensionen verkar överdriva. Ska spela det tänkte jag. tack ändå!

Du tycker att recensenten, som faktiskt spelat igenom spelet, verkar överdriva - utan att du själv ens testat spelet?

OnT: Precis som flera andra så var väl detta väntat. Hade kanske inte förväntat mig en 1:a men sen de började släppa gameplay-trailers så har man verkligen sett att spelet är 10 år efter i tekniken. Trist, var ändå sugen på detta när de annonserades, även om suget dämpades rejält efter jag såg trailers.

Kul med en ordentlig sågning för omväxlingens skull

Skribent
Skrivet av Tonysunshine:

Tycker du som skrev recensionen verkar överdriva. Ska spela det tänkte jag. tack ändå!

Jag hoppas att du får roligare än jag hade.

Inaktiv

Kul med en recensent som vågar använda den lägre delen av betygsskalan! Tycker var och vartannat mediokert spel får 3-5. Även om jag gillar World of darkness blir det nog att hoppa detta spel.

Skribent
Skrivet av anon_118566:

Kul med en recensent som vågar använda den lägre delen av betygsskalan! Tycker var och vartannat mediokert spel får 3-5. Även om jag gillar World of darkness blir det nog att hoppa detta spel.

Jag gillar också World of Darkness, och jag har tålamod med föråldrad grafik, svajig teknik och sånt. Men jag har mindre tålamod med allmänt kass och tråkig speldesign, när det inte finns något annat som väger upp. Jag spelade ju igenom Vampire the Masquerade: Bloodlines flera gånger om när det begav sig, i opatchat skick. Det fungerade knappt, men de bra sakerna i spelet vägde upp.

Werewolf å sin sida funkar ju, men jag önskar att det inte gjorde det.

Medlem

Bara kvalitet bland Epic-exklusiviteterna.

Redaktör
Skrivet av anon_118566:

Kul med en recensent som vågar använda den lägre delen av betygsskalan! Tycker var och vartannat mediokert spel får 3-5. Även om jag gillar World of darkness blir det nog att hoppa detta spel.

Vi, och många andra, skippar att recensera en del del som vi redan vet är skräp. Därför är lägre betyg lite mer ovanliga. Tänk så mycket skit du slipper när du redan tycker det vi ger 3-5 är mediokert.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi, och många andra, skippar att recensera en del del som vi redan vet är skräp. Därför är lägre betyg lite mer ovanliga. Tänk så mycket skit du slipper när du redan tycker det vi ger 3-5 är mediokert.

Jag tror det är sunt att recensera skit också! Det blir ett helt annat skrivande och en påminnelse av hur kasst det kan vara ibland. Spontant så hade jag tyckt det varit urtrist att spela och skriva en recension till mellanmjölksspelet med svag 3:a i betyg för femtioelfte gången.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Jag tror det är sunt att recensera skit också! Det blir ett helt annat skrivande och en påminnelse av hur kasst det kan vara ibland. Spontant så hade jag tyckt det varit urtrist att spela och skriva en recension till mellanmjölksspelet med svag 3:a i betyg för femtioelfte gången.

Ja, jo. Ju mer vi recenserar, detsto bättre. Men det är en resursfråga också.

Tvåor är nog värst. För dåligt för att underhålla, men inte så dåligt att irritationen tänder eld på orden. Hemskt att spela och skriva! Så det kanske är av omedveten omsorg om våra skribenter vi skippar skiten. Undvika arbetsmiljöproblem.


signatur
Medlem

Känns som att Paradox inte utnyttjar sin fulla kraft nu när de äger IPn World of Darkness.

Detta spelet floppade. Bloodlines 2 kommer nog sannolikt också floppa, dels pga att budgeten de hade tog slut i somras vilket ledde till att Mitsoda och Cluney blev sparkade(högst sannolikt) samt att paradox fick köpa en tredjedel av studion, sen fick ju en annan också "sparken" pga sexuella trakasserier (som aldrig blev prövade i domstol). Samma person som anmälde denna man(kommer ej ihåg namnet på honom), tog över arbetet som lead narrative designer på HSLabs, strax efter att Cara Ellison också slutade. (Abandon ship).

Enligt andra utvecklare som recenserat studion anser att det är oerhört dåligt betalt, oerhört dålig organisering och inkompetens från management, finns enligt en f.d anställd (ej bekräftat) att där finns en form av toxic environment där vissa skämt inte får skämtas om, lilla minsta snedsteg så anmäls detta som trakasseri av s.k SJW typer(vet inte ett bättre ord man kan använda för det, vill inte starta någon diskussion om social rättvisa osv), många har valt att sluta och studion har svårt att anställa nytt och kompetent folk pga dåliga löner.

Det ser inte bra ut helt enkelt. Och Paradox hade rakt av lyckats bättre om de gjort allting "in-house" istället för att hyra ut IPn till småstudior vars kompetens eller budget inte når nivån för att faktiskt på ett skapligt sätt introducera WoD för nya generationer av gamers, även oss äldre också.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Då har man sparat några kr eller många, priserna på konsoll, huga


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Blev taggad när det började snackas om spelet, efter att de visade gameplay så dog all hype direkt.
Verkligen synd då jag trånar efter ett riktigt bra varulvsspel.

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, jo. Ju mer vi recenserar, detsto bättre. Men det är en resursfråga också.

Tvåor är nog värst. För dåligt för att underhålla, men inte så dåligt att irritationen tänder eld på orden. Hemskt att spela och skriva! Så det kanske är av omedveten omsorg om våra skribenter vi skippar skiten. Undvika arbetsmiljöproblem.

Ja, det kan jag förstå lite därför jag tänkte att man kan "skoja" till det lite med kreativiteten och leta upp något som på förhand känns som en stor hög med bajs, bara för att få skriva av sig lite


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi, och många andra, skippar att recensera en del del som vi redan vet är skräp. Därför är lägre betyg lite mer ovanliga. Tänk så mycket skit du slipper när du redan tycker det vi ger 3-5 är mediokert.

Kanske bara jag, men din profilbild påminde mig lite om sångaren i Sabaton 😜


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi, och många andra, skippar att recensera en del del som vi redan vet är skräp. Därför är lägre betyg lite mer ovanliga. Tänk så mycket skit du slipper när du redan tycker det vi ger 3-5 är mediokert.

Ut med fler sågningar! Vi behöver motvikt mot alla 4or och 5or här på FZ!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Ambassadör
Xbox

Tycker som många andra att det är väldigt trevligt, och bra konsumentupplysning, att även recensera det som man inte förväntar sig vara bra. Blir väldigt mellanmjölk annars.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Joakim Kilman:

Jag gillar också World of Darkness, och jag har tålamod med föråldrad grafik, svajig teknik och sånt. Men jag har mindre tålamod med allmänt kass och tråkig speldesign, när det inte finns något annat som väger upp. Jag spelade ju igenom Vampire the Masquerade: Bloodlines flera gånger om när det begav sig, i opatchat skick. Det fungerade knappt, men de bra sakerna i spelet vägde upp.

Werewolf å sin sida funkar ju, men jag önskar att det inte gjorde det.

Bloodlines är en gammal favorit. Buggigt på ett charmigt vis 😉

Skrivet av Tomas Helenius:

Vi, och många andra, skippar att recensera en del del som vi redan vet är skräp. Därför är lägre betyg lite mer ovanliga. Tänk så mycket skit du slipper när du redan tycker det vi ger 3-5 är mediokert.

Nu är det inget specifikt mot just fragzone utan spelsidor i allmänhet. Det har under flera år pågått en betygsinflation kan jag tycka. "Mästerverk" dyker upp i dussintal per år där jag själv kanske hittar ett eller två per generation. Men jag är uppenbarligen mer kräsen än gemene man/recensent. Dock så lär man sig att inte titta så mycket på betyg utan läsa texten... Vilket fler borde göra istället för att bli tokiga i kommentarerna när deras efterlängtade spel "endast" får 3/5 eller 7/10.

Nåväl, en uppfriskande recension hursomhelst.

Medlem

(scrollar igenom) Inget man såg fram emot direkt

Medlem

Fortfarande bättre än Operation Flashpoint: Dragon Rising som ni gav 5/5 och som ni fortfarande inte övervägt att revidera i efterhand.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Känns som att Paradox inte utnyttjar sin fulla kraft nu när de äger IPn World of Darkness.

Detta spelet floppade. Bloodlines 2 kommer nog sannolikt också floppa, dels pga att budgeten de hade tog slut i somras vilket ledde till att Mitsoda och Cluney blev sparkade(högst sannolikt) samt att paradox fick köpa en tredjedel av studion, sen fick ju en annan också "sparken" pga sexuella trakasserier (som aldrig blev prövade i domstol). Samma person som anmälde denna man(kommer ej ihåg namnet på honom), tog över arbetet som lead narrative designer på HSLabs, strax efter att Cara Ellison också slutade. (Abandon ship).

Enligt andra utvecklare som recenserat studion anser att det är oerhört dåligt betalt, oerhört dålig organisering och inkompetens från management, finns enligt en f.d anställd (ej bekräftat) att där finns en form av toxic environment där vissa skämt inte får skämtas om, lilla minsta snedsteg så anmäls detta som trakasseri av s.k SJW typer(vet inte ett bättre ord man kan använda för det, vill inte starta någon diskussion om social rättvisa osv), många har valt att sluta och studion har svårt att anställa nytt och kompetent folk pga dåliga löner.

Det ser inte bra ut helt enkelt. Och Paradox hade rakt av lyckats bättre om de gjort allting "in-house" istället för att hyra ut IPn till småstudior vars kompetens eller budget inte når nivån för att faktiskt på ett skapligt sätt introducera WoD för nya generationer av gamers, även oss äldre också.

Hear, hear. Ända sedan jag såg gameplay för BL2 så luktade det kalkon. Med alla turer runt spelet nu så är det mer eller mindre cementerat kalkon. Tyvärr. Vill verkligen ha bra spel i WoD IP'n, men har fan inte haft något bra sedan Redemption och BL.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hear, hear. Ända sedan jag såg gameplay för BL2 så luktade det kalkon. Med alla turer runt spelet nu så är det mer eller mindre cementerat kalkon. Tyvärr. Vill verkligen ha bra spel i WoD IP'n, men har fan inte haft något bra sedan Redemption och BL.

Det var samma för mig, det såg väldigt föråldrat ut. Inte för att det är ett problem, då jag fortfarande spelar BL1 och även Redemption än idag. Men att det kan vara en indikator på att andra system i spelet än enbart grafik, också kanske kan vara påverkat fast mer på ett ofärdigt sätt snarare än föråldrat. Men efter det man läst om studion i sig så finns där inget hopp kvar. Om spelet släpps så tar jag det som det kommer och hoppas att det är så fruktansvärt moddarvänligt haha.

Detta var ju dock inte vad jag förväntade mig 2015 när Paradox köpte White Wolf, jag trodde att de skulle skapa in-house studior, anställa kompetens och bygga på denna kompetens som i sin tur skulle bli grymma WoD-spelsmakare. Men antar att de först ville se om fisk fastnade på kroken innan de började ta ett sådant stort steg, men då borde de även slå hårt. Det har de definitivt råd med.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Det var samma för mig, det såg väldigt föråldrat ut. Inte för att det är ett problem, då jag fortfarande spelar BL1 och även Redemption än idag. Men att det kan vara en indikator på att andra system i spelet än enbart grafik, också kanske kan vara påverkat fast mer på ett ofärdigt sätt snarare än föråldrat. Men efter det man läst om studion i sig så finns där inget hopp kvar. Om spelet släpps så tar jag det som det kommer och hoppas att det är så fruktansvärt moddarvänligt haha.

Detta var ju dock inte vad jag förväntade mig 2015 när Paradox köpte White Wolf, jag trodde att de skulle skapa in-house studior, anställa kompetens och bygga på denna kompetens som i sin tur skulle bli grymma WoD-spelsmakare. Men antar att de först ville se om fisk fastnade på kroken innan de började ta ett sådant stort steg, men då borde de även slå hårt. Det har de definitivt råd med.

WoD har blivit misshandlat ända sedan de gick ihop med CCCP för många herrans år sedan. Inget bra kommer ut längre, i datorspelväg.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar