Gåtan om Corona

Medlem
Gåtan om Corona

Hej på er gubbar och gummor!

Sitter här i mitt lilla kontor och lyssnar på folk hur dom klagar om nya Coronarestriktioner.
Samtidigt undrar jag, hur skulle jag göra om jag skulle få bestämma.
Stänga ner allt? Låta folk komma och gå hur man vill och hoppas på de bästa?
Skulle nog välja nån slags belöningssystem och lägga mer ansvar på befolkningen.

När vi har X antal smittade i veckan/månaden så öppnar vi A och B. Och lyckas vi minska smittspridningen till X. Då öppnar vi C och D.

Hur skulle ni göra?

Vi har ju lyckats klura ut dom flesta spelhemligheterna. Vi borde lyckas med detta med!

Vill se rubriken FZ.se räddade hela värden i nyheterna! 🤛


signatur

🐖💨💩

Medlem

Öppnat allt och levt som vanligt. Just nu är det bara löjligt.

Medlem

Jag hade helst sett att staten fördelade alla invånare till "Vaults"/bunkrar (se Fallout). Obligatorisk jumpsuit med "Vault [nummer]". Sen öppnas samtliga "vaults" när pandemin är över eller inte alls.

Medlem

Jag hade gjort som Norge och Finland gjorde, eftersom de har ca 5-10% av vår dödlighet. Tyvärr hade det nog inte gått eftersom deras välfärd och statsapparat fungerar ungefär 1000% bättre än vår.

Medlem

Jag skulle rådfråga personer som spenderat en stor del av sitt liv åt just såna här frågor och be dem fatta besluten utefter bästa förmåga.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av I am Grööt:

Jag hade helst sett att staten fördelade alla invånare till "Vaults"/bunkrar (se Fallout). Obligatorisk jumpsuit med "Vault [nummer]". Sen öppnas samtliga "vaults" när pandemin är över eller inte alls.

Vi kan stänga in alla i vaults, sen atombombar vi hela världen för att utrota Coronaviruset. Sen kan vi alla leva i den sköna nya Falloutvärlden. GGEZ

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Jag hade gjort som Norge och Finland gjorde, eftersom de har ca 5-10% av vår dödlighet. Tyvärr hade det nog inte gått eftersom deras välfärd och statsapparat fungerar ungefär 1000% bättre än vår.

Man imponeras verkligen av våra grannländer, och blir mörkrädd över vårat egna. Läskigt hur det kan skilja sig så mycket..

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Öppnat allt och levt som vanligt. Just nu är det bara löjligt.

Håller med. Skrämmande utveckling det som sker just nu.

Medlem
Skrivet av Tronic:

När vi har X antal smittade i veckan/månaden så öppnar vi A och B. Och lyckas vi minska smittspridningen till X. Då öppnar vi C och D.

Är väl ungefär såhär det är i Storbritannien nu. Även om de både har haft strängare restriktioner och kommit längre i vaccinationen. Men det märks i konsert-kretsarna att det finns "hopp" om att det ska återgå till det normala snart och en "håll ut lite till"-känsla.

Så tydliga måldatum med kriterier skulle nog vara bra. Men det förutsätter att folk är bra på att hålla restriktionerna vilket vi i Sverige inte är så bra på just nu.

1
Skriv svar