Nintendo-bonanza - Splatoon 3, Star Wars-spel, Zelda: Skyward Sword HD och mer!

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Är det några här som har sin switch som enda konsol, vad spelar ni isf?

Jag har xbone och pc, men spelar nästan uteslutande switch. (Startar dom andra lite sporadiskt för racing sedan jag blev far)
Dock är jag lite av en jrpg-nörd och där finns en bra flora. Ys, octopath, mana, zelda, mario+cart. Lost sphere, yonder, ni no kuni, pokemon, farming simulator kan fortsätta ett tag

Medlem

Blev triggad av titlen "No More Heroes 3"

It's not a lake, it's an ocean

Wow. Tänk att jag och Nintendo befinner oss så långt ifrån varandra. Jag hittar verkligen ingenting av intresse i det de presenterar nuförtiden.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

RmK
Medlem
Skrivet av insilence:

Skyward sword är det som lockar mest, även om jag spelat genom det.
Hade dock hoppats på lite mer Zelda i form av någon collection utgåva med fler av de äldre titlarna.

Drömmen hade ju varit Ocarina of Time samt Majoras Mask i Breath of the Wild/Twilight Princess HD grafik.

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Triangle tactics såg mest intressant ut för egen del. Spiritual successor till Tactics Ogre och Final Fantasy tactics med samma typ av mörka politiska storyline.

Sedan så har ju de senaste nysläppen av Mana serien gått väldigt bra. Där en av dem sålde miljonen nyligt. Så ser fram emot att lira Legend of Mana igen i sommar. Det släpptes tidigare inte i Europa så ville man testa det på 90talet fick man importera från USA eller pirata. Spelet är mest känt här för att Titelmelodin är på svenska då det då ansågs som ett exotiskt språk för japanerna

https://www.youtube.com/watch?v=e0fXVsFhEug&feature=emb_logo

Sjöngs också av hon, Annika? Sångerskan i Rednex.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Inte något av intresse. Vette tusan varför de väljer att göra en HD-variant av det Zelda som till och med är sämre än Breath of the wild.

Medlem
Skrivet av TTuffing:

Så 59 dollar för Skyward sword alltså. En remaster på ett med Zelda-mått mediokert spel. Samma upplägg med en rad Wii U spel. Detta samtidigt som microsoft meddelar att ytterligare 5 spel får gratis uppgraderingar i form av ökad upplösning och bilduppdatering. Nintendo lever verkligen i sin egen bubbla. Det märkligaste är ändå att insatta gamers fortsätter stödja detta företag.

Ingen är tvingad till att köpa spel om de inte är intresserade i dem. För min del så har jag inget emot remasters/reworks, speciellt om man missade första utgåvan.
Jag har inte spelat Skyward Sword, så det blir ett köp för mig. Säkert många andra som tänker likadant. Inte många som ägde Wii U jämfört med Switch, och det finns fler ägare till Switch som gillar konsolen jämfört med hur många som ägde Wii U som inte gillade den. Jag gillade inte Wii U, så jag köpte knappt några spel till den. Switchen däremot gillar jag skarpt (förutom joy-cons, de känns för små) så där skaffar jag mer spel i jämna mellanrum, oavsett om det är ny IP eller en remaster/re-release.

Medlem

Mario Golf är ju givet!

Medlem
Skrivet av rosski:

Jag skulle bestämt hävda att Metroid prime också är riktigt bra.

Det var en enda rörig HUD och 20fps rörigt gameplay. Spelet kanske är bra om man kan leva med de sakerna, jag kunde inte spela det pga den saken. Prime är ju sjukt omtyckt så det stämmer säkert.

Medlem

Jag har inte rört min Switch på ett år nu, väntar olidligt på att se något med Metroid, men utöver det känns det mest som gammal skåpmat nu och jag funderar på att sälja maskinen. Metroidvania spelen har ju vart väldigt populära de senaste åren, förstår inte varför Nintendo inte har hoppat på det tåget som de själva var med och startade. Obegripligt. (Som mycket annat med Nintendo).

Fick inte upp hoppet med den här Directen heller.

Har i många år viljat att Nintendo skippar konsolproduktionen helt och bara fokusera på bra solida titlar till andra maskiner, typ Mario, Zelda och Metroid till kraftfull hårdvara. Tänk dig ett Zelda till PC, med fantastisk grafik. Mums.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

Det var en enda rörig HUD och 20fps rörigt gameplay. Spelet kanske är bra om man kan leva med de sakerna, jag kunde inte spela det pga den saken. Prime är ju sjukt omtyckt så det stämmer säkert.

Hade inget problem med HUDen, nu var jag iofs ung och okritisk när jag spelade det men jag hade för mig Frame raten var betydligt högre?

12
Skriv svar