CS:GO FZ Fantasy League S14

Skribent
CS:GO FZ Fantasy League S14

Om turneringen
ESL Pro League är en säsongsbaserad turnering bestående av 24 lag som är uppdelade på fyra grupper med sex lag i vardera grupp. Vanligtvis spelas gruppspelet offline utan publik och slutspelet spelas i arena men p.g.a. pandemin så är hela turneringen nu online. Formatet i gruppspelet är Round Robin (alla möter alla) där alla matcher är bo3.

Den här Fantasyn är första delen av säsong 13 och består av turneringens två första grupper, grupp A och grupp B, vilket är totalt tolv lag. Fördelen med att det är Round Robin är alla matcher redan är kända så det går att planera alla sina boosters och dylikt redan nu och sedan inte behöva komma ihåg att logga in varje dag och sätta nya boosters (det har jag gjort). Dessutom kommer alla lag spela lika många matcher så man behöver inte bry sig om vilka lag man tror går vidare o,.s.v.

VI har ett svenskt lag med i den här fantasyn och det är NiP som återfinns i grupp B, även Fnatic är med i turneringen men spelar i C och kommer gå in i turneringen när grupp A och B är färdigspelad.

Hur det Fungerar
Åter till Fantasyn. Det är som vanligt HLTVs Fantasy som körs och finns det några frågor så är det bara ställa dem här i tråden eller skicka PM. För nybörjare så finns det några inlägg jag brukar hänvisa till och gör så återigen:

#3887001
#3891814

Utöver det som står i de posterna finns "boosters" som kan ge extrapoäng till dina spelare genom att uppfyller ett speciellt mål under matchen, t.ex. 5 assist, överst på scoreboarden någon runda, 30 frags på en karta, 2 HE-kills o.s.v.

OBS: Välj INTE KennyS från G2 Esports till ditt lag. Han blev idag bänkad och kommer således ta 0 poäng i den här Fantasyn.

Länk för att hoppa med i ligan:
https://www.hltv.org/fantasy/169/league/101104/join

Sista dag att hoppa med i ligan är måndag 8/3 kl. 12.00 så "du har ju hela helgen på dig" att skapa ett lag.
Priser är oklart just nu, kanske blir det bara äran denna gång men det är inte fy skam som förstapris heller!

Uppdatering:
1a pris: en hyrfilmskod till SF-Anytime

Finns det frågor om turnering, lag eller hur fantasy generellt fungerar så är det bara skriva här så svarar jag så gott jag kan. Är du lite blyg av dig eller är rädd för att ställa "dumma frågor" (hint: det finns inga dumma frågor) offentligt så dra iväg ett PM.

GLHF!

Skribent

Schema för Ninjas in Pyjamas:

13/3 NiP - G2 15.30 | Stream
14/3 NiP - ENCE 12.00 | Stream
15/3 NiP - FaZe 12.00 | Stream
16/3 NiP - Mousesports | 15.30 Stream
17/3 NiP - Vitality 19.00 | Stream

Skribent
Medlem

Missade tråden men hann slänga in ett lag! Hoppas att FaZe hunnit få ihop någonting under Karrigan i den korta pausen sedan Katowice, vill även se en ordentlig skärpning hos Vitality även om det verkar vara saker utanför spelet som spökar för tillfället.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Missade tråden men hann slänga in ett lag! Hoppas att FaZe hunnit få ihop någonting under Karrigan i den korta pausen sedan Katowice, vill även se en ordentlig skärpning hos Vitality även om det verkar vara saker utanför spelet som spökar för tillfället.

Greijt, fast du missade i trådstarten att KennyS är bänkad. Får se om du får några poäng eller om du kan byta ut honom eller om du får JaCkz poäng.
https://www.hltv.org/news/31306/g2-bench-kennys-jackz-returns...

Medlem
Skrivet av Shadee:

Greijt, fast du missade i trådstarten att KennyS är bänkad. Får se om du får några poäng eller om du kan byta ut honom eller om du får JaCkz poäng.
https://www.hltv.org/news/31306/g2-bench-kennys-jackz-returns...

De byter ut honom till Jackz när turneringen börjar så jag satte roller och bonusar efter Jackz spelstil. Gjorde samma inför Katowice när man kunde köpa Twistzz för Olofmeister-pris.

Skribent
Skrivet av kebbe:

De byter ut honom till Jackz när turneringen börjar så jag satte roller och bonusar efter Jackz spelstil. Gjorde samma inför Katowice när man kunde köpa Twistzz för Olofmeister-pris.

Aha, smart. Visste jag faktiskt inte.

Skribent

Uppdaterat med pris. Ett pris till vinnaren. En hyrfilmskod till SF-anytime.

Skribent

Jaha, första gruppen färdigspelad och vi som haft flest spelare som varit aktiva senaste veckan ligger såklart i topp. Långt ifrån avgjort, men jag skulle vilja sticka ut hakan och säga at jag lyckades med två bra picks i poizon och TeSeS. Idag startar grupp B där vi har svenskt deltagande i form av NiP. Deras schema syns i ett inlägg ovanför som jag skrivit.

Medlem

hoppas på nip!

Skribent
Skrivet av superlim:

hoppas på nip!

Mm, men det är en riktigt svår grupp. Nästan så man ör nöjd om de spelar jämnt mot Vitality, FaZe och G2 och vinner över Mouse och ENCE trots att det resultatet förmodligen inte kommer räcka till slutspel.

Skribent

Sista omgången imorgon och en väldigt intressant omgång. Jag trodde ärligt talat inte att NiP skulle ha möjlighet att gå vidare från gruppen (och trodde ännu mindre på ENCE) men nu är vi där.

Gällande Fantasyn så har jag fortfarande en betryggande ledning, men det känns inte helt säkert!

Skribent

kl 19.00 är det direkt avgörande match för NiP mot Vitality. Vinnaren går till slutspel och förloraren får sikta vidare mot nästa turnering.

Medlem

NiP ser bättre ut än på årtal, roligt! Trist dock att se Vitality fortsatt dras med problem, tror det var ett misstag att behålla misutaaa som varit skräp sedan de tog in honom över Nivera som ändå levererat i många av de kartor han spelat. Statistiken var snarlik mellan spelarna men Nivera såg helt klart ut att ha bättre potential i min mening.

Roligt att FaZe tog hem det mot ENCE, ENCE har spelat riktigt bra i denna gruppen så det är ett bra tecken på att FaZe med lite mer tid under Karrigans system kan bli riktigt vassa.

Skribent
Skrivet av kebbe:

NiP ser bättre ut än på årtal, roligt! Trist dock att se Vitality fortsatt dras med problem, tror det var ett misstag att behålla misutaaa som varit skräp sedan de tog in honom över Nivera som ändå levererat i många av de kartor han spelat. Statistiken var snarlik mellan spelarna men Nivera såg helt klart ut att ha bättre potential i min mening.

Roligt att FaZe tog hem det mot ENCE, ENCE har spelat riktigt bra i denna gruppen så det är ett bra tecken på att FaZe med lite mer tid under Karrigans system kan bli riktigt vassa.

Ja, NiP ser spännande ut. Bara hoppas att de kan hålla formen i mer än en turnering i sträck. Håller med om Nivera, men Vitalitys problem annars är ju att ZywOo måste bära laget på axlarna för att de ska vinna matcher. Han är ensam med att ha en positiv K/D under 2021. De måste lösa ekvationen att vinna matcher när ZywOo "bara" ligger runt 1,0 i K/D.

FaZe hoppas jag också det går bra för. Jag gillar Karrigan, verkar vara sympatisk och trevlig från det man sett i HLTV comfirmed. Samma sak med Twistzz.

Skribent

Vi säger stort grattis till @superlim som gjorde en monstruös femte omgång och gick om mig. Helt ärligt trodde jag det var avgjort inför sista när jag hade cirka 70 poängs ledning, men "Alltid sist" knep över 160 poäng och bokstavligen talat flög rakt upp i toppen!

Skickar en sf-anytime kod på PM.

Medlem

alltid sist, menade så klart om man räknar bakifrån!

hade verkligen inget hopp för mitt lag, men det gick farligt bra på slutet

1
Skriv svar