FZDZ - FZ DirtZone (Dirt Rally 2.0 klubb) - Säsong 02: 22/3 - 18/4

Medlem
FZDZ - FZ DirtZone (Dirt Rally 2.0 klubb) - Säsong 02: 22/3 - 18/4

Klubben finns på racenet under namnet FZDZ. Samtliga är välkomna oavsett nivå eller plattform, ansök och invänta godkännande och lämna samtidigt gärna ett meddelande här i tråden och säg hej!

OBS! Framöver kommer DLC rallyn att dyka upp i rotationen!

HARDCORE DAMAGE = PÅ
UNEXPECTED MOMENTS = PÅ
FORCE COCKPIT CAMERA = AV
ALLOW ASSISTS = PÅ

---
Då var vårt andra mästerskap avslutat och denna gång med lite mer variation och placeringskrig i toppen men i slutändan var det trots allt Borgqvist som knep ännu en titel med 135p över Otto på andraplats med 128p!
Bogani tar en stark tredjeplats med 120p vilket ger oss ett podium inom 15p spann och med ett rejält övertag över resten av fältet!
Intressant dock med många riktigt snabba förare lite sporadiskt under mästerskapet som nog skulle kunnat sätta lite press på fartdårarna i toppen om dessa deltagit i samtliga rallyn!

Winnare, mästerskap 02:

Stort tack till alla förare, om än aktiviteten gått ned en del här på slutet (inte minst från mitt eget håll) så är det fortfarande tillräcklig aktivitet för att göra det hela glädjande att arrangera! Nu blir det 1-2 veckors uppehåll innan vi startar nästa mästerskap, omröstningarna nedan får stå tills vidare men de kommer diktera villkoren framöver.

Väl kört!

Resultat Mästerskap 01

Resultat Mästerskap 02

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Härligt!


signatur

no remorse

Medlem

Är redo att landa Minin i första bästa trädkrona!

Medlem
Skrivet av magnne:

Är redo att landa Minin i första bästa trädkrona!

haha och jag öppnar upp lancian som en konservburk mot en bergsvägg XD


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

haha och jag öppnar upp lancian som en konservburk mot en bergsvägg XD

Blir lancian för mig också!

Kommer försöka posta resultat i originalposten löpande så gott jag förmår, alternativt slänger jag in screenshots av resultaten men bara så att vi får ett ställe där vi kan skryta och skratta XD

Edit: Glöm nu för allt i världen inte att laga framljusen inför sista sträckan!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Spann ur och tappade säkert 8-10 sekunder mot slutet av sträcka 3 XD
Annars ett rätt säkert rally!

Men vilken spärr som slog i bara för att det är mot andra spelare och att man inte har någon restart! Kändes som jag fegkörde hela tiden och aldrig vågade tänja på gränsen
Får lite iRacing vibbar av nervösiteten jag alltid känner när bilarna börjar rulla inför starten!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ja det gick ju bra första race:t sen råkade jag retire för jag orkade bara köra första race:t då jag hade 2 barn sprang omkring mig och då retire:a jag nog från hela eventet

Medlem

Det där gick ju sådär fegkörning deluxe. Men bilen togs i mål, så jag får vara nöjd. Sträcka 2 drog jag rakt ut för ett stup +17sec tror jag det blev för det lilla missödet.

Medlem

Går det sätta längre tid på eventen? Jag har barnen på helgerna och inte mycket tid att spela... Typ att vi har ett längre event per vecka. Så har man hela veckan på sig att köra? Eller ons-sön typ?

Medlem
Skrivet av robbis:

Går det sätta längre tid på eventen? Jag har barnen på helgerna och inte mycket tid att spela... Typ att vi har ett längre event per vecka. Så har man hela veckan på sig att köra? Eller ons-sön typ?

Japp det går och ska ske, detta är bara lite test och uppvärmning! Men visst kan du gå ur efter en sträcka och sen gå in igen senare och spela nästa sträcka? Så trodde jag isf att man kunde/kan göra?

När vi börjar lira ”påriktigt” tänker jag att vi kör ett rally i veckan så man har en hel vecka på sig att köra färdigt, så bör alla få en chans att finna tid för det

Edit: eller som du skrev, ons-sön, så får måndag och tisdag bli admin veckor för att uppdatera tråden osv


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Japp det går och ska ske, detta är bara lite test och uppvärmning! Men visst kan du gå ur efter en sträcka och sen gå in igen senare och spela nästa sträcka? Så trodde jag isf att man kunde/kan göra?

När vi börjar lira ”påriktigt” tänker jag att vi kör ett rally i veckan så man har en hel vecka på sig att köra färdigt, så bör alla få en chans att finna tid för det

Edit: eller som du skrev, ons-sön, så får måndag och tisdag bli admin veckor för att uppdatera tråden osv

Jo man kan köra en stecka och sen avbryta, men hade råkat trycka fortsätt och då när man quitar så avslutar man helt. Men man lär sig av sina misstag. Som sagt, test event. Detta kommer bli grymt kul och man känner verkligen adrenalinet eftersom man tävlar mot er 😎

Medlem

Gick in med gott självförtroende och blytung högerfot. Tappade framhjulet 15 sekunder in i första sträckan, tog en flygtur på andra och körde vilse i mörkret på tredje.

Medlem
Skrivet av magnne:

Gick in med gott självförtroende och blytung högerfot. Tappade framhjulet 15 sekunder in i första sträckan, tog en flygtur på andra och körde vilse i mörkret på tredje.

😆 fantastiskt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av robbis:

Jo man kan köra en stecka och sen avbryta, men hade råkat trycka fortsätt och då när man quitar så avslutar man helt. Men man lär sig av sina misstag. Som sagt, test event. Detta kommer bli grymt kul och man känner verkligen adrenalinet eftersom man tävlar mot er 😎

Kommer bli asnice! Är verkligen en speciell känsla när det är mot andra spelare, om än liten och obetydlig liten tävling så blir det som så verkligt 😁


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Gjorde samma blunder, kom in tvåa på första racet och sedan utför en klippa på andra.. Tog retire då bilen totalkvaddades och gick då ur hela eventet... suck..

Men annars väldigt roligt!

Medlem
Skrivet av Sarvik:

Gjorde samma blunder, kom in tvåa på första racet och sedan utför en klippa på andra.. Tog retire då bilen totalkvaddades och gick då ur hela eventet... suck..

Men annars väldigt roligt!

Ja en redig miss. Jag var ju inte ens i ett race när det hände.. Men nu har vi förhoppningsvis lärt oss 😎

Medlem
Skrivet av jbergdalen:

Det där gick ju sådär fegkörning deluxe. Men bilen togs i mål, så jag får vara nöjd. Sträcka 2 drog jag rakt ut för ett stup +17sec tror jag det blev för det lilla missödet.

Det viktigaste är ju trots allt att gå i mål 😄
Är grymt kul när man vet att det inte går att göra om! Högfartssträckorna blir riktigt läskiga!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Sarvik:

Gjorde samma blunder, kom in tvåa på första racet och sedan utför en klippa på andra.. Tog retire då bilen totalkvaddades och gick då ur hela eventet... suck..

Men annars väldigt roligt!

Hhaha såg nu att du var 5 hundradelar efter mig i mål på första racet

Medlem

Rallyrapport:
Med hyffsat stort självförtroende skickade jag iväg Lancian på första sträckan nere i Spanien. Jag kände ganska snabbt var inte helt överens med hur de mellanhårda däcken betedde sig på underlaget, men det fick gå ändå! FULL SEND och all in all en riktigt lyckad körning på sträcka 1 måste jag säga.

Solen började gå ner över de katalanska bergen och det var dags för sträcka número dos! Med fortsatt stort självförtroende, kanske lite väl stort, skickade jag iväg bilen som en missil över de dammiga vägarna.
Ungefär en tredjedel in ser jag en stor jävla bergvägg på höger sida, och jag kör för fort, jävligt mycket för fort. BAM! BANG! SCREEECH! BONK! Landar på taket...HELVETE!!!!!...Det jag skämtsamt sa ovan om konservburk blev en självuppfylld profetia, haha.

Försöker boosta självförtroendet "kom igen nu, det var inte så farligt" och kör iväg. Resten av sträckan och rallyt kantas av (höhö) urkörningar, onödiga missar och jävligt dåligt med respekt...inte bra. När jag glider in över målet och får se leaderboardlistan så skakar jag lite på huvudet och tänker att nästa gång blir det bättre!

Det var jävligt roligt och ser fram emot del 2 senare under dagen... och framtida delar för den delen Tack @Soulless för initiativet


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Rallyrapport:
Med hyffsat stort självförtroende skickade jag iväg Lancian på första sträckan nere i Spanien. Jag kände ganska snabbt var inte helt överens med hur de mellanhårda däcken betedde sig på underlaget, men det fick gå ändå! FULL SEND och all in all en riktigt lyckad körning på sträcka 1 måste jag säga.

Solen började gå ner över de katalanska bergen och det var dags för sträcka número dos! Med fortsatt stort självförtroende, kanske lite väl stort, skickade jag iväg bilen som en missil över de dammiga vägarna.
Ungefär en tredjedel in ser jag en stor jävla bergvägg på höger sida, och jag kör för fort, jävligt mycket för fort. BAM! BANG! SCREEECH! BONK! Landar på taket...HELVETE!!!!!...Det jag skämtsamt sa ovan om konservburk blev en självuppfylld profetia, haha.

Försöker boosta självförtroendet "kom igen nu, det var inte så farligt" och kör iväg. Resten av sträckan och rallyt kantas av (höhö) urkörningar, onödiga missar och jävligt dåligt med respekt...inte bra. När jag glider in över målet och får se leaderboardlistan så skakar jag lite på huvudet och tänker att nästa gång blir det bättre!

Det var jävligt roligt och ser fram emot del 2 senare under dagen... och framtida delar för den delen Tack @Soulless för initiativet

Haha, härligt! Och bra skrivet, älskar läsa sånt här men är dålig på skriva det själv


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kul! Har ansökt. Har letat lite efter anledningar att spela Dirt Rally 2 lite mer. Spelar i VR vilket gör den där rädslan för att krascha så mycket mer påtaglig på alla sätt och vis. Förutom risken att inte kunna fortsätta så är det inte jättekul att rulla med bilen i VR!

Medlem
Skrivet av Doed:

Kul! Har ansökt. Har letat lite efter anledningar att spela Dirt Rally 2 lite mer. Spelar i VR vilket gör den där rädslan för att krascha så mycket mer påtaglig på alla sätt och vis. Förutom risken att inte kunna fortsätta så är det inte jättekul att rulla med bilen i VR!

Jag spelade DR1 med VR, jämsides med Elite Dangerous är det definitivt den bästa VR upplevelsen jag haft!
Helt otrolig känsla att faktiskt sitta i bilen!

Numer är det dock tripla skärmar för min del, DR stödjer tyvärr inte det korrekt så man får lite utsmetad vy på sidorna men det ger ändå rätt bra känsla. Inte som VR dock!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag spelade DR1 med VR, jämsides med Elite Dangerous är det definitivt den bästa VR upplevelsen jag haft!
Helt otrolig känsla att faktiskt sitta i bilen!

Numer är det dock tripla skärmar för min del, DR stödjer tyvärr inte det korrekt så man får lite utsmetad vy på sidorna men det ger ändå rätt bra känsla. Inte som VR dock!

Det är en underbar upplevelse helt klart. Jag har gått från att spela på min TV till VR, främsta anledningen att jag inte valde att köra tripla skärmar är helt enkelt pga utrymme (och kostnad för det jag skulle vilja ha...), så sitter med en playseat challenge som går att fälla ihop och ställa undan och sen Oculus Rift S för min simracing. Men nu när jag väl kommit in i VR så är jag inte så säker på om jag skulle vilja byta ut det faktiskt!

Medlem

Hann spela en stage tidigare idag men sen blev det felkod (communication error) och sen dess kan jag inte komma in över huvudtaget ... till DR2 racenet alltså (går med andra racenet spel som Grid och F1 2019). Är det bara jag (och några till på Steam community) som inte kan spela DR2 online?

Medlem
Skrivet av ada1881:

Hann spela en stage tidigare idag men sen blev det felkod (communication error) och sen dess kan jag inte komma in över huvudtaget ... till DR2 racenet alltså (går med andra racenet spel som Grid och F1 2019). Är det bara jag (och några till på Steam community) som inte kan spela DR2 online?

Hmmm, jag har inte haft några problem men har dock inte lirat sedan igår. Ska köra nästa event nu snart när den byter över till Nya Zeeland så får se då.

Jag har förstått efter vad jag läst att Codemasters RaceNet är allt annat än driftsäkert och ofta lider av problem med inloggning och dylikt. Hittills har jag inte upplevt några störningar de veckor jag lirat DR så ta i trä!

För övrigt så får alla gärna komma med lite feedback om hur vi ska lägga upp nästa tävling! Liksom hur många events törs vi planera in, hur många sträckor tycker ni är lämpligt och hur lång tid per event?

Jag tycker 1 vecka per event kan fungera bra, då får alla tid på sig att hitta möjlighet att spela färdigt dem oavsett livssituation och eftersom vi börjar bli några medlemmar nu (9st) kan det behövas!
Första tävlingen tycker jag vi siktar på 4 veckor.
Dvs, 4 events och 6 sträckor per event?

Hur tycker ni det låter och har ni några andra tankar/önskemål?

Jag ser även en del medlemmar på klubben vars användarnamn här på forumet för mig är okänt, vore kul o veta vem som är vem så om ni vill så skriv här vad ni heter på Racenet så sammanställer jag en lista i originalposten!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

AAAHAHA jag kör så sjukligt fegt XD
Det är som en mental spärr som blockera allt risktagande nu bara för att det är på "allvar"!! Hur härligt som helst men också frustrerande!

Nåväl, voltade och landade på taket på första sträckan vilket var det enda stora misstaget jag gjorde, annars kändes det riktigt bra om än långsamt som sagt!

Blir kul att se hur ni övriga tacklar sanden och hur slutställningen ser ut imorgonkväll!

AKTA ER FÖR BROARNA!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Klarade mig klart mycket bättre än igår. Inga avkörningar. Det hade kanske gått pressa bilen mer - men mina nerver håller inte för det ännu.

Kallar mig Mange_Hizzle på Racenet.

Medlem
Skrivet av magnne:

Klarade mig klart mycket bättre än igår. Inga avkörningar. Det hade kanske gått pressa bilen mer - men mina nerver håller inte för det ännu.

Kallar mig Mange_Hizzle på Racenet.

Jäklar va snabb du är!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

AAAHAHA jag kör så sjukligt fegt XD
Det är som en mental spärr som blockera allt risktagande nu bara för att det är på "allvar"!! Hur härligt som helst men också frustrerande!

Nåväl, voltade och landade på taket på första sträckan vilket var det enda stora misstaget jag gjorde, annars kändes det riktigt bra om än långsamt som sagt!

Blir kul att se hur ni övriga tacklar sanden och hur slutställningen ser ut imorgonkväll!

AKTA ER FÖR BROARNA!

Haha en av broarna höll på att fucka upp mig rejält, trodde att det var gonatt på riktigt efter ena bakhjulet inte ville hänga med på vägen utan valde att (nåväl, mitt fel) hoppa ut för bron, vilket resulterade i att bilen och mitt hjärta gjorde en kvarts McTwist.
Jag körde också riktigt fegt och hade inget förtroende för bilen. Känslan kan bäst beskrivas som en tvål i en tvålkopp

För framtida Historical Rallys kommer nog jag försöka bli signad av Mini istället

Skulle vara kul att se lite replays, kan man göra det?


signatur

no remorse

Medlem

Gick bättre denna gången, då jag fullföljde alla tre racen iallafall!
Stabilt 1:a race, men gled ut under andra och fick ta reset.. :/ +31 sekunder...ahhh

Skriv svar