Valve ger officiellt upp Artifact – floppkortspelet nu gratis

Robot
Valve ger officiellt upp Artifact – floppkortspelet nu gratis

Kampen mot Hearthstone blev bara två och ett halvt år.

#artifact, #steam, #valve


Hoppas starkt att deras nästa beslut blir att släppa alla 10+ påbörjade versioner av Half Life 3 de gjorde.

Medlem

pass


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blir väl så när man har ett dominerande spel sen är det ingen som kan rucka på det. WoW är ju ett annat bra exempel där man konkurrerat ut alla andra aktörer som försökte sig på MMORPG.

Medlem

Borde lagt energi på att göra HL3 istället...

Medlem
Skrivet av delli:

Blir väl så när man har ett dominerande spel sen är det ingen som kan rucka på det. WoW är ju ett annat bra exempel där man konkurrerat ut alla andra aktörer som försökte sig på MMORPG.

Det är inte samma sak, det finns ju massa MMOs som spelare spelar som drar in bra med pengar, man måste inte vara störst, det är som alla minecraftkopior som sålt "dåligt" i jämförelse, men det kan fortfarande vara 500k sålda units liksom.

Detta var väl bara för att det var ett dåligt spel, eller, dålig biz-model?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Det är inte samma sak, det finns ju massa MMOs som spelare spelar som drar in bra med pengar, man måste inte vara störst, det är som alla minecraftkopior som sålt "dåligt" i jämförelse, men det kan fortfarande vara 500k sålda units liksom.

Detta var väl bara för att det var ett dåligt spel, eller, dålig biz-model?

Betalmodellen verkar vara den stora boven, spelet fick ju okej mottagande (minus recenisonsbombningar pga just betalmodellen).


signatur
Inaktiv

Valve ska ha en ordentlig smäll på fingrarna för denna styggelse.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Betalmodellen verkar vara den stora boven, spelet fick ju okej mottagande (minus recenisonsbombningar pga just betalmodellen).

Nä det där håller inte riktigt. Med tanke på hur många som köpte spelet och sedan drog efter någon vecka är det mer troligt att spelet var tråkigt.

Kan tänka mig att spelarantalet nu kommer att gå upp men att det sjunker efter några månader


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Hade det inte samma betalmodell som M:TG? Med tanke på hur populärt det är så kan väl inte betalmodellen varit boven i dramat. Skulle snarare gissa på att marknaden redan är fylld, med bättre spel dessutom.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hade de bara varit gratis från början så hade de antagligen varit en hit, synd hade potential

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Nä det där håller inte riktigt. Med tanke på hur många som köpte spelet och sedan drog efter någon vecka är det mer troligt att spelet var tråkigt.

Kan tänka mig att spelarantalet nu kommer att gå upp men att det sjunker efter några månader

Vadå håller inte? Betalmodellen var ju urpantad, så bara för att folk betalde för spelet och sen slutade spela så kan det inte vara för att de inte ville betala mer?

Fick mycket kritik, av spelare, just pga av detta.

Medlem

Kan någon förklara för mig poängen med dessa kortspel? Hade en yngre roommate en gång som försökte få mig intresserad och jag lyckades tom regga ett konto.

Totalt meningslösa spel, fattar inte vad man ser i dessa spel. Eller är det bara jag? 🙂

Medlem
Skrivet av A1200G:

Kan någon förklara för mig poängen med dessa kortspel? Hade en yngre roommate en gång som försökte få mig intresserad och jag lyckades tom regga ett konto.

Totalt meningslösa spel, fattar inte vad man ser i dessa spel. Eller är det bara jag? 🙂

Vad gör dem mer meningslösa än andra spel, kortspel, brädspel eller till och med andra sporter?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad gör dem mer meningslösa än andra spel, kortspel, brädspel eller till och med andra sporter?

Det är det jag undrar också? Poker fattar jag till exempel men i det här fallet har man "special" krafter, defense, tänka strategiskt..

Man kunde till och med köpa och sälja korten typ Bitcoin. Roomaten tyckte i alla fall att det spelet var det bästa sen skivat bröd. Men jag fattade nada och fattar nada fortfarande...🙂

PS Andra sporter? Shit, jag börjar bli gammal. På riktigt. 🙂

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är inte samma sak, det finns ju massa MMOs som spelare spelar som drar in bra med pengar, man måste inte vara störst, det är som alla minecraftkopior som sålt "dåligt" i jämförelse, men det kan fortfarande vara 500k sålda units liksom.

Detta var väl bara för att det var ett dåligt spel, eller, dålig biz-model?

Ja, kolla bara på hur länge Runescape har funnits, eller Eve Online, Guild Wars 2 osv

WoW har ju tydligen tappat något på vägen eftersom man måste fånga nostalgin från de tidigare åren genom att släppa dem igen i Classic-utförande.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Vadå håller inte? Betalmodellen var ju urpantad, så bara för att folk betalde för spelet och sen slutade spela så kan det inte vara för att de inte ville betala mer?

Fick mycket kritik, av spelare, just pga av detta.

Nej, fel.
Fanns massa andra och större problem. Matchlängd, frustrerande gameplay och lite andra saker.

De som deltog i Artifact (1) beta sa att det knappt fanns någon online och då var alla kort och lägen t.o.m gratis. Den ända gången de hittade matcher var när Valve höll privata turneringar där man kunde vinna pengar.
De tyckte helt enkelt att spelet var skittråkigt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

1
Skriv svar