Diskutera - Vilket Battlefield är bäst?

Robot
Diskutera - Vilket Battlefield är bäst?
Inaktiv

Finns faktiskt ett rätt svar! BF: Bad Company 2

Battlefield 2 strax efter.

Medlem

BF4 är bästa. Ska dock erkännas att jag inte spelat så Battlefield före BF3. Tycker också att Battlefield Heroes var underskattat.

Medlem

1:a Battlefield 1942
2:a Battlefield 2
3:e Battlefield Bad Company 2

Hedersomnämnande
Battlefield 3

Medlem

Battlefield 1942: Desert Combat

Medlem

Battlefield 3.
Jag hoppas Battlefield 6 blir den riktiga uppföljaren.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Battlefield Vietnam hade jag utan tvekan roligast med. Musiken! Rishattarna! Vilka minnen!

Bäst tror jag eventuellt att Battlefield 3 var. Där fanns fortfarande möjlighet att konfa egna servrar samtidigt som gameplay var kanon.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

1. Battlefield 1942 + Desert Combat samt Vietnam
2. Battlefield Bad Company 2
3. Battlefield 3


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

1. BF2
2. BF 2142
3. BF3

Medlem

bf vietnam var min grej. musiken i fordonen, att lira med polarna osv, det var fan oslagbart just på den tiden.

minns hur jag tog upp att flyg iväg med helikoptern, lyckades skjuta andra helikopterpiloter, sen när deras helikopter störtarde neråt hoppade jag ur min och rakt ner i den andra, och kunde på så vis stjäla motståndarlagets helikoptrar episkt.


signatur

//monster

Medlem

bf2 > bc2> 1942 > vietnam > bf3 > bf4 > bc1 > 1943 > 2142 > bf5 > bf1

Medlem

BF1942! Det är nog spelet (tillsammans med World of Warcraft) som jag lagt mest tid på. Spelade även BF Vietnam och BF2 men de kom inte upp i samma standard. Musiken i BF Vietnam var dock underbar.

Redaktör

BF1942 för hur revolutionerande det var. Lobba in stridsvagnsskott på rörliga fiender, kaoset när alla jagade flyg i början... Oerhört bra spel.

Men som flera redan sagt: BF Vietnam hade en speciell känsla med soundtracket, och helikoptern var ren kärlek. Det ligger nära hjärtat.


signatur
Medlem

1942! Utav tvekan, fan så kul jag hade med det!

Medlem

BF2, BFBC2, BFV, BF1942, Desert Combat alla helt suveräna. BF2 hade jag mest timmar i.

Medlem

BF2, självklart BF2. Nästan lika trendsättande som bf1942 och betydligt härligare gameplay!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Testpilot

Har bara spelat BF 1942 så får säga det spelet.

Grafikfejs
Paradox Interactive

Trots att jag körde en hel del BF1942 när det begav sig så är det BF3 jag har haft absolut roligast med.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem

Battlefield 2 är en klass för sej


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

1. Battlefield 2142 (bf spelet jag har spelat mest) - pc
2. Battlefield 2 (plus en del roliga mods, näst mest speltid) - pc
3. Battlefield: Bad Company (hos en kompis/turades om) - ps3
4. Battlefield Vietnam (hos en kompis/turades om) - pc
5. Battlefield 3 - pc
6. Battlefield: Bad Company 2 - pc
7. Battlefield 1942 - pc demot/offline
8. Battlefield 4 -pc

har de flesta dlc/expansioner till dessa spel och av dessa så är BF 2: SF och BF 2142: NS de bästa/mest spelade i denna ordning

Medlem

Battlefield 1942 är det bästa. Sen gick det utför ju mer EA lade sig i det 😢

Inaktiv

Med moddar Battlefield 2 för Project Reality. Omoddat tycker jag Battlefield 1942 är bäst för den stora skalan, det långsamma tempot och för atmosfären.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Battlefield 1942: Desert Combat

Rätt svar. Älskade att flyga helikopter i det spelet. Mest för att det faktiskt fungerade.

Medlem

Bad Company 2
BF 2
BF 4
BF 2142
BF 3

eld
Medlem
Medlem

BF 1942 och BF2 helt solklart. Serien var som allra bäst när den hade mod support och möjligheten att skapa egna banor.
Långt mycket trevligare atmosfär när många av spelarna var passionerade fans än nuförtiden då det verkar som de flesta är där för att pwna folk och skrika skällsord och om att ha "intimt umgänge" med andra spelares mödrar.

Medlem

Bf 1942 och alla moddar som kunde laddas hem. Det gick väl lite väl bananas när man kunde spela bf1942 som pirat och fäktas å bröte. Det fanns ju några banor som gjordes också. En av dessa favoriterna jag hade var när usa och japan hade varsin hangar på kartkanten där flygplan spawnade upp. I mitten av banan fanns en ögrupp med diverse luftvärnskanoner som man kunde ta över. Allt gick ut på att sänka den andras hangarfartyg då alla spawnade på den. Utan motståndarens skepp så vann man. Jäklar vilket luftkrig det blev 😁.

Och den uppsjö med dedikerade servrar för allt och alla som fanns. Dice, vart är våra dedikerade servrar med moddningsmöjligheter nånstans?!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Svarar Battlefield Vietnam som för första gången tog med helikoptrarna på slagfältet vilket blev en succe. Sedan älskar jag att kriga i en tät grön djungel vilket gör susen för atmosfären.

Battlefield 2 var även riktigt bra.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

För mig är det nog 2142 och 2 som jag haft mest kul med eftersom jag var i battlefield åldern då (12-15) under en period vet jag att jag och en kompis gick upp tidigt före skolan och spelade bara för att den andra inte skulle levla ifrån.

Körde en del 1942 innan men enbart singleplayer pga vi inte hade bredband så det var inte super kul och datorn klarade knappt av spelet. Körde någon sjörövar modd i det där man kunde flyga luftballong minns jag.

Medlem

Battlefield 2

Skriv svar