Quiz – Vad kan du om 25-årsfirande Pokémon?

Medlem

Det är ju nedrans att man inte kan sätta en fullpoängare, 9/10 är jag ändå relativt nöjd med!

Medlem

4/10 Korrekta svar!
"Nu tänker jag bli allra bäst!" (Men än är du inte riktigt där.)

Nu har jag aldrig spelat Pokemon själv men med tanke på hur många timmar resten av hushållet plöjt ner hade jag faktiskt hoppats på ett bättre resultat.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

5/10 Korrekta svar!

"Nu tänker jag bli allra bäst!" (Men än är du inte riktigt där.)

Har bara spelat Pokémon spelen lite grann.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Fragtjuv

4/10 - direkt svagt


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Medlem

7/10, har aldrig spelat Pokémon.
Har sett 2 avsnitt i någon av serierna för länge sedan och kollade på dataanimerade filmen.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Pokémon fyller (precis som FZ) 25 men lyckas (precis som FZ) vara ständigt aktuellt.

#fz, #pokémon, #quiz


7/10!

Farornas Konung

3/10, Svinanöjd. Aldrig rört ett pokemonspel, sett en serie eller filmen.

Medlem

7/10. Slutade med Pokemon efter Black & White, men de där tre första generationerna, fy fan vad jag spelade dem. Jag hade ett Gameboy Color/Advance och Pokemon, inga andra spel.

Lyckades faktiskt tillslut att "fånga alla" i både Blue and Crystal; som ett par gånger innebar att man skulle skicka iväg spelkassetten till Nintendo så att de skulle kunna ladda in exklusiva Pokemon, t.ex. Mew.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

10/10 här, hade faktiskt blivit besviken annars
Spelat Pokemon sen det släpptes i Sverige


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

7/10 Korrekta svar!
"Du lär mig och jag lär dig, Poookémoooååån!" (Fast mest lär vi av dig.)

Aldrig spelat ett Pokémon spel och missade hypen när jag var ung. Tog nog till 2010 innan jag ens hörde talas om det.
Gissade friskt och kunde nog bara 1 eller 2.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

10/10, gjorde en gissning på första frågan, men resten kunde jag. Tog paus från pokemon efter X/Y då jag tröttnade på det, och förra veckan vart jag sugen på Sword, vilket för mig är ett förvånansvärt bra spel. Har haft så mycket roligare i det än X. Ser fram emot Arceus samt Brilliant Diamond

Medlem

2/10

Sonen föddes 2020 så jag följde serien när man låg hemma och mös med honom men fastnade aldrig för spelen.
Hade sonen gjort testet hade han fått 10/10

Medlem

7/10
Hade älskat Burt Reynolds som Pikachu

Medlem

5/10 Korrekta svar!

"Nu tänker jag bli allra bäst!" (Men än är du inte riktigt där.)

Nåja, jag har sällan brytt mig om pokemon.

Medlem

8/10. Gen 1 och 2-spelen ligger mig fortfarande varmt om hjärtat, men jag känner att serien har avstannat och tappat gnistan de sista femton åren.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

7/10.
Kunde i runda slängar 5 och resten blev gissningar.

Gen
Medlem

3/10 Korrekta svar!
"Måste fånga fler!" (Och lära dig mer.)

Förväntade mig inget bättre resultat då jag gissade på alla frågor utom den sista Har nog bara lirat några månaders pokemon Go, that's it.

Medlem

10/10 utan gissningar... jag är ganska förvånad då jag inte spelat Pokémon sen Black and White och är inte det minsta ett fan av Pokémon längre...

Medlem

Okej.

Medlem
Testpilot
12
Skriv svar