Stardew Valley Blue Ground Glitch på Nintendo Switch

Medlem
Stardew Valley Blue Ground Glitch på Nintendo Switch

I onsdags upptäckte min dotter att uppdatering 1.5 har kommit till Stardew Valley.
Jag har tittat lite på youtube hur den nya uppdateringen ser ut så jag och min dotter tog och spelade spelet ihop med delad skärm. Måste säga att det var väldigt roligt och det var kul att kunna hjälpa henne samtidigt som vi ändå körde med att jag hade min egen ekonomi (500 i början) så jag gick i gruvan och hjälpte till på hennes gård så att jag levlade upp och att min ekonomi skulle bli bättre så att jag kunde uppgradera väska och hus.

Sen spelade jag lite själv med på min fil och min sambo på sin. Men hon tog sig till ön först.
Det vi upptäckte då var ”Blue Ground Glitch” i den norra delen av ön. När marken har fått en blå färg istället för den vanliga färgen.
Som tur vad så ser det ut som att en patch är på väg till Switch versionen som kommer ta bort den glitchen, så det är väl bara att spela på och vänta på att den ska komma. För det ser väldigt styggt ut.

Innan jag fattade vad det var så trodde jag att det hade blivit något fel med spelet på vår Switch så jag avinstallerade det och installerade det igen, men sen läste jag om det felet över internet.

Det är en väldigt bra uppdatering annars och mycket nytt och kul att upptäcka.

Medlem

Idag kom äntligen en ny uppdatering till Stardew Valley på Nintendo Switch som gjorde så att Blue Ground Glitch försvann från spelet.

1
Skriv svar