Se 25 minuter gameplay från Aliens: Fireteam

Robot
Se 25 minuter gameplay från Aliens: Fireteam

Jag har signaler, jag har avläsningar, i fram och i bak!

#aliens-fireteam


Medlem

Ser riktigt spännande ut. Blir nog Day1 på detta.


signatur

Death by Snu Snu🥰

Medlem

De borde slopat 3rd person view dock. Jag hoppas det har betydligt mer content än vad man ser i videon samt att de jobbar lite på animationerna.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Suck. Random third person shooter med aliens skin.

Medlem

Skönt att det inte är first person åtminstone

Medlem
Skrivet av Querth:

Skönt att det inte är first person åtminstone

Varför? Avp 1-2 PC är utan tvekan bästa Aliens-spelen, speciellt 2:an av Monolith. Får inte alls samma intensitet av det här spelet.

Medlem

ser ju ganska skoj ut, men back 4 blood ser ju bra mkt mer intressant ut tyvärr


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ser ju ganska skoj ut, men back 4 blood ser ju bra mkt mer intressant ut tyvärr

Tycker att GTFO verkar roligare också.

Medlem

Animationerna är riktigt b, intresset dog direkt. Gillar ideen men hade gillat om ett annat företag gjorde spelet.

NuZ
Testpilot

Ser riktigt nice ut som Alien fan. Detta ska följas och kommer def. köpa det.

Ni som är negativa får ju tänka att det är en liten studio och är en typisk konsolskjutare. Utseendet är inte allt. Gameplay är allt och ser riktigt sweet ut där med ett par polare


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent

Blev faktiskt lite positivt överraskad. Ingen Game of the Year-aspirant, men det kan nog bli underhållande.

Medlem

Ser minst 10 år gammalt ut tyvärr, inget för mig.

Medlem

Väntar tills de kommer till beta innan jag drar några slutsatser. Företag som gör Alien spel visar gång på gång att de inte fattat vad som gjorde de första Alien spelen så satans roliga.

Medlem

Lite av ett gnälligt stickspår, men...

För egen del är det svårt att ta till mig en sån här gameplayvisning när det sitter några killar och fullständigt snackar sönder det. Jag fattar att det väsentliga här är att få en känsla för tempo och mekanik, men känslan för det audiovisuella går ju helt förlorad.

Det borde gå att stänga av snubbsnacket. Alltid.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Ser minst 10 år gammalt ut tyvärr, inget för mig.

Hyperbole much? Ser definitivt inte ut som ens ett 10 år gammalt spel.

Medlem

Det pratades om att ett "Aliens"-strategispel var i görningen som lades ner... Det hade vart bra mycket mer intressant än detta för min egen del.

Medlem
Skrivet av Wortex:

Hyperbole much? Ser definitivt inte ut som ens ett 10 år gammalt spel.

Mja fast så mycket bättre ut än tex Avp2010 ser det väl inte ut?

Visst att Fireteam har mer högupplösta texturer men utöver det är det ju knappast något modernt tekniskt mästerverk vad jag kan se. Om Avp 2010 varit PC-exklusivt, hade skillnaden varit ännu mindre, då man sluppit förhålla sig efter dåtidens konsolers ynka 512mb minne.

Grafiken är vilket som inte huvudproblemet. Både Avp 2010 och Fireteam lider så in i helvette av att anpassas efter dassig gamepads. Det blir så brutalt uppenbart hur fruktansvärt usla gamepads är att sikta och kolla omkring med, så fort det handlar om ett fps eller tps som är lite mer fast-paced.

Hela poängen med snabba och dödliga xenomorphs förstörs helt när de nerfas till slöa, veka och hjärndöda kryp, bara för alla soffpotatisar ska spela också. Detta är tydligt när man kollar på gameplay videos av Aliens: Fireteam, spänningen och intensiteten saknas nästan helt.

Jädrigt trista att det inte verkar finnas någon motsvarande studio likt Monolith idag, som kan göra ett riktigt bra Aliens-lir.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Tycker att GTFO verkar roligare också.

ja men har för mig det blev testat av folk och inte gav så bra intryk, men kan ha fel?


signatur

//monster

Medlem

Va inte särskilt imponerad på trailern blir nog inget för mig

ELF
Medlem

Kom på att jag är vuxen så ska inte klaga. Utan tycker det är kul att någon studio vågar ge folk som som föredrar eller bara spelar tredje person ett spel i Alien universumet.
Dock inget för mig detta. Avvaktar och hoppas på ett nytt blöjfyllande AvP.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag spelade sönder Aliens vs Predator 1 och 2 när jag mindre; ser första filmen varje år i slutet av oktober; och jag fullkomligt älskade Alien Isolation. Men när jag ser det här så blir jag inte hoppfull. Byt ut Alien varelsen och det kunde ha varit vilket generiskt tredjepersonsskjutare som helst.

3:10 i videon. Rörelsemönstret ser helt off ut, mer som ett gäng glada hundar som med viftande svansar rusar fram för att hälsa och slicka en i ansiktet. .

Medlem

Muzzle flashen är hemsk.. Fick ju för fan epelpsianfall av vissa vapen.
Jag var lite exalterad när trailern kom, men ändrat mig ganska hårt efter denna gameplay, det ser otroligt outdated ut, inte grafikmässigt, då jag inte bryr mig om det utan animationer, gameplay och UI-mässigt.

Det är otroligt generic, GTFO gör allt detta och mycket mer för vad jag gissar är samma summa pengar eller mindre.

International
Man of Mystery

Xenosarna är ju på tok för korkade och svaga, att man får en eller flera i närstrid som får in ett par träffar ska inte vara nåt man reser sig från. Eller när han går i korridoren och en kommer upp bakom honom och han upplever det mer som milt irriterande att nån slår på honom.

Saknar känslan från Aliens att det här är riktigt farligt, det här är mer som ett gäng ilskna katter..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Fan vad segt aliens rör på sig o crappy 3rd person kamera på det.. fan kan ingen studio göra en schjysst remaster på avp 1 och 2 med känsla.
Det här lär inte bli köp.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Mja fast så mycket bättre ut än tex Avp2010 ser det väl inte ut?
https://www.youtube.com/watch?v=7qTmA4l0cbo

Visst att Fireteam har mer högupplösta texturer men utöver det är det ju knappast något modernt tekniskt mästerverk vad jag kan se. Om Avp 2010 varit PC-exklusivt, hade skillnaden varit ännu mindre, då man sluppit förhålla sig efter dåtidens konsolers ynka 512mb minne.

Grafiken är vilket som inte huvudproblemet. Både Avp 2010 och Fireteam lider så in i helvette av att anpassas efter dassig gamepads. Det blir så brutalt uppenbart hur fruktansvärt usla gamepads är att sikta och kolla omkring med, så fort det handlar om ett fps eller tps som är lite mer fast-paced.

Hela poängen med snabba och dödliga xenomorphs förstörs helt när de nerfas till slöa, veka och hjärndöda kryp, bara för alla soffpotatisar ska spela också. Detta är tydligt när man kollar på gameplay videos av Aliens: Fireteam, spänningen och intensiteten saknas nästan helt.

Jädrigt trista att det inte verkar finnas någon motsvarande studio likt Monolith idag, som kan göra ett riktigt bra Aliens-lir.

Så här såg avp 2010 ut i faktisk gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=cSlvkn0fNpA
Ganska stor skillnad i bildkvalitet tycker jag.
Håller ju samtidigt självklart med om att det inte är något mästerverk grafikmässigt

Medlem
Skrivet av Wortex:

Så här såg avp 2010 ut i faktisk gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=cSlvkn0fNpA
Ganska stor skillnad i bildkvalitet tycker jag.
Håller ju samtidigt självklart med om att det inte är något mästerverk grafikmässigt

Personen kör med spelets horribla motion blur på, vilket ser för jävligt ut i snabba rörelser. En dassig komprimerad youtube video i 1080p 30fps hjälper knappast heller.

Därför jag valde benchmark videon, eftersom den inte har några rappa kamerarörelser och spelets grafik är troligtvis maxat också.

Hittar ingen gameplay video utan motion blur off, eftersom folk är knasbollar. Blir dock lite mindre illa med en video som är inspelad i högre fps och upplösning, ex https://www.youtube.com/watch?v=EsAUzRkcO3U

1
Skriv svar