Rogue bekräftas som spelbar klass i Diablo 4 i ny gameplay-video

Robot
Rogue bekräftas som spelbar klass i Diablo 4 i ny gameplay-video

Den klassiska klassen gör högklassig comeback.

#Blizzard, #Blizzcon, #Diablo-4


Medlem

Tänk om det var detta de hade visat upp på Blizzcon för några år sedan, vilken annorlunda värld vi skulle levt i XD

Jaja, jag överdriver...Men detta ser intressant ut!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Verkar vara en klass kvar att visa upp, vilket förmodligen blir på nästa blizzcon, så release gissar jag är 2023.

https://diablo4.blizzard.com/en-us/classes


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tycker D4 ser ut bli riktigt tråkigt, sedan dem visade det senast ser det inte bra ut, har svårt för skillsen dem går efter, men även den nya klassen(rouge) skills, dem ser helt bedrövliga ut.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ser fantastiskt ut.

Medlem
Skrivet av magma:

Verkar vara en klass kvar att visa upp, vilket förmodligen blir på nästa blizzcon, så release gissar jag är 2023.

https://diablo4.blizzard.com/en-us/classes

Jag gissar på Paladin/Cleric. Något åt det hållet. Saknas en klass med sköld.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Hoppa fan inte det blir som poe, "halv mmo" det hade varit mycket bättre om det blir som wow då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Jag vill tycka om sånhär spel.
Men det känns som jag bara sitter och håller inne musknappen tills jag kommer till andra sidan banan, sen börjar det om.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hoppa fan inte det blir som poe, "halv mmo" det hade varit mycket bättre om det blir som wow då.

Hur är poe som ett halv mmo? Den stora majoriteten spelat det ”typ” singleplayer där den enda multiplayerfunktionen är trading.

Medlem

Ser sådär ut va? Inte nämnvärt snyggare än diablo3 som jag minns det.

Medlem
Skrivet av magma:

Verkar vara en klass kvar att visa upp, vilket förmodligen blir på nästa blizzcon, så release gissar jag är 2023.

https://diablo4.blizzard.com/en-us/classes

2023 låter mest troligt i mina öron också.

Blizzard brukar släppa nya expansioner till World of Warcraft varannat år, och Shadowlands släpptes 2020. Nästa bör således vara 2022, och tror inte dom släpper nästa expansion, och nästa Diablo samma år.

2021 kommer redan vara fullt med släpp: Diablo 2 Resurrected, Diablo Immortal, Burning Crusade Classic


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Fan vad glad jag är att Diablo 4 ser lovande ut. Älskar det jag ser och hör!

Medlem
Skrivet av svartetulpan:

Hur är poe som ett halv mmo? Den stora majoriteten spelat det ”typ” singleplayer där den enda multiplayerfunktionen är trading.

Nej men alltså, jag menar att man har 400 personer i staden och sedan går man in i instanser, tycker man tappar mycket på det. Ser hellre ett vanligt 4-5 coop spel eller ett större top down mmo, men jag vet inte om diablos värld pallar "mmo klassen", den loren kanske är för svag för att bilda en hel värld av.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Rogue såg ju rätt ball ut det lilla av gameplay man fick se.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_79617:

Jag vill tycka om sånhär spel.
Men det känns som jag bara sitter och håller inne musknappen tills jag kommer till andra sidan banan, sen börjar det om.

Känner lite så också. Därför jag var hypad för "Lost Ark" som är mer av ett MMO.

När det enda man gör är att springa i genom olika områden så snabbt man kan, där man ibland inte ens dödar alla fiender, blir det snabbt tråkigt tyvärr.

Lost Ark tog det hela till en helt annan nivå. Man har t ex en båt man kan använda för att utforska havet och världen i stort. Man kan uppgradera skeppet, rekrytera NPCs som ger olika buffar till den, fiska, leta skatter, hålla på med simpla (men ändå välkomnande) sjöstrider, och även hitta spökskepp och andra öar att utforska.

Finns även möjlighet att hugga mineraler, fixa ved och även fiska från en brygga i staden eller ute i vildmarken.

Sidouppdrag är också lite mer ambitiösa än "Slå ihjäl X", och kan innebära allt från sådana enkla grejer till att sätta sig på en bänk och lyssna på ett gäng som snackar om något för att få information alá Asscreed.

Allt det här kombinerat gör att du kan, precis som i andra liknande titlar, bara springa igenom storyn och slå ihjäl allt du ser. Men det finns också annat man kan pyssla med som get dig belöningar du har nytta för i stort.

Tyvärr tar spelet sådan otrolig lång tid för sig att komma hit. Skulle inte vara förvånad om vi får Diablo IV innan Lost Ark.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tyvärr tar spelet sådan otrolig lång tid för sig att komma hit. Skulle inte vara förvånad om vi får Diablo IV innan Lost Ark.

Skulle bli ganska förvånad om Lost Ark inte kom ut i år eller tidigt nästa år. Det lär i alla fall inte komma ut i höst då jag tvivlar på att Amazon vill släppa både New World och Lost Ark nära inpå varandra. Ryktas om att Lost Ark kan ske runt slutet av våren eller någon gång under sommaren. Man kan ju hoppas!

Inaktiv

Lutar inte den grafiska stilen av det lilla vi sett av D4, lite mer åt D2 än D3? Känner mig mer hemma med denna grafikstil, än D3s. Musiken i trailern är riktigt bra. Är det från spelet, eller bara något random?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Luciphear:

Skulle bli ganska förvånad om Lost Ark inte kom ut i år eller tidigt nästa år. Det lär i alla fall inte komma ut i höst då jag tvivlar på att Amazon vill släppa både New World och Lost Ark nära inpå varandra. Ryktas om att Lost Ark kan ske runt slutet av våren eller någon gång under sommaren. Man kan ju hoppas!

Lost Ark EU har det ryktats om sedan 2018. Även om vi har mer bevis för att det är på G vid det här laget orkar jag inte vara hoppfull. Såg första trailern 2014 så är less på att vänta nu : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Såg bra ut i början, men sedan har dom i vanlig ordning hittat på ngt nytt exter som sabbar det. Varför skall rouge ha den där teleportera-skillen? Det känns mer assassin. Nu blev det mer en slags ihopslagning av amazon och assassin vilket jag inte tycker passar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Nej men alltså, jag menar att man har 400 personer i staden och sedan går man in i instanser, tycker man tappar mycket på det. Ser hellre ett vanligt 4-5 coop spel eller ett större top down mmo, men jag vet inte om diablos värld pallar "mmo klassen", den loren kanske är för svag för att bilda en hel värld av.

Hur tappar man på det? Man interaktar aldrig ens med dessa typ 10 personer som man hittar i en stad. Det är långt ifrån 400 stycken. Sen efter level 60 är man aldrig ens i en stad längre typ.

Sen är det instanser för det är autogenereted maps du kan reseta. Det är mindre mmo än vad diablo 3 är om man jämför alla aspekter av spelet.

Det låter som du gnäller bara för att gnälla med dessa argument.

Medlem
Skrivet av anon_181566:

Hur tappar man på det? Man interaktar aldrig ens med dessa typ 10 personer som man hittar i en stad. Det är långt ifrån 400 stycken. Sen efter level 60 är man aldrig ens i en stad längre typ.

Sen är det instanser för det är autogenereted maps du kan reseta. Det är mindre mmo än vad diablo 3 är om man jämför alla aspekter av spelet.

Det låter som du gnäller bara för att gnälla med dessa argument.

Man tappar känsla tycker jag, när jag spelat poe så känner man sig så distanserad från alla så fort man kommer in i en instans (eftersom man vet att det är så mycket folk som man kan se i städerna), samtidigt så är det för mycket folk med lustiga vingar i städerna i stället, så ja, det är bara vad jag tycker, förstår att folk gillar det dock.
Har bara spelat typ 200 timmar, det är nog inte ens i närheten vad det spelet skulle behöva spelas för att uppskatta det helt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Demon hunter från d3 såg det ut som

Medlem
Skrivet av anon_327210:

Lutar inte den grafiska stilen av det lilla vi sett av D4, lite mer åt D2 än D3? Känner mig mer hemma med denna grafikstil, än D3s. Musiken i trailern är riktigt bra. Är det från spelet, eller bara något random?

D4 är nästan garanterat närmare D2's grafiska känsla, jämfört med D3. Diablo 3 kritiserades ganska hårt för att inte vara tillräckligt "mörk", men nu verkar ju både D2 Remastered och D4 bli ganska mörka. D4 Rogue reveal videon överlag kändes ganska mörk...

Dark = Good xD


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Varför har så många problem med att stava till rogue?
Rogue betyder skurk medans rouge är en typ av smink.

*End of short rant*

Medlem

Fan skall han med alla öronen till då?

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Fan skall han med alla öronen till då?

Han kanske hör dåligt.

Medlem
Skrivet av Meurik:

D4 är nästan garanterat närmare D2's grafiska känsla, jämfört med D3. Diablo 3 kritiserades ganska hårt för att inte vara tillräckligt "mörk", men nu verkar ju både D2 Remastered och D4 bli ganska mörka. D4 Rogue reveal videon överlag kändes ganska mörk...

Dark = Good xD

Mörk? Mörkt var Diablo 1. Detta är ju en regnbådeexplosion så fort en karaktär kommer in på skärmen.
Jag börjar väl bli gammal, men tyckte detta så kass ut. Saknar Diablo 1.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Lost Ark EU har det ryktats om sedan 2018. Även om vi har mer bevis för att det är på G vid det här laget orkar jag inte vara hoppfull. Såg första trailern 2014 så är less på att vänta nu : )

Haha, mer än bevis - det är bekräftat för västvärlden 2021.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Luciphear:

Haha, mer än bevis - det är bekräftat för västvärlden 2021.

Då får du gärna länka en källa där någon från Smilegate eller Amazon bekräftar det. Det mesta jag hittat är bara rykten och hopp om 2021 släpp.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Mörk? Mörkt var Diablo 1. Detta är ju en regnbådeexplosion så fort en karaktär kommer in på skärmen.
Jag börjar väl bli gammal, men tyckte detta så kass ut. Saknar Diablo 1.

Själv är jag 37 och spelat alla Diablo spelen sen 1:an och framåt. Och D4 verkar iallafall vara något mörkare än den glattiga färgglada D3. Kan det måhända vara att du ser spelen genom glasögon av en viss färg?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

12
Skriv svar