Cyberpunk 2077 - Hur mår spelet?

Medlem

Nu låter jag som en IDIOT
STADIA spelar man på molnet eller måste jag fortfarande ha en bra PC.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Har kört över 150 tim och har forfarande kul. Nån liten bugg här o där men inget allvarligt. Galet snyggt i RTX. Ska testa en annan typ av gubbe snart.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag tycker definitivt att du ska skaffa dig en egen uppfattning. Det som visas utåt och alla "funny bug compilations" och all skit som pumpas ut online tycker jag blåser upp det hela och får det att se väldigt mycket värre ut än vad det var (iaf för min del på PC).

Jag började spela det precis vid release och hade galet kul med spelet. Lyckades leva mig in i världen, bry mig om karaktärerna och ha allmänt riktigt kul med det. Absolut så dök det upp små buggar här och där men inget man inte kunde förbise eller som en quick load inte löste, inte mycket värre än de flesta andra open world-spel som släpps (á la bethesda).

Jag la ca 90 timmar på det innan jag klarade det och tillfälligt la det åt sidan och har inte ångrat mitt köp ett dugg! 0 kraschar här faktiskt.

Inte svårare än att plugga in kontrollen i datorn och köra då väl?

Skrivet av Jaekae:

Koppla hdmi till tvn från datorn och köp en xbox kontroll så får du en bättre ”konsoll” än series x.. steam big picture funkar bra som UI på tvn

Tack för input! Då tolkar jag det som att spelet är redo att köras nu? Till PC iaf. Blir isfl ett köp 😊

Skribent
Skrivet av Rydell1986:

Finns fortfarande väldigt många buggar.

Dörrar som inte öppnas som de ska under uppdrag trots att man hämtat vissa lösenord.

Fiender som fastnar i väggar och golv, pratar medan de är döda. Otaliga saker som ligger på marken som inte går att plocka upp.

Vet inte riktigt hur noggranna folk är som påstår sig aldrig stöta på några buggar är egentligen.

Jag upplevde att så länge du bara kör huvudstoryn och huvuduppdragen så är spelet inte så farligt rent buggmässigt. Det var när jag försökte göra något i den öppna världen, sidouppdrag och grejor som buggarna började.

Bitvis känns det som de byggde huvudstoryn först och sen stressade dit open world-delen sista månaderna, för det känns som om QA helt skippat den.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag har hunnit köra spelet ca 50 h på PS5. Det är långt iftån ett perfekt spel, men kul är det och storyn länns bra. Stöter på lite småbuggar då och då, men inget som förstört spelandet... om man bortser från krascher då ich då (kanske var tredje timme eller så).

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tror jag har/hade roligare med Deus ex än cyberpunk 🙄

Så kände jag under den lilla tiden jag spela på ps4:a jag blev sugen på att spela deus ex istället

Medlem

Tycker spelet är fullt spelbart på Series X men har lagt det åt sidan i väntan på nextgen-patchen. Har kört 50-60 timmar ungefär.

Sen som många andra säger så sviker spelet innehållsmässigt om man går utanför ramarna. Vilket är extremt konstigt eftersom det är ett RPG. Huvudstoryn med alla sidouppdrag är däremot riktigt bra om man tar spelet för vad det är och inte förväntar sig samma djup som i Witcher 3 eller liknande hardcore-rpg.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Nu låter jag som en IDIOT
STADIA spelar man på molnet eller måste jag fortfarande ha en bra PC.

Molnet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nästa vecka ska den 2a stora patchen släppas till CyberPunk 2077 vilket ska bli spännande att se hur mycket buggar som städats bort och vad som finslipats.

Jag klarade ut spelet för 1 vecka sedan (efter 149 timmar) och lirade på Steam plattformen. Spelet kraschade mycket för mig och det hände typ 1 gång i timmen vilket var drygt. Använde quick save varje 5-10 minut så att jag inte tappade så mycket inför varje start igen. Men storyn var så pass bra o spännande att jag förbisåg detta o bara plöjde på i äventyret.

Main storyn är inte så lång så kör side missions ihop med main missions för att dra ut på äventyret. Sidouppdragen är fantastiska så det är inget man får missa. Hade inte så mycket buggar i mitt spelande tycker jag förutom dessa krascher och frysningar av systemet. Alla mina andra spel fungerar bra utan att krascha så det är väl inte mitt system det beror på antar jag. Sedan är jag en sån som inte stör sig så mycket på buggar i spel. Flera av de jag upplevde var komiska där folk kunde gå i luften bl.a..

*** Vänta till nästa veckas stora 1.2 patch släpps sen drar du igång fanskapet o kör på är mitt råd.

Krasch en gång i timmen! Har du listat ut varför? Lirat ca 60 timmar, aldrig en krasch.

Avstängd

Spelet är lika dött och trasigt nu som det var när det lanserades.

Medlem

Har inte spelade det sen jag blev klar med det. FInns inget incitament att spela igenom det igen i sitt nuvarande skick.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Skriver inte ofta här men.. jag har 120 timmar i spelet och jag tycker man ska vänta.
Fortfarande trasiga quests som inte går att klara, mååånga irriterande buggar och rentav helt ofärdiga delar.

Medlem

Jag var nära på att köpa det ikväll, men här låter det ju som att jag borde vänta :/

Medlem

Grym tråd och bra feedback! Också varit sugen men väntar helt klart. Jag vill kunna gå runt och bara njuta av staden o dess invånare, miljö osv. Känns som det inte är optimalt just nu pga ofärdiga system och buggar.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Nu låter jag som en IDIOT
STADIA spelar man på molnet eller måste jag fortfarande ha en bra PC.

Bara i molnet så du behöver en dator som klarar av Netflix, eller telefon/surfplatta. Eller chromecast ultra samt kontroll för att bara plugga in i teven.

Medlem

Jag upprepar säkert vad som redan sagts flera gånger men...

I dagsläget:
Ett bra spel men inget revolutionerande eller trendsättande, wow-faktorn från Witcher 3 upprepas inte. Världen, stämningen och (kanske mer subjektivt) själva striderna/gameplay är riktigt härlig, stundtals helt fantastisk.
Spelet saknar också mycket av det djup som förväntats och utlovats. Hela denna stora fantastiska spelvärld känns trots hundratals npcer väldigt död och öde.
Men trots allt ett bra spel, definitivt värt sina pengar.

I framtiden:
Osäkert men med den potential som finns så skulle det kunna bli ett av de bästa rpg som gjorts. Men det kommer kräva mycket jobb och tillägg och även om jag är övertygad om att cdpr KAN leverera är jag i dagsläget inte säker på att de kommer göra så.

Så min rekommendation är att köpa och spela det nu om du är peppad, men har du annat för dig så för all del, ju längre du väntar dess bättre kan spelet ha blivit, och om inte är det fortfarande bra.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Mediokert bra spel. Men inget nytt eller revolutionerande. Inte så bra optimiserat och spelet känns lite som ett early access spel. Ibland uppstår saker man inte vet om det är by design eller om det är buggar, vilket gör det svårt att räkna ut om det buggar eller inte. Världen känns inte så värst levande och där finns mycket som förstör inlevelsen i en annars fantastiskt vacker stad. Det är inte ett fullblodat RPG spel, då många val i spelet spelar ingen roll, inga konsekvenser av stora val och det känns lite som att narrativet drar dig åt en viss väg. Storymässigt är det väl lite halvt linjärt. Men bortsett från det om du söker en bra story som är spännande men lite dåligt sammanhängande så är storyn värd att uppleva.

Jag hade väntat till hösten åtminstone. Jag själv hoppas på en definitive edition om så möjligt, blev rätt besviken överlag med vad jag fick, då mycket av mina förväntningar byggde på alla dev intervjuer genom åren innan släpp. Men har man inga förväntningar så är spelet hur bra som helst.

Det är inget Witcher 3, utan snarare ett Witcher 1 eller 2 om man jämför CDPRs föregående spel kvalitésmässigt, inget fel med det då jag älskade witcher 1 och 2, så det är personligt tycke.

Rekommenderar du att köpa cyberpunk eller Subnautica?

Medlem
Skrivet av Pettor:

Grym tråd och bra feedback! Också varit sugen men väntar helt klart. Jag vill kunna gå runt och bara njuta av staden o dess invånare, miljö osv. Känns som det inte är optimalt just nu pga ofärdiga system och buggar.

Det går att gå runt och njuta av staden i vacker grafik, titta på olika områden osv.
Men det känns inte som man "lever i staden". Det finns helt enkelt inget att göra förutom uppdrag eller integrera med nått.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av landahl:

Rekommenderar du att köpa cybertpunk eller Subnautica?

Har du inte spelat Subnautica? Då ska du helt klart köra det 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har du inte spelat Subnautica? Då ska du helt klart köra det 👍

Så du tycker subnautica är bättre? Jag har inte spelat Subnautica.

Medlem
Skrivet av landahl:

Så du tycker subnautica är bättre? Jag har inte spelat Subnautica.

Spelen är ganska olika men om jag ska svara på fråga vilket av dom jag tycker är roligast/bättre så är det helt klart Subnautica.
Det var ett smått fantastiskt spel, räkna dock inte med att spelet "håller dig i handen"
Nån gång fick jag checka den officiella Subnautica wikin


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Spelen är ganska olika men om jag ska svara på fråga vilket av dom jag tycker är roligast/bättre så är det helt klart Subnautica.
Det var ett smått fantastiskt spel, räkna dock inte med att spelet "håller dig i handen"
Nån gång fick jag checka den officiella Subnautica wikin

Jag älskar spel där man utforskar och bygger. Jag byggde settlements på alla platser man kunde i Fallout 4. Subnautica verkar spännande men det är ju ett indie spel och inte aaa som cyberpunk.

Medlem

Spelet behöver expansioner, buggstädning och massor av mer innehåll. Kan bli bra 1-2 år om de verkligen satsar. Inget kommer förändras på den här lilla tiden. Visst, det kanske går att kräma ut 20 fps på oldgen stabilt om 1 vecka. Men troligen inte.

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag älskar spel där man utforskar och bygger. Jag byggde settlements på alla platser man kunde i Fallout 4. Subnautica verkar spännande men det är ju ett indie spel och inte aaa som cyberpunk.

Då tror jag Subnautica är ett perfekt spel för dig.

AAA är ingen kvalitetsstämpel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av landahl:

Jag älskar spel där man utforskar och bygger. Jag byggde settlements på alla platser man kunde i Fallout 4. Subnautica verkar spännande men det är ju ett indie spel och inte aaa som cyberpunk.

Subnautica är riktigt bra, förmedlar känslan av vattnet väldigt bra! Tycker inte du ska stirra dig blind på att det är indie, för det är långt bättre än många AAA.

Jag körde på ultrawide och det var helt underbart! Enda som kan slå det är VR vilket jag inte har än men känslan är grym i spelet.

Medlem

Jag har nog spelat ganska konstant sen det släpptes. Det är inte så buggigt som vissa vill hävda men det uppstår en del sjuka buggar ibland. Jag kör på en Series X.

Jag tycker att spelet har varit fantastiskt. Även om inget är unikt med ett open world - spel så vinner Cyberpunk mycket på detaljerna och hur man har regisserat alla dialoger. Man kan också på allvar utforma sin karaktärs egenskaper i detta RPG. Det är också en bra känsla i FPS-delen av spelet anser jag.

Medlem

Körde det påå Stadia. Jag körde det på en månad och varvade det strax efter nyår.

Det är NÄSTAN Världens bästa spel. Men når inte hela vägen.

Delar är heeeeelt magiska. Story och NPCs. Staden och miljöerna. Kändes verkligen levande för mig.

Delar är okej, men har redan gjorts av andra . Själva pewpewandet och smyga runt och bryta nackar, placera ut lite skillpoints etc.
Far Cry, Deus Ex etc har redan gjort det.

Delar var kasst. Spelbalansen, craftingen.
Buggarna och janket.
Kort efter jag varvat det kom en patch som fixade de som stört mig mest (typ att plötsligt inte kunna ladda om). Så då var det ändå fullt spelbart.

Men störigt när man åker bil i en viktig cutscene och en NPC bil kör som en idiot och exploderar. Bryter stämningen.

4 av 5 i betyg.
Hade tänkt spela varv två nu men fick annat för mig.
KOMMER köra varv två längre fram dock. Om inte annat när de släppt all DLC

PS.
Strunta i typ alla mini-uppdrag om du inte behöver pengar/EXP.
De du SKA se till att köra är alla quests som har unika namn.
Så quests som heter typ "Gig: XYZ" är bara filler content i princip.

Gen
Medlem
Skrivet av Troll1:

Jag var nära på att köpa det ikväll, men här låter det ju som att jag borde vänta :/

Beror på hur känslig du är och hur tålmodig du är men bäst är väl att vänta tills Patch 2 kommer ut i slutet på denna veckan. Om du tänkt att lira på dator är det inte fel att ha en lite biffigare sådan för att verkligen kunna njuta av grafiken.

Har inte haft en enda krasch under de 60h jag lirat och då har jag både testat att lira med överklockat grafikkort samt CPU samt stock.

Medlem

Spelet känns lite som en avart av sig själv, Night City porträtteras som en tom, själlöst och död stad så det kanske inte är konstigt att spelet som utspelas där är just tomt, själlöst och dött.

Striderna känns och ser hårda ut, musiken är bra men tyvärr så verkar dom aldrig ha uppfunnit walkman, micro cd eller ens kassettband.
Grafiskt så känns det lite tvetydigt, Night City ska ju vara en megastad men vägarna känns små i dess storlek, många saker i det grafiska skulle behöva lite uppstramning; spelet som pratat så mycket om stil verkar tyvärr sakna det; kläder går inte ens att kolla på innan du köper dom; det verkar finnas klädmärken men inte egentligen.

Cyberpunk känns lite som limpan du köper på Coop eller ICA; den SER ut som en limpa från ett riktigt bageri men smaken och "känslan" finns verkligen inte där.

Medlem
Skrivet av mattssonhg:

Krasch en gång i timmen! Har du listat ut varför? Lirat ca 60 timmar, aldrig en krasch.

Jo, jag verkar ha haft otur. Har snackat om detta tidigare i en annan tråd och fick lite tips. Jag uppgraderade mina drivrutiner och då trodde jag först att det löste sig men det fortsatte krascha ändå efter 2-3 timmar spelande utan krasch. Vet inte vad det kan bero på men nu har jag klarat spelet som sagt o lagt det på hyllan. Tänkte vänta med att lira en 2a genomspelning.

Hade fantastiskt skoj med CyberPunk 2077. Älskar den otroliga arkitekturen av Night City. Väldigt coolt byggd. Det andas verkligen sci-fi future.

*** Hoppas CD Project Red kan öka på med trafiken på motorvägarna som inte fungerar som de ska tycker jag. Sedan behöver trafikanterna bli betydligt smartare o inte köra mot rött hela tiden o även undvika att skapa långa köer på gator trots att du som spelare inte är i vägen utan bara nära bilvägen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

123
Skriv svar