Nästa milstolpe nådd för Valheim, med 5 miljoner sålda spel på Steam

Robot
Nästa milstolpe nådd för Valheim, med 5 miljoner sålda spel på Steam

Förvånad...? Inte vi heller.

#iron-gate, #valheim


Medlem

Det är väldigt imponerande! Fruktansvärt bra spel! <3 Inte haft så kul sen skyrim.

Wow! Hur mycket pengar gäller det för företaget i runda slängor? Jag antar att de har det bra ställt nu och kan fokusera på att polera det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Heja Iron Gate!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Hmm sist var det 4 miljoner. Sen köpte jag spelet igår och nu är det 5 miljoner. Behöver jag dubbelkolla mitt konto om jag råkade multiklicka..

(Och ja, jag bröt min anti-early access princip 😋)

Geeks Gaming
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Wow! Hur mycket pengar gäller det för företaget i runda slängor? Jag antar att de har det bra ställt nu och kan fokusera på att polera det.

Man kan ju bara spekulera men att det öppnas en flaska skumpa vid bokslutet är nog givet

Jag ”hörde” siffror runt 850 mille i intäkter och runt 500 mille vinst. Dock vet nog ingen dealen mellan studion och utgivaren

Medlem

Ja det verkar ju gå bra. Man behöver inte ha dåligt samvete för att man haft så mycket roligt för ynka 150 spänn.

Medlem

Jag har köpt men inte spelat än, märkligt nog svårt att övertyga mina kompisar att vi ska spela det här.

Geeks Gaming

Mycket värde för pengarna säger jag. Även om jag själv inte hunnit spela så mycket så har jag redan fått ut värdet.
Fortsätter dom lägga till och göra de lite mer streamline/fixa "Questen" så är det ett spel som kan hålla länge.

Medlem

10 miljoner kommer kanske före sommaren kanske ?

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Man kan ju bara spekulera men att det öppnas en flaska skumpa vid bokslutet är nog givet

Jag ”hörde” siffror runt 850 mille i intäkter och runt 500 mille vinst. Dock vet nog ingen dealen mellan studion och utgivaren

man kan nog anta att publisher tar omkring 20% som verkar vara normen i branchen vad man läst men dom kan också ta betydligt mer, men vi räknar på 20% i detta fall

så först har vi intäkterna. och vi kör det i $ så det blir lättare att räkna

Då spelet säljs för $19.99 och spelet sålt i 5M ex så blir det 5 x 19.99 = $99,95M

sen publishers andel blir 20% av det vilket är 99.95 x 0.2 = $19,99M

steams andel är lite annorlunda då dom tar 30% up till $10M, sen 25% mellan $10M-$50M och 20% efter det

vilket gör steam tagit $3M för dom första $10M, sen $10M för det mellan $10M och $50M, och sist $9.8M från $50M up till $99.95M
vilket slutar på 3+10+9.8= $22.8M

sedan vet jag inte om valve tar sina % innan publisher får ta del av sina pengar eller om det räknas direkt från totala intäkterna

om steam tar först blir istället publishers andel bara $15.43M istället. så räknar vi på det tjänar studion 99.95 - 22.8 - 15.43 = $61.72M = 517.78M kronor

om publishers andel istället räknas från total beloppet blir det 99.95 -22,8 - 19,99 = $57.16M = 479.53M kronor

Medlem

Medelbra med innehåll. Riktigt roligt att även i sp lära sig spela mot jättar, troll och pack.

Vad som drog ner det hela var att AIn inte var så vass, å andra sidan så hjälpte det till att jag kunde progressa vidare snabbare.

Geeks Gaming
Skrivet av Nimafor:

man kan nog anta att publisher tar omkring 20% som verkar vara normen i branchen vad man läst men dom kan också ta betydligt mer, men vi räknar på 20% i detta fall

så först har vi intäkterna. och vi kör det i $ så det blir lättare att räkna

Då spelet säljs för $19.99 och spelet sålt i 5M ex så blir det 5 x 19.99 = $99,95M

sen publishers andel blir 20% av det vilket är 99.95 x 0.2 = $19,99M

steams andel är lite annorlunda då dom tar 30% up till $10M, sen 25% mellan $10M-$50M och 20% efter det

vilket gör steam tagit $3M för dom första $10M, sen $10M för det mellan $10M och $50M, och sist $9.8M från $50M up till $99.95M
vilket slutar på 3+10+9.8= $22.8M

sedan vet jag inte om valve tar sina % innan publisher får ta del av sina pengar eller om det räknas direkt från totala intäkterna

om steam tar först blir istället publishers andel bara $15.43M istället. så räknar vi på det tjänar studion 99.95 - 22.8 - 15.43 = $61.72M = 517.78M kronor

om publishers andel istället räknas från total beloppet blir det 99.95 -22,8 - 19,99 = $57.16M = 479.53M kronor

Inte illa pinkat till gissning då

Medlem

Så fem miljoner betatestare, det är fan inte illa och inte vill de ha betalt heller utan betalar för sig.

Väldigt kul för studion i alla fall så bra jobbat.

Medlem

Hur är Valheim i Solo-mode?

Medlem
Skrivet av Miindz:

Hur är Valheim i Solo-mode?

Så där. Väldigt grindigt stundtals med att fixa olika material, speciellt om du haft otur med din map seed. Märks att det är optimalt att vara 2-4 spelare

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Så fem miljoner betatestare, det är fan inte illa och inte vill de ha betalt heller utan betalar för sig.

Väldigt kul för studion i alla fall så bra jobbat.

Nej, spelet är i early access, inte beta.

Skrivet av Miindz:

Hur är Valheim i Solo-mode?

Har funkat utmärkt hittills för mig, finns egentligen ingenting som kräver fler än en spelare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skribent
Skrivet av JareD82:

Medelbra med innehåll. Riktigt roligt att även i sp lära sig spela mot jättar, troll och pack.

Vad som drog ner det hela var att AIn inte var så vass, å andra sidan så hjälpte det till att jag kunde progressa vidare snabbare.

Trodde det skulle kännas "ofärdigt", men även om det så klart skulle kunna vara mer innehåll så finns det tillräckligt för att man ska ha kul med spelet. Sen känns spelet fan mer färdigt än många AAA-titlar de senaste åren, framförallt så finns det en passion från de som gör spelet vilket syns på innehållet.

Ska bli väldigt intressant och se vart det här spelet tar vägen när det utvecklas med mer innehåll.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Man får gratulera till utvecklarna. Kan inte tänka mig vilket shock det måste vara att helt plötsligt bli ekonomiskt oberoende så snabbt hahaha.

Har inte spelat det än men kommer köpa det lite senare framför, ser riktigt bra ut!

Medlem
Skrivet av jawik:

Hmm sist var det 4 miljoner. Sen köpte jag spelet igår och nu är det 5 miljoner. Behöver jag dubbelkolla mitt konto om jag råkade multiklicka..

(Och ja, jag bröt min anti-early access princip 😋)

För 16 euro och med det inne håll som redan finns så hade de lika gärna kunnat släppa spelet och kallat det klart enligt min mening. Väldigt glad över allt extra vi kan invänta


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Välförtjänt minst sagt!
Jämför med Rust och Conan Exiles, som hållt på i många många år med miljarders med uppdateringar.
Och så kommer det här, från ingenstans, färskare och fräschare än de båda tillsammans, och sparkar stjärt på de största största aktörerna.
Imponerande!
Körde själv solo och fastnade vid andra bossen och började fuska för att ta mej vidare, men tog ändå 50 timmar, och var fortfarande lika kul!
Om nån kompis vill börja o behöver hjälp så skulle jag gladeligen starta om min karaktär från noll och göra hela resan igen.
Kan bara tänka mig Microsoft och andra som vill köpa upp dom nu, "ni får sjuttioelva miljarders biljarders, ok?"

Medlem

Finns det nått datum för full release?
Undviker en viss typ av spel i EA, detta känns lite 50/50.

Edit: Läste på Steam att minst 1år, då lär nyjetensbehag ha lagt sig gissar jag och folk snackar nästa assassins Creed, cod osv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Överraskande kul spel. Har "fastnat" två kvällar i sträck med att utforska och bygga ut mitt hus.

Vilka vapen använder ni? Känns som pilbåge och spjut är helt överlägset. Är det värt att levla upp blocking?

Medlem
Skrivet av Muy-thai:

Överraskande kul spel. Har "fastnat" två kvällar i sträck med att utforska och bygga ut mitt hus.

Vilka vapen använder ni? Känns som pilbåge och spjut är helt överlägset. Är det värt att levla upp blocking?

Olika vapen är bra på mot olika fiender och du kan se det på vilken färg din damage gör. Gul är bäst, sen vit och sist grå.
Blocking är helt klart värt att levla upp då det blir ganska avgörande att kunna blocka längre fram i spelet. Fienderna i zonerna längre fram gör galet mycket skada.

Skrivet av NordhNet:

Man kan ju bara spekulera men att det öppnas en flaska skumpa vid bokslutet är nog givet

Jag ”hörde” siffror runt 850 mille i intäkter och runt 500 mille vinst. Dock vet nog ingen dealen mellan studion och utgivaren

Ja, fram med skumpan. Man blir onekligen glad för deras skull.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det enda som jag inte gillar med spelet, är att jag tids nog kommer ha gjort allt som går att göra. Varför måste det ta slut? Kan det inte hålla för evigt? GIMME MOOAAAAR!

1
Skriv svar