FZDZ - FZ DirtZone (Dirt Rally 2.0 klubb) - Säsong 02: 22/3 - 18/4

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Haha en av broarna höll på att fucka upp mig rejält, trodde att det var gonatt på riktigt efter ena bakhjulet inte ville hänga med på vägen utan valde att (nåväl, mitt fel) hoppa ut för bron, vilket resulterade i att bilen och mitt hjärta gjorde en kvarts McTwist.
Jag körde också riktigt fegt och hade inget förtroende för bilen. Känslan kan bäst beskrivas som en tvål i en tvålkopp

För framtida Historical Rallys kommer nog jag försöka bli signad av Mini istället

Skulle vara kul att se lite replays, kan man göra det?

Tyvärr tror jag inte det. Hade faktiskt trott det skulle va mycket met detaljer på klubbens eventsida men är dessvärre rätt barskrapat på finesser.

Hade vart kul om man kunde ladda allas replays och tunings!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Sarvik:

Gick bättre denna gången, då jag fullföljde alla tre racen iallafall!
Stabilt 1:a race, men gled ut under andra och fick ta reset.. :/ +31 sekunder...ahhh

Toksnabb ändå! Bra kört!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hur länge håller event 2 på? Hinner inte gejma förren imorgon efter 18

Medlem
Skrivet av robbis:

Hur länge håller event 2 på? Hinner inte gejma förren imorgon efter 18

Det är satt till ett dygn så imorgon kl18 tyvärr, och jag tror inte jag kan ändra det nu? :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det är satt till ett dygn så imorgon kl18 tyvärr, och jag tror inte jag kan ändra det nu? :/

Löser det. Skickar ut ungarna att åka snowracer 😂

Medlem

Missade ju Spanien tyvärr, så glider in och lyckas knipa åt mig ledningen för tillfället i Nya Zeeland för de där otroligt viktiga mästerskapspoängen! Efter en väldigt tight förstasträcka tidsmässigt i topp 4 och några misstag som kostade mig på andra sträckan (så många småsvängar i låga hastigheter, tvi tusan!) så lyckades jag få till ett riktigt bra avslut med sista sträckan som satt sjukt fint!

Medlem

Jösses vad snabba ni är, topp 3 inom 6 sekunder av varandra också!
Här har man nått att sträva efter!

Måste be ”Samir” om lite tips 😁


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jösses vad det går undan för er!

Apropå upplägg: hinner vi inte med fler än 1 rally i veckan? Hade själv gärna sett ett upplägg på 3x5. Söndag till onsdag, onsdag till fredag och fredag till söndag. Eller det kanske blir lite för intensivt?

Medlem
Skrivet av magnne:

Jösses vad det går undan för er!

Apropå upplägg: hinner vi inte med fler än 1 rally i veckan? Hade själv gärna sett ett upplägg på 3x5. Söndag till onsdag, onsdag till fredag och fredag till söndag. Eller det kanske blir lite för intensivt?

Tanken med ett event per vecka är för att alla ska få tid att spela varje rally och inte känna att det inte är värt eftersom de kommer missa ett rally då och då. Vissa kan ha större möjlighet att spela medans andra kanske bara har ett par timmar en kväll, och den kvällen varierar beroende på omständigheter.
Eventuellt att vi försöker få med två rallyn per vecka, fler rally ger ju mer poängutdelning och lite roligare för oss långsamma att få mer chans att hämta igen på fartdårarna här ovan XD

Vad tror folk om 2 rallyn per vecka i 4 veckor framöver som vårt första mästerskap?
Rally1 - SÖN1800-TORS1800
Rally2 - TORS1800-SÖN1800

Rally2 blir något kortare tid men då det sträcker sig över helgen bör det öppna för lite större möjligheter för de med mer måsten i vardagen?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Två låter rimligt

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jösses vad snabba ni är, topp 3 inom 6 sekunder av varandra också!

Dessa bilar är ju rätt snälla då misstag ofta inte gör SÅ ont, men så fort det går lite snabbare än klass 2 framhjulsdrivet då kommer det gå sämre för mig. Bakhjulsdrivet ska vi inte ens prata om, jag skyller på mina pedaler redan nu.

Skrivet av Soulless:

Vad tror folk om 2 rallyn per vecka i 4 veckor framöver som vårt första mästerskap?
Rally1 - SÖN1800-TORS1800
Rally2 - TORS1800-SÖN1800

Rally2 blir något kortare tid men då det sträcker sig över helgen bör det öppna för lite större möjligheter för de med mer måsten i vardagen?

Jag kommer vara mindre aktiv varannan vecka antagligen, detta helt enkelt på grund av att jag har mina kids hemma då och även om jag ska testa snart igen så har det inte gått så bra att spela kvällstid då yngsta sover vägg i vägg och har vaknat av mina växelpaddlar på ratten!

Medlem

2st rally per vecka låter som en ypperlig ide!

Medlem

Vilka klasser kör vi? Fortsätter vi med samma eller ska vi försöka oss på något otäckare? Personligen föredrar jag 4wd, men är öppen för att köra det mesta.

Medlem
Skrivet av magnne:

Vilka klasser kör vi? Fortsätter vi med samma eller ska vi försöka oss på något otäckare? Personligen föredrar jag 4wd, men är öppen för att köra det mesta.

Jag tänkte vi stegar upp det till H2 FWD.
Mest för att jag personligen inte hunnit längre än så i singleplayer ännu
Men det känns som en bra start, lite tuffare och snabbare bilar men fortfarande framhjulare!

Efter det tycker jag vi röstar om vilken klass vi går på, bakhjulare vill jag inte ens röra men fyrhjulsdrivet är ju där sporten hör hemma!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Doed:

Dessa bilar är ju rätt snälla då misstag ofta inte gör SÅ ont, men så fort det går lite snabbare än klass 2 framhjulsdrivet då kommer det gå sämre för mig. Bakhjulsdrivet ska vi inte ens prata om, jag skyller på mina pedaler redan nu.

Jag kommer vara mindre aktiv varannan vecka antagligen, detta helt enkelt på grund av att jag har mina kids hemma då och även om jag ska testa snart igen så har det inte gått så bra att spela kvällstid då yngsta sover vägg i vägg och har vaknat av mina växelpaddlar på ratten!

Det är helt okej, folk får delta utefter hur de har möjlighet, ingen förutom spelaren själv drabbas ju av avhopp så!
Men jag hoppas du finner tid även barnveckorna, är kul att vi faktiskt har 11 medlemmar och alla verkar med på det hela så ser verkligen fram emot ett längre mästerskap!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kanske ska ställa frågan om vilka som kör med DLC också för att veta om det är möjligt eller inte att faktiskt köra de banorna. Jag själv har tillgång till alla sträckor med en stark hatkärlek till Finland och dess träd...

Medlem
Skrivet av Doed:

Kanske ska ställa frågan om vilka som kör med DLC också för att veta om det är möjligt eller inte att faktiskt köra de banorna. Jag själv har tillgång till alla sträckor med en stark hatkärlek till Finland och dess träd...

Jo det är sant men första mästerskapet kör vi bara de som ingår i grundspelet så vi vet säkert att alla kan va med.
Efter det så vill jag definitivt slänga in lite DLC rallyn. Finland är hemskt! Och jag vill få med monte carlo också, och sverige såklart


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag har inte vid tillfället tillgång till något dlc men är nog inte främmande att införskaffa i framtiden! 😅

Medlem

Kul initiativ 😁 brukar mestadels köra rallycross.

Jag hoppar gärna över bakhjulsdrivet då det är rätt så svårt att kontrollera med en handkontroll, har för mig att det räcker med att den som skapar eventet har DLC för att alla ska kunna köra men inte 100 på det.

Finland är som sagt hatkärlek 😁

Medlem

Kommer tyvärr inte hinna delta idag pga lämning av barn men nästa event är jag med på

Medlem

Stort grattis till ”MRPETS” (ingen aning om forumnamn?) som tog hem segern i vår SillyWeekend!
Uppdaterad op kommer senare ikväll!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag kan absolut köra två rallyn i veckan och de föreslagna intervallen sön-tors, tors-sön funkar fint för mig!
Ang klasser så tycker jag det låter bra att stega uppåt ett snäpp till H2


signatur

no remorse

Medlem

OP uppdaterad med info


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Signar upp för Peugeot till nästkommande veckor.

Brukar vanligtvis inte ändra några inställningar på bilarna men tänkte testa Rally Technicals setups.

205
https://www.youtube.com/watch?v=PRGOevx2td4

Golf
https://www.youtube.com/watch?v=8Rw9WMvaj4Q

Medlem

Kul initiativ, blir sugen på att installera!

Medlem

Det blev ett köp lagom innan steams rea tog slut. En hundring för hela kalaset med DLCs.
Har kört en drös med timmar i 1an medelst handkontroll, och sladdat med ratt i 2an hemma hos en kompis.

Ska bli en kul grej!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av magnne:

Signar upp för Peugeot till nästkommande veckor.

Brukar vanligtvis inte ändra några inställningar på bilarna men tänkte testa Rally Technicals setups.

205
https://www.youtube.com/watch?v=PRGOevx2td4

Golf
https://www.youtube.com/watch?v=8Rw9WMvaj4Q

Guld! Sånt här är ovärderligt för oss som inte kan det här med inställningar!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ska se om jag kan få styr på min urballade lastcell på fanatecpedalerna, inte kul när bromspedalen tappar kalibrering mitt i en session...

Medlem

Intressant att den visar mitt steam handle i resultaten för loppen men mitt handle för dirt rally community på resultatet! Jag är alltså MrDoed och Koggr. Väntar förväntansfullt på att få kicka igång första sträckorna. Får se hur mycket jag hinner med då jag kl 20 har planer på annan racing med lite tur.

Medlem
Skrivet av Doed:

Intressant att den visar mitt steam handle i resultaten för loppen men mitt handle för dirt rally community på resultatet! Jag är alltså MrDoed och Koggr. Väntar förväntansfullt på att få kicka igång första sträckorna. Får se hur mycket jag hinner med då jag kl 20 har planer på annan racing med lite tur.

Skumt! Vet inte hur det fungerar riktigt men konstigt att den visar båda om vartannat.

Jag är också laddad! Ska laga middag och rasta hunden innan jag får tid o sätta mig, då blir det nog ett par sträckor singleplayer för att värma upp innan jag tar mig an första sträckorna! Är för tusan nervös XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skriv svar