Mortal Kombat trailer

Medlem
Mortal Kombat trailer

Ser faktiskt lovande ut.

Redaktör
Ponny

Faktiskt! Jag väljer glädjen och säger att den blir bra.

Älskade första Mortal Kombat från 1995. Jag var 12 och tyckte den var skitcool.
Vågar man se om den eller ska minnen få vara minnen?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag gillade den gamla filmen (har ej sett den sedan slutet av 90-talet förvisso....)
Denna trailern verkar lovande men tror väl att filmen kommer floppa tyvärr. Men actionscenerna lär nog vara brutala!


signatur

Halo kompis!

Medlem

Allt kändes rätt meh även om det såklart ser charmigt cheesy ut och att jag har stor kärlek till gamla MK filmen!

MEN när man hör tonerna från gamla MK låten i slutet....Rysningar! Nostalgiska rysningar, de bästa av rysningar!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Faktiskt! Jag väljer glädjen och säger att den blir bra.

Älskade första Mortal Kombat från 1995. Jag var 12 och tyckte den var skitcool.
Vågar man se om den eller ska minnen få vara minnen?

Jag är av samma årgång som dig ser jag och jag såg om Mortal Kombat i julas. Tyckte den var helt ok fortfarande.

Angående trailern i första inlägget så ser den väl helt ok ut, men saknar Johnny Cage och får inte riktigt "Mortal Komabt" känsla av den på samma sätt som gamla trailern. Kanske nostalgi, men det är det jag tycker i alla fall.

Medlem

Tror den helt klart kommer bli kul att se i alla fall.
Bara se sub-zero göra ett isvapen av blod sådär ser ju nice ut.

Men likt Monster Hunter tror jag filmen överlag kommer vara väldigt medioker och säkert landa kring en 5a~ men precis som Monster Hunter kommer jag nog själv tycka det är en bra popcorn-rulle så att säga. Så ser lite fram emot att slänga lite dötid på den.

Medlem

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Faktiskt! Jag väljer glädjen och säger att den blir bra.

Älskade första Mortal Kombat från 1995. Jag var 12 och tyckte den var skitcool.
Vågar man se om den eller ska minnen få vara minnen?

Jag har originalet och uppföljaren på Laserdisc och är man på rätt humör så fungerar dom fortfarande!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ser kul ut, ska såklart titta på denna. Frågan är bara hur.

Medlem

Woop HYPE! 😁 14 åriga Johan skriker av lycka

Medlem

Jaaaaaa! Ser lite ostigt ut bitvis men lovande! Goro såg töntig ut dock.

Medlem

Visuellt tror jag den kommer vara rätt nice. Men svårt att göra en "bättre story" än första filmen. Den känns lika cringe som dom andra när det kommer till berättandet. Inget nytt heller. Men är man ung så gillar man den nog lika som oss som såg dom andra i ung ålder.

Medlem

Fick en känsla av JR. Mortal Kombat JR, lite som James Bond JR m.m.

Fan, nu vill man ju se en ny Street Fighter film! Fooorrr yuuukeen!

Gnällkuk

Såg överraskande bra ut, förutom lasern från ögonen. Gillar att de kör övervåld och faktiskt representerar spelet!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Fragtjuv

Det här blir kul. Det är så jag känner.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Förväntar mig cheesy underhållande övervåld. Det gör typ inget om filmen blir halvkass så länge fan servicen är på plats känner jag!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Faktiskt! Jag väljer glädjen och säger att den blir bra.

Älskade första Mortal Kombat från 1995. Jag var 12 och tyckte den var skitcool.
Vågar man se om den eller ska minnen få vara minnen?

MINNEN SKA FÅ VARA MINNEN!
Jag lovar att du kommer ångra dig efter egen erfarenhet med filmen. 😅

Medlem

Älskade första filmen. Optimistisk inför denna. Dock som sagt, den måste ha Mortal Kombat-låten i liknande scen som första filmen!

Medlem
Skrivet av PGR1985:

MINNEN SKA FÅ VARA MINNEN!
Jag lovar att du kommer ångra dig efter egen erfarenhet. 😅

Ettan tycker jag fortfarande är underhållande. Annihilation däremot.. yikes. Såg den en gång för 22 år sen och har inte rört den sen dess 🤢

Medlem

Hör jag Oscars juryn tappa hakan och utse denna till 2021 års bästa film? 😉

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Fan, nu vill man ju se en ny Street Fighter film! Fooorrr yuuukeen!

Har du sett Street Fighter Assasin's Fist mini serien som kom för några år sedan? Om inte så kan jag klart rekommendera den.
https://www.youtube.com/watch?v=MC7VMefhdd8

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Förväntar mig cheesy underhållande övervåld. Det gör typ inget om filmen blir halvkass så länge fan servicen är på plats känner jag!

Måste bara hålla med här. Om man gör en film baserad på ett datorspel utan massvis med fanservice kan man lika gärna hitta på något nytt istället

Medlem

Hoppas att den är bra. Jag tror inte att den kommer vara bättre än originalet, av nostalgiskäl, men den verkar ändå ganska lovande. Det enda jag blev besviken på var Scorpion. Rösten var riktigt usel.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Förväntar mig cheesy underhållande övervåld. Det gör typ inget om filmen blir halvkass så länge fan servicen är på plats känner jag!

Hear hear! Håller med till fullo, den ser lagom cheesy ut!


signatur

I drank what?

Inaktiv

Första filmen har ju fantastisk musik.
Ett par låtar från det soundtracket ligger i min tränings-spellista.
Tror tyvärr inte det blir någon 90-talstechno men annars ser filmen rätt skoj ut även om jag saknar de gamla skådespelarna.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag är av samma årgång som dig ser jag och jag såg om Mortal Kombat i julas. Tyckte den var helt ok fortfarande.

https://www.youtube.com/watch?v=JHIfHL5UgFs

Angående trailern i första inlägget så ser den väl helt ok ut, men saknar Johnny Cage och får inte riktigt "Mortal Komabt" känsla av den på samma sätt som gamla trailern. Kanske nostalgi, men det är det jag tycker i alla fall.

Kommer säkert visa sig i slutet att han som spelar Cole är egentligen Johnny Cage och detta är bara en film han spelar in.

Medlem

Tycker inte skådespelarna passar karaktärerna på något sätt. Bättre ansikten till första filmen.

Medlem

allt knäcker ju gamla filmen, den var totalt skräp även på sin tid


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag är av samma årgång som dig ser jag och jag såg om Mortal Kombat i julas. Tyckte den var helt ok fortfarande.

https://www.youtube.com/watch?v=JHIfHL5UgFs

Angående trailern i första inlägget så ser den väl helt ok ut, men saknar Johnny Cage och får inte riktigt "Mortal Komabt" känsla av den på samma sätt som gamla trailern. Kanske nostalgi, men det är det jag tycker i alla fall.

Den håller lätt idag. "Do i look like your secretary? YES!!" Haha..

12
Skriv svar