Valheim - Diskussion / Frågor / Tips och trix

Medlem

Jag skaffade spelet i Tisdags, spelat varenda vaken minut, jäklar vad roligt spelet är!

Medlem
Skrivet av Haddock:

Jag skaffade spelet i Tisdags, spelat varenda vaken minut, jäklar vad roligt spelet är!

Haha välkommen till Valheim träsket. Det var likadant för mig när jag köpte det. Mitt beroende avtog efter typ 160 timmar.

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Hearth and Home - tvåstjärniga troll

Jag fick rejält med spö av ett tvåstjärnigt troll igår natt. Det var första gången jag mötte en tvåstjärnig.

Jag hade på en hel trollklädsel (ifrån vanliga troll) och den andra pilbågen, men trollet one-shotta mig medan jag knappt göra någon skada på honom.

Sen när jag flydde upp i ett högt torn för att exploita trollet, så slog trollet sönder hela tornet på ett slag. Jag är helt chanslös mot trollet.

Någon annan som mött ett tvåstjärnigt troll i senaste utgåvan?

Har de gjort trollen värre?

Tror fienderna blivit allmänt elakare i nya. Dock inte stött på några problem själv då jag har bästa gearen på min viking. Sen har jag förvisso inte varit i plains än och härjat på nya servern så innan jag mött en tvåstjärnig mob av fulingar ska jag kanske inte säga något 😅

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Tror fienderna blivit allmänt elakare i nya.

Japp, så måste det va. Det är min uppfattning med efter 30 timmar in med ny gubbe. Så här svåra var inte gubbar med stjärnor innan!

De var svåra innan, men man var aldrig så pass att blev hjälplös, åkte på storspö och få ge upp.

Jag och de andra har över 100 deaths vardera redan! Kanske 150-200… Det känns som att det blivit en stor skillnad.

Edit:
en teori kan vara att våra nya gubbar är låglevlade med pilbåge och dylikt. Första gången vi spela tog det ett tag innan vi ens vågade sätta foten i Svarta Skogen. Tror jag har level 14 med pilbåge, så mycket som jag dött.

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Japp, så måste det va. Det är min uppfattning med efter 30 timmar in med ny gubbe. Så här svåra var inte gubbar med stjärnor innan!

De var svåra innan, men man var aldrig så pass att blev hjälplös, åkte på storspö och få ge upp.

Jag och de andra har över 100 deaths vardera redan! Kanske 150-200… Det känns som att det blivit en stor skillnad.

Edit:
en teori kan vara att våra nya gubbar är låglevlade med pilbåge och dylikt. Första gången vi spela tog det ett tag innan vi ens vågade sätta foten i Svarta Skogen. Tror jag har level 14 med pilbåge, så mycket som jag dött.

Ja jäklar! 200 deaths? Använder du block-funktionen? 😅

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Ja jäklar! 200 deaths? Använder du block-funktionen? 😅

Nä, kan väl inte funka mot jättarna?
De slår ju ner träd och berg

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Nä, kan väl inte funka mot jättarna?
De slår ju ner träd och berg

Ah så det är 200 deaths mot enbart troll. Tänkte det var generellt mot alla. Trollen gick att undvika slagen på genom att dodga precis innan swingen så man inte tog någon skada alls. Annars är ju pilbåge och kiteande att rekommendera

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Ah så det är 200 deaths mot enbart troll. Tänkte det var generellt mot alla. Trollen gick att undvika slagen på genom att dodga precis innan swingen så man inte tog någon skada alls. Annars är ju pilbåge och kiteande att rekommendera

Vi har ett 2 stjärnigt troll söder om byn.
Vet inte hur man får till dodgen.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Vi har ett 2 stjärnigt troll söder om byn.
Vet inte hur man får till dodgen.

Jag kan komma och slå ihjäl den åt er.
Mercenary for hire! 🤣

Skriv svar