Star Citizen har 3 miljoner konton, provflyg gratis nu

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Du ställde frågan om 3 prospectors är mer eller mindre lönsamma än en mole. Hur skulle jag kunna veta att du menade när väl spelet gått live? Jag har bara tillgång till alphan precis som alla andra så du får bara svar som vi kan utläsa från den spelbara alphan just nu. Det går bara att spekulera i hur balanseringen kommer bli. Samtliga frågor om hur balanseringen kommer att bli i det färdiga spelet är frågor för CIG.

Alltså en arrow... dyr? Nä, inte direkt. Du kan tjäna ihop en sån ingame från en aurora på relativt liten tid. Du behöver förresten inte ens tjäna ihop den då du kan hyra den ingame 24h för en spottstyver.

Och jämförelsen är ett bra exempel där det ena skeppet (som i detta fallet slog det större skeppet på fingrarna) är en light fighter och är ett av de billigaste som möter ett skepp för flera hundra dollar som är gjort för att just förstöra mindre skepp. I rätt miljö kanske, men i atmosfärisk flight så har snabba light fighters ett övertag.

Ja, dom har sålt mark, precis som dom sålt lifetime insurance på diverse skepp. Det många inte fattar är att det finns så mycket plats och mark så det räcker till alla å blir över. Samma sak som lifetime insurance (LTI) som folk verkar tro ska vara en stor moneysink ingame. Det är bara det att den enbart försäkrar skrovet och inget mer, dvs en skitsumma ingame. Sen om du vill försäkra vapen, upgrades, cargo mm... det är där dom riktiga moneysinks finns och dessa kan man inte köpa LTI på. Jag gissar på att många är opålästa eller så vill dom ha LTI, mark för en form av status och inget annat. Ser man krasst på det så är dessa fördelar snabbt omkörda av de som lirar aktivt.

Sen kommer dom ha en CAP på hur mycket valuta du kan köpa varje dag, men den viktigaste frågan är nog vem du tävlar emot. För att det skall vara ett p2w så antar jag att du har nån form av motståndare? 90% av universum kommer vara AI och den huvudsakliga motståndaren kommer vara AI-pirater och AI-vanduuls. Ett spel som dota, quake eller dylikt hade såna här saker varit förödande då man spelar team deathmatch typ, men detta är mer en simulator med rollspels-element och kan definitivt inte jämföras rakt av.

Det var ju det jag sa, att man får utgå från vad som finns tillgängligt nu. Och då är ju Quantanium undantaget som bekräftar regeln i fallet med 3 Prospector gentemot en Mole för tillfället.

En Arrow kostar 75€ (utan inkluderat spel), det är dyrare än, i stort sett, alla andra spels mikrotransaktioner (i vissa fall även totalt). Visst kan man hyra (men det är ju temporärt), men att hävda att det går snabbt att tjäna ihop 1 miljon aUEC snabbt med en Aurora är att ta i. Utöver det så är det lite också ett exempel på att en Hammerhead hade slopat banan med en Arrow om det var i någon annan miljö, ultra-specifika fall är lite orättvist mot argumentet.

Igen så kommer jämförelsen att de som spelar kan ta igen, det handlar inte om att man kan få tag i samma grejer efter x timmars speltid. Och för den delen, varför kunde inte då en som köpt en massa skit också vara en aktiv spelare, kommer ju inte bli omkörd av andra "icke-pay-to-win" spelare då ändå.

De har ju redan tagit bort begränsningen på hur mycket UEC man kan köpa en gång, nu finns bara den dagliga gränsen, är ju inte astronomiskt osannolikt att det kommer ryka också. Men hur som helst är det på plats för tillfället, så kan ju tex. snabbt dra en kalkyl att om någon jäkel kan köpa 25 000 UEC per dag till fullt släpp (eftersom det är många år tills dess) så kommer den vara bra mycket längre fram än någon annan spelare då de tänkt göra en total reset vid släpp.
Och det finns PvP i spelet, spelar ingen roll hur mycket, kunde varit en enkel "leaderboard" och det hade ändå blivit klassat som pay-to-win. Och även PvE kan klassas som pay-to-win, om någon klarar sig bättre mot AI och kan avancera och tjäna mer än de som inte betalat är det också ett övertag de köpt sig till.

Du måste förstå att det spelar ingen roll hur litet eller stort övertag man kan få, det är lika dåligt för det, och om man accepterar det lilla så är det bara en tidsfråga tills det blir värre. Se bara hur situationen med mikrotransaktioner eller lootlådor utvecklades under åren..

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Det var ju det jag sa, att man får utgå från vad som finns tillgängligt nu. Och då är ju Quantanium undantaget som bekräftar regeln i fallet med 3 Prospector gentemot en Mole för tillfället.

En Arrow kostar 75€ (utan inkluderat spel), det är dyrare än, i stort sett, alla andra spels mikrotransaktioner (i vissa fall även totalt). Visst kan man hyra (men det är ju temporärt), men att hävda att det går snabbt att tjäna ihop 1 miljon aUEC snabbt med en Aurora är att ta i. Utöver det så är det lite också ett exempel på att en Hammerhead hade slopat banan med en Arrow om det var i någon annan miljö, ultra-specifika fall är lite orättvist mot argumentet.

Igen så kommer jämförelsen att de som spelar kan ta igen, det handlar inte om att man kan få tag i samma grejer efter x timmars speltid. Och för den delen, varför kunde inte då en som köpt en massa skit också vara en aktiv spelare, kommer ju inte bli omkörd av andra "icke-pay-to-win" spelare då ändå.

De har ju redan tagit bort begränsningen på hur mycket UEC man kan köpa en gång, nu finns bara den dagliga gränsen, är ju inte astronomiskt osannolikt att det kommer ryka också. Men hur som helst är det på plats för tillfället, så kan ju tex. snabbt dra en kalkyl att om någon jäkel kan köpa 25 000 UEC per dag till fullt släpp (eftersom det är många år tills dess) så kommer den vara bra mycket längre fram än någon annan spelare då de tänkt göra en total reset vid släpp.
Och det finns PvP i spelet, spelar ingen roll hur mycket, kunde varit en enkel "leaderboard" och det hade ändå blivit klassat som pay-to-win. Och även PvE kan klassas som pay-to-win, om någon klarar sig bättre mot AI och kan avancera och tjäna mer än de som inte betalat är det också ett övertag de köpt sig till.

Du måste förstå att det spelar ingen roll hur litet eller stort övertag man kan få, det är lika dåligt för det, och om man accepterar det lilla så är det bara en tidsfråga tills det blir värre. Se bara hur situationen med mikrotransaktioner eller lootlådor utvecklades under åren..

Det ska ju komma grottor som msn skall kunna bryta sten i med skepp. Jag gissar att även här kommer prospectorn kunna komma in där molen är för stor så vi kommer se fler "undantag" gissar jag på.

Du kan tjäna en rätt hygglig inkomst i timmen som marin, leta efter missing people osv och den smartaste lösningen i början är inte att köpa de skepp du är intresserad av först, utan hyra dom då du snabbare får avkastning på investeringen och att hyra en arrow är väldigt billigt. Men igen, där du tjänar/sparar mest pengar på är att spela med andra. Du kommer aldrig kunna göra samma pengar själv i star citizen än i en grupp oavsett hur mycket pengar du langar fram.

Sen, låt oss säga att en snubbe köpt en idris för 1200 dollar (eller vad den nu kostar med dagens mått), lycka till att köra den själv. Du behöver fortfarande en grupp för att nyttja den.

Det du behöver förstå är att CIG medvetet lagt till att de större skeppen inte ska kunna köras själva för att göra gruppen viktigare i samnanhanget.

När det kommer till köp av valuta så har chris Roberts en gång i tiden sakt att det har att göra med att hålla igång servrarna (vill jag minnas). Många hoppade på detta mmo-projektet just för att spelet kommer sakna månadskostnad, men nånstans ska ju pengarna in för just serverskötseln. I jämförelse så slängde jag ut över 5000 kr mellan 2005-2010 i wow på månadskostnad. jag slutade då jag ansåg att jag spelade för få timmar i veckan för att kunna stå för 120 kr/månaden. Om jag slipper månadskostnaden bara för att några vill köpa lite extra crediter så är iaf jag fine med det, men jag hade aldrig hoppat på detta med månadsbetalning.

När det kommer till skepp, land eller allt annat du nämnt så finns det en stor anledning varför dom säljer dessa och du vet ju redan svaret på frågan. Det hade givetvis aldrig blivit denna alphan vi har idag. Närmsta spelen i jämförelse är no mans sky med cartoon grafik eller elit dangerous som mer eller mindre saknar fps-delen. Det finns helt enkelt inget spel där ute alls som kan ersätta star citizen idag. Ingen av de etablerade företagen hade satsat på detta koncept där du enbart köper en kopia av spelet och sen spelar gratis i en extremt stor mmo-värld. Givetvis hade det varit trevligt om inga skepp sålts innan spelet gått live, men då hade heller aldrig star citizen blivit till. Eller har du en bättre betalmodell?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Själv spelade man bara några helger, och fick ihop auec för en Vanguard. Höll inte heller på med trading eller mining som ger mest pengar i spelet. Ökade min reputation på bounty hunting och fick ihop 3 miljoner auec på ganska kort tid med en single seater.

Man kan uppgradera sitt skepp med andra moduler, dom skeppen man köper ingår bara några vanliga moduler. Bättre att uppgradera allt med military grade och kör med det som har högst dps.

Spelet är väldigt tungdrivet nu, ligger på runt 30-40 fps med ett rtx 3090 i 4k på Xenothreat eventet. Kommer ibland upp till 80-90 fps när jag spelar vanligt, men det varierar från server till server. Ibland har man 20 fps på en server.
Fast jag har inte den bästa CPU:n heller och spelet är väldigt CPU krävande.

Synd att dom tog bort eventet. Var väl största anledningen till att spela på denna patchen.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Har lagt ned typ 1000 dollar på spelet sedan 2014.
I början var det vemodigt men kul att följa utvecklingen, men sen 1 år tebax känns det som utvecklingen av persistent universe ökat på bra duktigt. Spelar med 3-6 personer nästan dagligen o har skitroligt. Gjort allt från att mina med verktyg till rymdskepp till markfordon o combat som dog fighting. Flyg känslan även i sin alfa form och grafiken och musiken är att dö för.
Asroligt att det faktiskt kommer nytt content flera gånget om året till skillnad från eve online som stagnerat så hårt.

Spelet flyter lagom bra med 3090 gpu och 5950x cpu och 64 g ram på en samsung ssd disk. Fps varierar mellan 30-60 beroende på var man är o hur länge servern varit uppe och hur mkt pvp som händer.

Folk som säger att dem inte vill ge spelet en chans förrän release tycker jag synd om för dem går miste om så mycket både buggar o otroligt stark spelglädje med det aom ändå finns tillgänligt och mer ska det komma.

Har inte känt att något varit så kul att spela sen cs beta 0.6 dagarna innan devs började skala bort kartor o fordon o göra cs till ett reåkigt generiskt fps.

Det kommer nya dynamiska pve event också. Dem har nyss avslutat xenothreat men det ryktas om ett med ninetails piraterna ska komma snart kanske nu i mars om man har tur.

Medlem

Spela Elite Dangerous ist.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Quelor:

När kan man förvänta sig ett spel istället för tech-demo?
Pratar vi fortfarande minst 3-4 år?

Jag kan nog inte annat än killgissa. Dom har ju satt mycket av grunderna nu men det verkar gå väldigt långsamt trots flera hundra utvecklare. Slutet av 2022 tror jag att det är good enough

Medlem
Skrivet av walextheone:

Jag kan nog inte annat än killgissa. Dom har ju satt mycket av grunderna nu men det verkar gå väldigt långsamt trots flera hundra utvecklare. Slutet av 2022 tror jag att det är good enough

Den stora majoriteten av utvecklarna sitter och jobbar på spel mekanik eller Squadron 42. Vi får inte se mycket av det som utvecklats förrän Squadron 42 släppts och server meshing läggs in i Star Citizen.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Det här genuint funkar faktiskt


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det här genuint funkar faktiskt

https://youtu.be/wqZWTMENCG8?t=49

Jag var Kickstarterbackare även för Elite, men jag kommer nog vänta med att ropa hej innan man har access till denna expansion själv och inte bara utvecklarnas scriptade filmer.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

12
Skriv svar