Unreal Engine-verktyget MetaHuman utmanar Uncanny Valley

Robot
Unreal Engine-verktyget MetaHuman utmanar Uncanny Valley

Ska hjälpa spelmakare med att köra realistiska ansikten på "timmar istället för veckor". Testa redan nu!

#uncanny-valley, #unreal-engine


Skägg.
10 Chambers

*installerar Unreal Engine för första gången*


signatur
Medlem

Snyggt, men inte lika snygg som Carl Johansson-Sundelius

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nils45:

Snyggt, men inte lika snygg som Carl Johansson-Sundelius


signatur
Medlem

hmmm, intressant. Såg det tidigare. Väldigt potent verktyg för karaktärsskapande och utveckling av humanoida varelser i Unreal 4. Det här kommer definitivt bli mycket populärt om det är tillräckligt bra. I en studio, för att utveckla en karaktär kan det ta upp till 4 veckor ibland, hero characters dvs. Kvaliten verkar vara topp notch, och jag hoppas att man kan importera sina props också vid nåt tillfälle. Ser fram emot att testa detta i en riktig utvecklings miljö-


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

*installerar Unreal Engine för första gången*

Ah, coolt. Testa att göra en enkel scen Carl.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av krislevin:

Ah, coolt. Testa att göra en enkel scen Carl.

Målet är att mappa mitt fejs och röst på ett av MetaHuman-exemplen. Inte helt strömlinjeformat!


signatur
Medlem

Mycket imponerande!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ser riktigt häftigt ut men är det bara jag som känner att något är off med tänderna?

Medlem
Skrivet av nils45:

Snyggt, men inte lika snygg som Carl Johansson-Sundelius

Calle i nästa Unreal Tournament!?

Lär ju inte bli något mer med den serien, men man kan ju få drömma


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Ser riktigt häftigt ut men är det bara jag som känner att något är off med tänderna?

Håller med i vissa av klippen! Men är det inte alltid off med tänderna i CGI? Tänderna i Miles Morales var riiiiktigt obehagliga. Tror det är läpparna som alltid är för stela i kombination med för torra tänder. Ögonen börjar ju bli bra nu men förr var de ju torra som fnöske och hade inga små naturliga ögonrörelser.

Medlem

Undra om det kommer företag som erbjuder att utforma avatarer som liknar dig för en slant. Och sedan kan man använda den i UE-spel. Hade varit roligare än generisk vit man i de flesta spel.

Sen får de utveckla en röstgenerator också.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Managor:

Calle i nästa Unreal Tournament!?

Lär ju inte bli något mer med den serien, men man kan ju få drömma

Haha, som jag tränade på dodgejumps i UT2K4.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, som jag tränade på dodgejumps i UT2K4.

Mja det gjorde jag med! Och min klan körde enbart instagib så det gällde att vara snabb på fötterna, haha!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Oj, hjälp. Det är helt klar ett steg framåt i avatarskapande, men för mig var detta nog det djupaste nere i uncanny valley jag erfarit.

Jag tror det som gjorde det så jobbigt för mig var att alla rörelser var mjuka. När ansiktena pratade eller rörde på sig var alla rörelser mjuka, men i verkligheten rör sig ansiktet ganska fort när man till exempel ler eller pratar. Så istället för att läpparna rör sig som om de var drivna med hydraulik så är det en mer plötslig förändring.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Managor:

Mja det gjorde jag med! Och min klan körde enbart instagib så det gällde att vara snabb på fötterna, haha!

Instagib <3

Dodgejump var ju oftast förenat med död vill jag minnes, man blev duktig på att tracka den rörelsen.


signatur
Medlem

Cyberpunk såg bättre ut.

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Ser riktigt häftigt ut men är det bara jag som känner att något är off med tänderna?

De lägger en massa tid på att få imperfektioner i huden för att det ska se naturligt ut, men tänderna är 100% perfekta, raka och identiska. Tror det är det som gör det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Instagib <3

Dodgejump var ju oftast förenat med död vill jag minnes, man blev duktig på att tracka den rörelsen.

Ja det kan nog stämma! Var så många år sedan nu, jag slutade ungefär precis innan UT3 kom ut


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Imponerande. Detta verktyg kommer nog lyfta en hel del indiespel.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Målet är att mappa mitt fejs och röst på ett av MetaHuman-exemplen. Inte helt strömlinjeformat!

låter riktigt skoj! Ska han då sitta på Fragzone fredag istället för dig???? Lycka till. DU måste visa oss sen om du vill.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av krislevin:

låter riktigt skoj! Ska han då sitta på Fragzone fredag istället för dig???? Lycka till. DU måste visa oss sen om du vill.

Absolut! Kom inte superlånga igår, fick igång projektet men inte riktigt kommit till punkten där jag kan ersätta animationerna som ligger där från början. Kanske kommer behöva lite hjälp på den fronten


signatur
Medlem

Cool teknik men tycker själva ansiktsanimationerna ser fortfarande mycket bättre ut i LA Noire...

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Cool teknik men tycker själva ansiktsanimationerna ser fortfarande mycket bättre ut i LA Noire...
https://youtu.be/aL9wsEFohTw

Helt olika tekniker...

UE så sker detta i realtid


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Absolut! Kom inte superlånga igår, fick igång projektet men inte riktigt kommit till punkten där jag kan ersätta animationerna som ligger där från början. Kanske kommer behöva lite hjälp på den fronten

Ah, super!!!! Vad kul att du testar Unreal. Är koncept artist student, men har lite erfarenhet av Unreal, så jag hjälper gärna till om du har en tråd i forumet.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av krislevin:

Ah, super!!!! Vad kul att du testar Unreal. Är koncept artist student, men har lite erfarenhet av Unreal, så jag hjälper gärna till om du har en tråd i forumet.

Skapar nog en tråd, får bli ett litet projekt, ska bli kul


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skapar nog en tråd, får bli ett litet projekt, ska bli kul

Ok, ja, håller utkik efter den!!! Lycka till!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skapar nog en tråd, får bli ett litet projekt, ska bli kul

Hittar inte tråden;( Vart är den?:)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar