FZDZ - FZ DirtZone (Dirt Rally 2.0 klubb) - Säsong 02: 22/3 - 18/4

Medlem

Jag körde igenom allt direkt, lika bra! Känns som om jag körde väldigt försiktigt. Jag gillar inte riktigt hur asfalten "känns" i Dirt Rally 2 så vågar inte riktigt chansa, och det var på någon av sträckorna jag åkte av och åkte på en penalty ändå! Nåväl bilen höll igenom hela det var det viktigaste!

Medlem

Jävlar va slirigt det blev på regn!
Aja, som föregående talare, man tog sig genom iallafall!
Bra kört ni som är klara hittills!

Medlem

Jag är nog lite tvärt emot några av er andra. Tycker RWD är roligast och har knappt rört FWD så det ska bli spännande att se hur detta går 😬 Heter grufman77 på RaceNet och äger alla DLC.

Medlem

Asså MARDRÖMSSTART!!!
Det gick hyfsat de 4 första sträckorna, inga avkörningar eller misstag och knappt en repa på bilen! Sen kom det jävla regnet!
Jag valde mediums så det hjälpte ju inte heller....Två avkörningar varav den andra pajjade nått i bilen och kylarlampan tändes...Perfekt med den långa sista sträckan kvar! Och mycket riktigt, strax innan målgång på sträcka 5 hör jag hur något börjar pysa innifrån bilen och motorlampan tänts XD

Tar inte lång tid in på sista sträckan innan bilen börjar hosta och hacka och snart tar jag mig knappt uppför branter och bilen orkar inte varva upp ens till 4ans växel...

Kryper i mål i 50-60km/h långt LÅNGT senare.

Jaja, detta var inte den start man hoppats på men det är trots allt bara början! Nya tag senare i veckan, fram tills dess blir det nog en hel del övning i regnet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Riggen är inkopplad, Viven är redo och förfrågan är skickad. Nu får TS ta och klicka igenom mig!

Medlem
Skrivet av Alk3z:

Riggen är inkopplad, Viven är redo och förfrågan är skickad. Nu får TS ta och klicka igenom mig!

Du är inne!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Precis som vid vårat senaste Spanienbesök så tog jag mig en flygtur som kostade 1 minut på sträcka 3. Även sista sträckan blev problematisk. Får se hur detta håller sig mot er andra.

Edit: sparade lite replays.

Sträcka 4: https://youtu.be/u8E6nZtXcZ0

Sträcka 5: https://youtu.be/OuQ0fsDVqUk

Medlem

Är flitig besökare av fz och forumet men har nog aldrig skrivit ett inlägg förut. Men denna tävling vill jag inte missa
Har skickat ansökan till klubben och hoppas få vara med.

Medlem
Skrivet av Bborgqvist:

Är flitig besökare av fz och forumet men har nog aldrig skrivit ett inlägg förut. Men denna tävling vill jag inte missa
Har skickat ansökan till klubben och hoppas få vara med.

Välkommen
Jag sitter och lurkar för tillfället så "approvar" dig direkt!

Edit:
Vi är nu totalt 20st spelare med i klubben!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Asså MARDRÖMSSTART!!!
Det gick hyfsat de 4 första sträckorna, inga avkörningar eller misstag och knappt en repa på bilen! Sen kom det jävla regnet!
Jag valde mediums så det hjälpte ju inte heller....Två avkörningar varav den andra pajjade nått i bilen och kylarlampan tändes...Perfekt med den långa sista sträckan kvar! Och mycket riktigt, strax innan målgång på sträcka 5 hör jag hur något börjar pysa innifrån bilen och motorlampan tänts XD

Tar inte lång tid in på sista sträckan innan bilen börjar hosta och hacka och snart tar jag mig knappt uppför branter och bilen orkar inte varva upp ens till 4ans växel...

Kryper i mål i 50-60km/h långt LÅNGT senare.

Jaja, detta var inte den start man hoppats på men det är trots allt bara början! Nya tag senare i veckan, fram tills dess blir det nog en hel del övning i regnet!

Råkade ut för nästan exakt samma sak...blev av med ett däck i slutet på sträcka 5 och motorlampan tändes ganska omgående på sträcka 6. Kämpa!
Gick inte fort på sista sträckan men jag tog mig tillslut i mål, lätt förbannad på co-driverns kommentarer "Are we losing power?" "There's something wrong with the engine" JAG VET!!!


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Råkade ut för nästan exakt samma sak...blev av med ett däck i slutet på sträcka 5 och motorlampan tändes ganska omgående på sträcka 6. Kämpa!
Gick inte fort på sista sträckan men jag tog mig tillslut i mål, lätt förbannad på co-driverns kommentarer "Are we losing power?" "There's something wrong with the engine" JAG VET!!!

https://forumbilder.com/images/2021/02/15/20210215223505_1.md...

HAHA ja kartläsaren kan verkligen gå en på nerverna!

"THE ENGINE IS NOT RIGHT!"
Jamen tack för att du skriker självklarheter i öronen på mig, utifall att jag missade att vi lämnade halva biljäveln kvar i kurvan bakom oss XD
Öva på dina "Dont Cut" istället, kartfan!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Riktigt kul event, även om det kunde gått bra mycket bättre.
Nåja, låg på en tredjeplats när jag var klar med Spanien, som för övrigt verkligen inte är favoriten. Asfalt och rally är ingen rolig kombination.

En handfull avåkningar och en motorlampa tänd på sista sträckan, men i övrigt ganska nöjd med min körning.
Knep till och med snabbaste tid på sträcka 2 och 3, sen gick det snabbt utför.

Drygt 1m40s efter ledaren.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Min begränsade erfarenhet med FWD gjorde sig väl påmind. Än värre blev det när jag i farten slängde på regndäck på en blöt sträcka vilket ledde till power-stage med sopslut regn-slicks...

Medlem

Den spanska asfalten är verkligen ingen favorit för mig. Men fram till sista sträckan flöt allt på bra och jag hade en betryggande ledning.

Sista sträckan började dock med en rejäl dikesvisit och 25 sekunder tappade vid första splittiden. Ökade tempot för att försöka ta igen förlorad tid men det slutade med ännu en avåkning...

I slutändan räckte dock tiden till att ta över ledningen i tävlingen, men med alla misstag på slutet är det nog tveksamt om det kommer hålla när alla kört klart...

Medlem
Skrivet av Bborgqvist:

Sista sträckan började dock med en rejäl dikesvisit och 25 sekunder tappade vid första splittiden. Ökade tempot för att försöka ta igen förlorad tid men det slutade med ännu en avåkning...

Det där är den exakta anledningen till att jag helt stängt av saker som splittid och liknande. Det enda jag ser på skärmen (i VR då..) i form av heads up display är co-driver calls. Allt annat har skalats bort för det stressar mig bara!

Medlem
Skrivet av Soulless:

https://i.imgur.com/3xG2zrV.jpg

Klubben är skapad och finns på racenet under namnet FZDZ. Den är modererad av mig (Attackmack) och är öppen för alla att ansöka om medlemskap (även cross platform) men måste godkännas (jag sitter vid datorn nästan varje dag så godkänner alla ansökningar som kommer in löpande).
Generellt håller vi oss till de rallyn/platser som finns med i grundspelet och kör med följande regler:

HARDCORE DAMAGE = PÅ
UNEXPECTED MOMENTS = PÅ
FORCE COCKPIT CAMERA = AV
ALLOW ASSISTS = PÅ

---
FZDZ Uppvärmningshelg, "Silly Weekend", är avslutad och resultaten finns nedan! Kul att så många var med och körde, hoppas samtliga och fler därtill ansluter nu när vi drar igång vårt första lite längre mästerskap!
https://i.imgur.com/ZtULume.jpg

https://i.imgur.com/Xdd55R9.jpg

https://i.imgur.com/C1T1Ytb.jpg

Stort grattis till "MRPETS" för segern!

---

FZDZ Säsong 1 startar Måndag 15e Februari kl 1800! Schema nedan!
Klass: H2 FWD

Varje event består utav 6 st sträckor med service mellan sträcka 2-3 samt 4-5.
Tänk på att en sträcka måste spelas färdigt i helhet när den väl påbörjats men mellan varje sträcka kan man "Quit to main menu" och pausa sitt körande tills man känner för/har möjlighet att fortsätta. Men när sträckan väl laddats in måste man köra klart eller "retire" vilket förkastar hela resterande event :/

15 Feb - 18 Feb - Ribadelles
18 Feb - 21 Feb - Catamarca Province
21 Feb - 25 Feb - Leczna County
25 Feb - 28 Feb - Hawkes Bay
28 Feb - 04 Mars - Monaro
04 Mars - 07 Mars - New England
07 Mars - 11 Mars - Leczna County
11 Mars - 14 Mars - Monaro

Hej, en riktig nybörjare till rallyförare här. Men har haft spelet sittandes på min PS4 ett tag, och tänkt de senaste veckorna att jag velat sätta igång med det. Blev verkligen taggad nu av att läsa om det här initiativet! Men är det lönt för någon helt grön att hoppa in och köra i klubben, eller bör man ha erfarenhet?

Hälsningar
/någon vars senaste rallyspel hette Colin McRae Rally 3 😁

Medlem
Skrivet av Babooshka:

Hej, en riktig nybörjare till rallyförare här. Men har haft spelet sittandes på min PS4 ett tag, och tänkt de senaste veckorna att jag velat sätta igång med det. Blev verkligen taggad nu av att läsa om det här initiativet! Men är det lönt för någon helt grön att hoppa in och köra i klubben, eller bör man ha erfarenhet?

Hälsningar
/någon vars senaste rallyspel hette Colin McRae Rally 3 😁

Klart du ska vara med!

Medlem
Skrivet av Babooshka:

Hej, en riktig nybörjare till rallyförare här. Men har haft spelet sittandes på min PS4 ett tag, och tänkt de senaste veckorna att jag velat sätta igång med det. Blev verkligen taggad nu av att läsa om det här initiativet! Men är det lönt för någon helt grön att hoppa in och köra i klubben, eller bör man ha erfarenhet?

Hälsningar
/någon vars senaste rallyspel hette Colin McRae Rally 3 😁

Absolut ska du va med! Inga krav eller måsten gäller och du kör bara när och om du vill


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Babooshka:

Hej, en riktig nybörjare till rallyförare här. Men har haft spelet sittandes på min PS4 ett tag, och tänkt de senaste veckorna att jag velat sätta igång med det. Blev verkligen taggad nu av att läsa om det här initiativet! Men är det lönt för någon helt grön att hoppa in och köra i klubben, eller bör man ha erfarenhet?

Hälsningar
/någon vars senaste rallyspel hette Colin McRae Rally 3 😁

Ju fler desto roligare, klart du ska med!
Alla har varit gröna någon gång i sin rallykarriär, inget konstigt med det


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Bborgqvist:

Är flitig besökare av fz och forumet men har nog aldrig skrivit ett inlägg förut. Men denna tävling vill jag inte missa
Har skickat ansökan till klubben och hoppas få vara med.

Jösses, du kör som du stulit bilen!! 😄
Snabb så inni helvete!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Nu är DR2.0 köpt och installerat, ikväll ska jag ta in ratten från förrådet och ställa in så det lirar bra, måste ju hinna med första eventet!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av UncleJack:

Nu är DR2.0 köpt och installerat, ikväll ska jag ta in ratten från förrådet och ställa in så det lirar bra, måste ju hinna med första eventet!

Väl kommet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Väl kommet!

Super!

Kan även säga det att jag ansökt om medlamskap i klubben nu med, heter FLAXMANNEN.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av UncleJack:

Super!

Kan även säga det att jag ansökt om medlamskap i klubben nu med, heter FLAXMANNEN.

Fixar direkt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

WOW!! Läst hela forumet och jag blev så TAGGAD!! På ett spel jag inte ens har.

Är jag välkommen att vara med och tävla mot er ifall jag köper spelet?
Verkar ju superkul!

Har dock varken VR eller ratt & pedaler, hoppas handkontroll går bra isåfall.
Synd man missade rean, men den smällen får man ta isåfall

Medlem
Skrivet av AntonKG:

WOW!! Läst hela forumet och jag blev så TAGGAD!! På ett spel jag inte ens har.

Är jag välkommen att vara med och tävla mot er ifall jag köper spelet?
Verkar ju superkul!

Har dock varken VR eller ratt & pedaler, hoppas handkontroll går bra isåfall.
Synd man missade rean, men den smällen får man ta isåfall

Alla ska med! Det är flera som spelar med handkontroll. Och de är minst lika vassa som de som kör med ratt och pedaler.

Medlem
Skrivet av AntonKG:

WOW!! Läst hela forumet och jag blev så TAGGAD!! På ett spel jag inte ens har.

Är jag välkommen att vara med och tävla mot er ifall jag köper spelet?
Verkar ju superkul!

Har dock varken VR eller ratt & pedaler, hoppas handkontroll går bra isåfall.
Synd man missade rean, men den smällen får man ta isåfall

Självklart är du välkommen, de flesta av oss är vad man bäst kan kalla glada amatörer XD
Och några är riktigt vassa på spelet men de får väl slåss om pallplatserna de så slåss vi med att bara ta oss helskinnade i mål!
Du ansöker om att gå med i klubben via RaceNet så godkänner jag så fort det är gjort och du kan börja rejsa

Funderar för övrigt på att bara öppna klubben för alla att gå med utan krav på godkännande. Först tänkte jag det skulle vara smart för att hålla klubben endast för forummedlemmar men det kanske inte spelar någon roll för folk om andra också går med?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Självklart är du välkommen, de flesta av oss är vad man bäst kan kalla glada amatörer XD
Och några är riktigt vassa på spelet men de får väl slåss om pallplatserna de så slåss vi med att bara ta oss helskinnade i mål!
Du ansöker om att gå med i klubben via RaceNet så godkänner jag så fort det är gjort och du kan börja rejsa

Funderar för övrigt på att bara öppna klubben för alla att gå med utan krav på godkännande. Först tänkte jag det skulle vara smart för att hålla klubben endast för forummedlemmar men det kanske inte spelar någon roll för folk om andra också går med?

Schysst. Då hoppar jag in ikväll!

Min första spontana tanke var väl att det hade varit roligt ifall bara medlemmar från detta forumet var med så vi kan prata av oss, tappar ju kanske lite av sin charm annars

Och NEJ!!!!!!!!! Ni behöver inte vara oroliga för att jag har några meriter, jag är urkass

Medlem

Nåväl, nu har jag köpt spelet och det ligger i min inkorg. Nu väntar jag bara tills klockan slår 17.00 så man kan få åka hem och nöta

Medlem

Har du spelat Dirt Rally tidigare på något vis? Om inte annat var beredd på att det kan kännas väldigt oförlåtande många gånger.

Skriv svar