Snälla systemkrav för Days Gone på pc

Robot
Snälla systemkrav för Days Gone på pc

Kolla in de första pc-skärmdumparna.

#days-gone


Medlem

Ett mycket trevligt spel som bara blev bättre och bättre desto mer man spelade. Ser fram emot en uppföljare!
Tror inte jag kommer lira det på PC. Trodde jag skulle lira HZD på PC som egentligen är ett bättre spel men det ligger och dammar i steambiblioteket bara

Medlem

Det var verkligen snälla.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sen det här med att få tag i grafikkort är ju inte så enkelt i dagsläget, eller hårdvara överlag.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vad går spelet ut på ? V

Medlem
Skrivet av magma:

Sen det här med att få tag i grafikkort är ju inte så enkelt i dagsläget, eller hårdvara överlag.

Nej verkligen. Tur då att kraven är en 7 år gammal processor och 5 år gammalt grafikkort

Medlem

Prisa Gud 🙌

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Nej verkligen. Tur då att kraven är en 7 år gammal processor och 5 år gammalt grafikkort

Ja det är ju det som rullar på en ps4 om ens det...

Gnällkuk

Fanns det online co-op i det här?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja det är ju det som rullar på en ps4 om ens det...

Har för mig att "PS4 crusher PCs" som skulle krossa PS4 så billigt som möjligt hade typ en i5a från den generationen och ett gtx 750ti eller om det var ett gtx 760. Så skulle tro att man med en i7 4770 och gtx 1060 kan förvänta sig både bättre framerate samt grafik.

jbx
Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Har för mig att "PS4 crusher PCs" som skulle krossa PS4 så billigt som möjligt hade typ en i5a från den generationen och ett gtx 750ti eller om det var ett gtx 760. Så skulle tro att man med en i7 4770 och gtx 1060 kan förvänta sig både bättre framerate samt grafik.

Ja just de! Ändå höll ps4 så många år med så många intressanta titlar som ändå levererade hyfsad grafik. Mer än man kan säga om 750Ti, finns det ens något igång idag?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Inge raytracing? vilken flopp

Medlem

Kul! Tur att man inte hann köpa det till ps4!

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Nej verkligen. Tur då att kraven är en 7 år gammal processor och 5 år gammalt grafikkort

Även 580 där går runt för nära 3 lax på tradera nu 😂


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Även 580 där går runt för nära 3 lax på tradera nu 😂

Oh fan. Kanske skulle väntat längre med att sälja mitt 970. Fick runt 1000-lappen för det i julas. Var en av de som lyckades få tag i ett 30xx kort och tänkte mest att det gamla inte bara skulle ligga och skräpa... Ser att 1060:in ligger för 2500 just nu.

Medlem
Skrivet av jbx:

Ja just de! Ändå höll ps4 så många år med så många intressanta titlar som ändå levererade hyfsad grafik. Mer än man kan säga om 750Ti, finns det ens något igång idag?

Sitter ett i min mormors dator men det enda hon gör är läser nyheterna, fuskar på korsord och spelar harpan xD

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Vad går spelet ut på ? V

Zombies. Två bikers som försöker överleva. Svårt att säga mer utan att spoila.

Skrivet av trickeh2k:

Fanns det online co-op i det här?

Hade varit kul men har tyvärr inte Co-op.

Medlem

Synd att huvudkaraktärens arc var genomsyrat med gäspningar och klichės. Minns inte ens vad han hette.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Synd att huvudkaraktärens arc var genomsyrat med gäspningar och klichės. Minns inte ens vad han hette.

Deacon St. John. Bra huvudkaraktär tyckte jag. Allt måste inte vara nyskapande eller normbrytningar.


signatur

I drank what?

Medlem

så jävla grymt spel ett av dom bättre efter god of war tyckte jag.

Gnällkuk
Skrivet av jehuty:

Zombies. Två bikers som försöker överleva. Svårt att säga mer utan att spoila.

Hade varit kul men har tyvärr inte Co-op.

Det sög ju lite, känns som det hade kunnat vara ett bra co-op lir.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Fantastiskt bra spel. Lite segt till en början som sagt men efter tröskeln vill man inget annat än fortsätta spela.

Medlem

Vi får hoppas att det är bättre optimerat än HZD när det väl släpps. Hur som haver så verkar det vara ett roligt spel. Blev aldrig något köp till PS4 för min del. Tackar inte nej till 60 fps OCH pc.

Är det mycket smyga? Verkar vara en del av den varan om man ska tro diverse gameplay-klipp på Youtube. Jag hade hoppats på lite zombieslakt utan för mycket gömma sig i buskarna.

jbx
Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Sitter ett i min mormors dator men det enda hon gör är läser nyheterna, fuskar på korsord och spelar harpan xD

Hahaha ”fuskar på korsord” xD


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Vi får hoppas att det är bättre optimerat än HZD när det väl släpps. Hur som haver så verkar det vara ett roligt spel. Blev aldrig något köp till PS4 för min del. Tackar inte nej till 60 fps OCH pc.

Är det mycket smyga? Verkar vara en del av den varan om man ska tro diverse gameplay-klipp på Youtube. Jag hade hoppats på lite zombieslakt utan för mycket gömma sig i buskarna.

Nu var det ett tag sedan, men jag vill minnas att det är en del smyga, framförallt i vissa uppdrag och vid speciella behov. Men du kommer ha gott om tillfällen att slakta zombies. Jag är själv inte ett jättefan av att smyga i spel, och jag tror inte jag hade några större problem med att det var för mycket av det...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Nu var det ett tag sedan, men jag vill minnas att det är en del smyga, framförallt i vissa uppdrag och vid speciella behov. Men du kommer ha gott om tillfällen att slakta zombies. Jag är själv inte ett jättefan av att smyga i spel, och jag tror inte jag hade några större problem med att det var för mycket av det...

Jag ska väl förtydliga att jag egentligen inte har något emot att smyga. Men det låter ju ändå som ett schysst upplägg. Med tanke på att zombiehordar verkar vara spelets signum. Det kanske inte alltid är passande att bli jagad av 50 st blodtörstiga döingar.

Medlem

Ännu ett gäng systemkrav som inte betyder någonting.

För det första så står det inte ens vad "minimum" innebär. Är det för "low", 1080p, 60fps? 720p, 30 fps?

Och sen med tanke på hur spel optimeras nuförtiden så kanske målet är 60fps, men så i verkligheten kan siffrorna vara betydligt lägre i delar av spelet. Eller så kanske det ligger ganska stabilt runt 60fps, men har dålig framepacing. Det såg man ju i Horizon Zero Dawn när det först släpptes till pc (,men som tur nu är fixat).

Alltså. Är prestandan av intresse så är det enda alternativet att invänta riktiga benchmarks.

Skribent
Skrivet av Mirage:

Deacon St. John. Bra huvudkaraktär tyckte jag. Allt måste inte vara nyskapande eller normbrytningar.

Så är det ju förstås, men jag håller nog med om att Deacon är riktigt tråkig. Något måste ju karaktärerna ha för att du ska hålla upp intresset och fortsätta, här fann jag exakt noll...men smaken är som baken..så...:)


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Oh fan. Kanske skulle väntat längre med att sälja mitt 970. Fick runt 1000-lappen för det i julas. Var en av de som lyckades få tag i ett 30xx kort och tänkte mest att det gamla inte bara skulle ligga och skräpa... Ser att 1060:in ligger för 2500 just nu.

Lyckades också norpa ett 30xx precis innan de försvann helt. Sen har jakten på kryptovalutor dragit igång igen så folk betalar sjuka överpriser för kort som är flera år gamla.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Låter som musik i mina öron! 👌

12
Skriv svar