Tappat prylarna i Valheim? Hjälpstyrkan står redo!

Robot
Tappat prylarna i Valheim? Hjälpstyrkan står redo!

Who ya gonna call? Body Recovery Squad!

#valheim


Medlem

Mysigt initiativ, men känns inte särskilt nödvändigt direkt... Låter mest som fusk med extra steg


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Pinigt om Body Recovery Squad dör på vägen till kroppen de ska hämta...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv

Nån annan som haft problem med att båtar försvinner spårlöst?

Redaktör
Skrivet av T.Mani:

Pinigt om Body Recovery Squad dör på vägen till kroppen de ska hämta...

Då får de konsultera Body Rec... Ähum, det var inget.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Nån annan som haft problem med att båtar försvinner spårlöst?

Mobs attackerar dem.

Medlem

Låter som ny karriär för f.d. r/RedditRescueForce medlemmar som var aktiva i DayZ med liknande koncept

Dax
Medlem
Skrivet av Dunder:

Mysigt initiativ, men känns inte särskilt nödvändigt direkt... Låter mest som fusk med extra steg

På vilket sätt är det fusk?

Inaktiv
Skrivet av ZkilfinG:

Mobs attackerar dem.

Svinigt beteende :/ Lite lönlöst om de ska gå dit och slå sönder båtarna men man får väl parkera nån meter ut i vattnet istället antar jag. Hade gärna sett ett ankare eller nån knytanordning.

Medlem
Skrivet av Dax:

På vilket sätt är det fusk?

Du använder ett verktyg utanför spelet för att ge dig fördelar?

Varför inte bara använda de inbyggda fusken istället?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Du använder ett verktyg utanför spelet för att ge dig fördelar?

Varför inte bara använda de inbyggda fusken istället?

Måste säga att jag undrar detsamma. Måste ta kortare tid att använda console än att kalla in främlingar till sin hjälp. Hade iofs önskat att man kunde ställa in att inte förlora sin utrustning som option men ja.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

ofta jag släpper in randoms på min server

Medlem
Skrivet av Dunder:

Du använder ett verktyg utanför spelet för att ge dig fördelar?

Varför inte bara använda de inbyggda fusken istället?

Men spelet är ju gjort för att kunna samarbeta i multiplayer. Det är inte gjort för att använda inbyggda fusk.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Men spelet är ju gjort för att kunna samarbeta i multiplayer. Det är inte gjort för att använda inbyggda fusk.

Varför är det gjort mer för att kunna samarbeta i multiplayer än för att kunna använda fusk om man vill? Det är väl till och med ett creative mode likt det i Minecraft redan planerat och möjligheten finns redan genom konsolen.

Mitt inlägg var inte menat att vara så allvarligt, tråkigt att det uppfattades så.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Låter som ny karriär för f.d. r/RedditRescueForce medlemmar som var aktiva i DayZ med liknande koncept

Och Fuel Rats som undsätter folk med intergalaktisk soppatorsk i Elite: Dangerous!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Svinigt beteende :/ Lite lönlöst om de ska gå dit och slå sönder båtarna men man får väl parkera nån meter ut i vattnet istället antar jag. Hade gärna sett ett ankare eller nån knytanordning.

Jag har aldrig varit med om att mina båtar har blivit attackerade om jag inte har varit i närheten (oklart vad det handlar om för distanser). Ankare eller knytanordning behövs inte då båten står still så fort du hoppar ur den.

Kan fortfarande segla förbi flottar som jag byggde i början och har stått helt still på sin plats efter 100+ timmar speltid

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Svinigt beteende :/ Lite lönlöst om de ska gå dit och slå sönder båtarna men man får väl parkera nån meter ut i vattnet istället antar jag. Hade gärna sett ett ankare eller nån knytanordning.

Jag har ett par gånger letat efter min båt och hittat trä och bronspikar på botten. Nått jävla vildsvin(oftast) som varit och käkat upp båten. Så ja, svinigt värre (hö-hö). Samma sak om det står en arbetsbänk vid stranden.

Mitt nya knep är att parkera båten en bit ut så man får simma lite. Det verkar som det inte är så långt som mobsen upptäcker den. 2-3m uppskattningsvis. Så kommer man med en järn-last får man först köra nära stranden, dumpa lasten där och backa ut lite så den står med stegen på rätt sida mot stranden och lagom långt ut. Har man stannat och hoppat ur kommer inte båten drifta iväg eller så, oavsett storm eller lä.

1
Skriv svar