Pågående spamattack
Alla som inte blivit kontaktade av den unga damen med behov, skicka era epostadresser till mig så skall jag ordna så att dom blir tillgängliga på darknet alla behöver vi lite romantik i livet.
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
Ryzen 5 5600|Asus X-470|32Gb DDR4|MSI 4070 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X
Sicken måndag! Kina verkar ha hälsat på under morgonkvisten och aktiverat ett gäng gamla spamkonton som börjat skicka ut PM med den enkla frågan "Vill du knulla". Oavsett om du vill detta eller inte, klicka inte på några länkar i dessa PM. Så gör vi vårt bästa för att rensa bort skiten.
Visst får man lite Hotmail 1998-vibbar?
Jag har inte fått någon sån PM!
Känner mig diskriminerad! :-'(
Hehe får mig att tänka på...
Sicken måndag! Kina verkar ha hälsat på under morgonkvisten och aktiverat ett gäng gamla spamkonton som börjat skicka ut PM med den enkla frågan "Vill du knulla". Oavsett om du vill detta eller inte, klicka inte på några länkar i dessa PM. Så gör vi vårt bästa för att rensa bort skiten.
1998 är helt korrekt, men jag får med Bullen-vibb med "Hej det är Albin ska vi knulla?"
[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)
1998 är helt korrekt, men jag får med Bullen-vibb med "Hej det är Albin ska vi knulla?"
Som vanligt är det inte kontots ägare som skrivit spammet.
Kanadagäss är inga renliga djur.
Sorry! Eller ja, det kan ju vara någon som är jättepilsk och skickat ett par hundra PM.
Äsch de länka ju ändå inte till Elefantbajs 2000 så blev lite besviken ändå 😁
Det är en jävla smattrande från Ryska bottar

(detta är typ 5 sekunder) samma IP, just nu, rysk, testar ordlista...
Lösenordet för den enda användaren som är aktiv på servern är sjukt jobbigt, 22 tecken, gott och blandat... lycka till.
Är öppen för RDP så det är där dom försöker.
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
Ryzen 5 5600|Asus X-470|32Gb DDR4|MSI 4070 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X
Skyll på Kina du Calle... "realmancalle.se" skulle man alltså inte trycka på sa du?
Skyll på Kina du Calle... "realmancalle.se" skulle man alltså inte trycka på sa du?
Tryck på alla länkar - lev farligt!
Du menar (den) yngre kvinnan? Singular ej plurar. 🙂
Jag utgår från att det är ett stort mörkertal med kvinnor som vill men inte vågar kontakta mig.
Värt och notera: fick varning för ett litet tag sedan av Google att mitt sparade lösenord till fz va på vift. Just på denna siten och ingen annan. (Olika lösenord överallt så klart). Nått som hänt senaste tiden? Bytte iaf lösenord i förra veckan.
Vad vi kan se har det inte gjorts några databasintrång av den magnituden. Då hade förmodligen haft större problem än den spam vi sett idag.
Uppdatering om läget: Vi har konstaterat att det med största sannolikhet rör sig om en bruteforce-attack och när de lyckats gissa sig till lösenordet, har de loggat in och börjat skicka massa PM.
Vi tittar nu på en lösning för att radera alla dessa PM i vår ände, så att vi sedan kan sätta igång PM-funktionen igen. Om du verkligen måste skicka oanständiga förslag ber vi dig att signera dessa med "jag är inte en robot", så att vi vet. Uppfattat @Klorixx?
Uppdatering om läget: Vi har konstaterat att det med största sannolikhet rör sig om en bruteforce-attack och när de lyckats gissa sig till lösenordet, har de loggat in och börjat skicka massa PM.
Vi tittar nu på en lösning för att radera alla dessa PM i vår ände, så att vi sedan kan sätta igång PM-funktionen igen. Om du verkligen måste skicka oanständiga förslag ber vi dig att signera dessa med "jag är inte en robot", så att vi vet. Uppfattat @Klorixx?
Bara en bot skulle svara med att "jag är inte en robot"
IDKFA
Bytte lösenord för att jag vet att jag hade ett väldigt osäkert sådant just här på FZ. Hoppas ni inte fått några skamlösa förslag från mitt konto.
Bra!
Jag säger till Calle att hålla sig i skinnet.
Jag hade godtagit den metoden och stämt in i en tandemrotor.
Här är förresten en lite mer vågad duett...

Gäller hålla rätt takt.