Medlem
Vigor

Jag skaffade min första Xbox nyligen och fann konsolspelet Vigor som idag är helt F2P.
Då jag är gammal PC veteran så föll detta mig i smaken rätt snabbt då det är som ett grovt nedbantat & arkadiskt Escape From Tarkov. På ett sätt går de lite i samma spår.

Jag söker nu efter fler svenska spelare att samarbeta med.
Jag kräver inte mycket, men ser helst att det är vuxna, lugna spelare, själv är jag 38år.
Har inget emot att spela med vare sig veteraner eller nybörjare.

Medlem
Skrivet av Amelek:

Jag skaffade min första Xbox nyligen och fann konsolspelet Vigor som idag är helt F2P.
Då jag är gammal PC veteran så föll detta mig i smaken rätt snabbt då det är som ett grovt nedbantat & arkadiskt Escape From Tarkov. På ett sätt går de lite i samma spår.

Jag söker nu efter fler svenska spelare att samarbeta med.
Jag kräver inte mycket, men ser helst att det är vuxna, lugna spelare, själv är jag 38år.
Har inget emot att spela med vare sig veteraner eller nybörjare.

Hej, hur ser spelarbasen ut? Jag är nyfiken på Vigor, har precis beställt mig hem ett Series S och har länge tittat på Vigor och tycker att det ser otroligt roligt och avslappnande ut med lite stressmoment och tävlingsinriktat samtidigt.

Medlem

Snart ett år sedan jag började spela Vigor. 🙃
Tycker det är en bra spelarbas. Stöter ofta på samma spelare dock, men längsta väntetiden att komma in i en match har varit Max 4min på de större banorna (12 pers) och ca 2min på de mindre (8 pers).

Riktigt roligt är det iaf, bäst av allt. Det är gratis!
När jag skrev inlägget så hade jag nyligen börjat och då var det förbaskat svårt då spelet inte är särskilt förlåtande mot nya spelare. Men jag började spela med mig folk genom Xbox-commuintyt och fick både lära mig en del och kom ut med bra med resurser till basen.
När man till slut fått upp sin bas så man har en rullande ekonomi och även fått blueprints på vissa vapen, så har det gått riktigt bra. Brukar även läsa och skriva inlägg på Vigors officiella Reddit. Där får man bra tips och hjälp.

Jag hjälper gärna nya ”Raincoats” som de nya spelarna kallas. 😁 Lägg gärna till Amelek9538

1
Skriv svar