Vad är du notoriskt dålig på?

Medlem
Vad är du notoriskt dålig på?

Jag är genomsvett och lätt irriterad. Ligger och bara andas på soffan och försöker få lite energi tillbaka.

Som vanligt har jag svurit, fått halvpanik och säkert fått något blåmärke.

Vad har jag gjort?
....bytt lakan i samtliga sängar i hushållet.

Jag har pekat finger åt ”drapålakan”
(VEM I HELVETE HAR KOMMIT PÅ ATT SY PÅ EN RESÅR JÄVEL MED EN DIAMETER AV TOARING. DU SKALL TRYCKA I MADRASSEN DÄR.? Gu va genomtänkt..😫)
Jag har klättrar in i påslakan för att rätta till hörnen längst upp men ändå lyckats med att skruva täcket på mitten x2
Något som borde ta en kvart tar närmare timmen. Tillslut vann jag över fanstygen och det känns bra, luktar gott gör det med.

Jag är inte dålig i den bemärkelsen att jag inte byter regelbundet. Det är att tekniken och fumligheten är total. Tycker att någon progress i min skicklighet borde infinna sig...men icke!

Som terapi, finns det någon annan som blir papphammar av något asenkelt vardagsbestyr?

Tell me, kan inte vara ensam om total oförmåga i något enkelt.

Inaktiv

Bollsporter och PvP FPS. Jag är så jäkla dålig på detta!

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Bollsporter och PvP FPS. Jag är så jäkla dålig på detta!

Bollsporter..feel you.

I vuxen ålder har jag blivit en”glömt bort att fråga person” på min arbetsplats och möts av flackande blickar när jag frågat när vi kör nästa gång. Tycker det är kul men totalusel🙂

Kan inte vika ihop ett lakan snyggt. Ser ut som en 8 åring vikt

Jag verkar va riktigt kass på att tvätta bilen också

Blir aldrig bra
Första gången med sämskinn att torka bilen med efter tvätt repade jag upp hela lacken med ny trasa.
Ger upp


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

riktigt dåligt lokalsinne i spel, rimmar rätt dåligt med att vara typen som ska utforska exakt ALLA vägar.

i verkliga livet är jag otroligt dålig på att komma ihåg namn, i min himmel har alla namnbricka.

Medlem

Jag är också kass på att byta sängkläder. 30 minuter och helt slutkörd efteråt.
Frugan gör det på 2 minuter och lyfter knappt ett finger. Hur gör hon!?

Medlem

Hålla städat hemma.
Jag är duktig på att städa, och varje gång därefter säga till mig själv "Nu ska jag hålla rent framöver". Ett par dagar senare ser det förjävligt ut igen...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Jag har pekat finger åt ”drapålakan”
(VEM I HELVETE HAR KOMMIT PÅ ATT SY PÅ EN RESÅR JÄVEL MED EN DIAMETER AV TOARING. DU SKALL TRYCKA I MADRASSEN DÄR.? Gu va genomtänkt..😫)

Jag ÄLSKAR!!! dra-på-lakan. Förutom när de ska vikas och läggas i skåpet. Hur fan gör man?! Om någon kan skicka en enkel 12 stegs-guide så vore jag tacksam.

Medlem

Att ha tålamod i spel som nästan kräver att spelaren måste spela om samma, ibland långdragna sekvens, extremt många gånger för att lyckas. Om möjligheten finns brukar det ofta leda till att jag i slutändan sänker svårighetsgraden ett steg för att klara av momentet, för att därefter höja den igen.

Senast det hände var i Bossfighten mot "The Matriarch" i Gears 5, som var enda stället där jag kände mig tvungen att sänka (för att därefter höja igen). Med större tålamod hade jag troligen upptäckt att jag körde lite fel taktik mot den bossen


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag ÄLSKAR!!! dra-på-lakan. Förutom när de ska vikas och läggas i skåpet. Hur fan gör man?! Om någon kan skicka en enkel 12 stegs-guide så vore jag tacksam.

Har bara tre steg

Vik på mitten
Vik in de knöliga ändorna så det blir så rektangulärt som möjligt
Fortsätt vik som ett normalt lakan.

Men de blir aldrig bra.
Ligger där sen som en abnormitet i linneskåpet.

Medlem

När det gäller städning och sängkläder är jag pro men av någon anledning så suger jag på att knyta skosnören. Blir alltid fel. Eller fult. Eller går upp. Vet inte vad det är för fel på mig

Medlem

Åka skridskor. Det har Fan aldrig fungerat.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag är alldeles bedrövlig på att köra bil. Blir toksömnig efter 5-10 minuter bakom ratten, vilket resulterar i att alla långresor är en blandning av ångest och gäspningar. Dessutom tenderar jag att missa trafikljus eftersom jag har blicken för långt fram, så det blir en del panikbromsningar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag är fruktansvärt dålig på att hålla mig skadefri. Nu är jag ju ingen mma utövare eller håller på med någon häftig sport. Nä jag sträcker mig när jag försöker nå en tv-spelsdosa sittandes i soffan, slår huvudet i öppna skåp, ramlar på nått barnen slängt på golvet osv osv. Har ständigt någon klantskada som gör sig påmind.

Medlem
Skrivet av Froll:

Jag är fruktansvärt dålig på att hålla mig skadefri. Nu är jag ju ingen mma utövare eller håller på med någon häftig sport. Nä jag sträcker mig när jag försöker nå en tv-spelsdosa sittandes i soffan, slår huvudet i öppna skåp, ramlar på nått barnen slängt på golvet osv osv. Har ständigt någon klantskada som gör sig påmind.

håller med, senast i morse slog jag huvudet i toppen på dörrkarmen och fick ett fint litet jack i skalpen

Medlem

Klockan. Jag har försökt formulera detta inlägget och förvirrar mig själv som fan när jag bara försöker förklara hur jag tänker när det kommer till analogt och digitalt. Det är något jag alltid haft extrema problem med att förstå. Jag tänker alltid i digital tid så om någon ger mig en tid analogt så måste jag använda mig av en skev mattemetod jag kom fram till som barn.

Hur jag tänker digitalt:
Allt från 00:00 till 12:00 är givetvis lätt att översätta till analogt. Behövs inga konstiga metoder där.
13:00 fram till 23:59 tänker jag såhär;
13:00 - 2 = 11:00 - 10 = 1. Klockan är alltså 1.
15:00 - 2 = 13:00 - 10 = 3. Klockan är alltså 3.
18:00 - 2 = 16:00 - 10 = 6. Klockan är alltså 6.
13:30 - 2 = 11:30 - 10 = 01:30. Klockan är alltså halv 2. (Jag ogillar denna...)
21:00 - 2 = 19:00 - 10 = 9. Klockan är alltså 9.
23:00 - 2 = 21:00 - 10 = 11. Klockan är alltså 11.

Så hur översätter jag analogt till digitalt? Detta är mer förvirrande för mig. Mestadels då alla klockor jag har tillgång till ändå skrivs ut i digitalt format så det är lättare att hålla koll.
Åter igen, det behövs inget för att översätta 1-12 (00:00 - 12:00).
Klockan 4 = 4 + 2 = 6 + 10 = 16:00
Klockan 7 = 7 + 2 = 9 + 10 = 19:00
Klockan halv 5 = 5 + 2 = 7 + 10 = 17:00 - 30 minuter = 16:30
Kvart i 11 = 11 + 2 = 13 + 10 = 23:00 - 15 minuter = 22:45

Ni kan föreställa er hur ofta jag blir försenad till saker och ting, särskilt om de sagt tiden analogt...
Jag översätter för den delen aldrig från digitalt till analogt om de inte ber mig säga vad klockan är analogt...då tar det en stund för mig att svara.

Medlem

Det är väl tre saker som jag kommer på spontant, men finns säkert fler:

1) Slå in presenter. Det ser alltid ut som en treåring har gjort det. Så till den milda grad att jag ibland helt enkelt struntar i att slå in dom och bara räcker över en pappkasse med orden "grattis". (Nej, "köp fler presenter" fungerar inte. Jag är inkompatibel med presentinslagning!)

2) Måla. Oavsett hur jag gör med smal pensel, målartejp på de ställen som inte skall ha färg osv osv efter konstens alla regler så blir det alltid kludd någon annan stans. Nepp. Det blir ringa en målare istället, dyrt men värt det.

3) Kabelhantering. Det måste finnas en kabel-Gud där uppe någonstans. Jag vet det. Han/hon sitter och skrattar åt mig, för så fort jag håller i en kabel/sladd så finns det inom bråkdelen av en sekund en knut, tvist eller så har änden på kabeln lyckats fastna i något. Tur jag inte blev elektriker som jag hade tänkt en gång i tiden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

13:00 - 2 = 11:00 - 10 = 1. Klockan är alltså 1.
15:00 - 2 = 13:00 - 10 = 3. Klockan är alltså 3.
18:00 - 2 = 16:00 - 10 = 6. Klockan är alltså 6.
13:30 - 2 = 11:30 - 10 = 01:30. Klockan är alltså halv 2. (Jag ogillar denna...)
21:00 - 2 = 19:00 - 10 = 9. Klockan är alltså 9.
23:00 - 2 = 21:00 - 10 = 11. Klockan är alltså 11.

Vore det inte lättare att bara subtrahera med 12 istället?
13 - 12 = 1 osv

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Vore det inte lättare att bara subtrahera med 12 istället?
13 - 12 = 1 osv

Jo, det går bra det också men det gör det inte nödvändigtvis lättare eller svårare. Som sagt, när jag skriver det för att förklara så ser det mycket annorlunda ut från hur det fungerar när jag tänker på det. Det är färre siffror och mer...bilder? Abstrakt bara. (Ironiskt nog har jag ännu svårare för att kolla på en klocka med visare.)

Medlem

Jag är fullständigt värdelös på att motionera.

Jag lovar mig själv gång på gång att jag skall bygga upp en ordentlig kondis, men det rinner alltid ut i sanden.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skrivet av Luciphear:

Klockan. Jag har försökt formulera detta inlägget och förvirrar mig själv som fan när jag bara försöker förklara hur jag tänker när det kommer till analogt och digitalt. Det är något jag alltid haft extrema problem med att förstå. Jag tänker alltid i digital tid så om någon ger mig en tid analogt så måste jag använda mig av en skev mattemetod jag kom fram till som barn.

Hur jag tänker digitalt:
Allt från 00:00 till 12:00 är givetvis lätt att översätta till analogt. Behövs inga konstiga metoder där.
13:00 fram till 23:59 tänker jag såhär;
13:00 - 2 = 11:00 - 10 = 1. Klockan är alltså 1.
15:00 - 2 = 13:00 - 10 = 3. Klockan är alltså 3.
18:00 - 2 = 16:00 - 10 = 6. Klockan är alltså 6.
13:30 - 2 = 11:30 - 10 = 01:30. Klockan är alltså halv 2. (Jag ogillar denna...)
21:00 - 2 = 19:00 - 10 = 9. Klockan är alltså 9.
23:00 - 2 = 21:00 - 10 = 11. Klockan är alltså 11.

Så hur översätter jag analogt till digitalt? Detta är mer förvirrande för mig. Mestadels då alla klockor jag har tillgång till ändå skrivs ut i digitalt format så det är lättare att hålla koll.
Åter igen, det behövs inget för att översätta 1-12 (00:00 - 12:00).
Klockan 4 = 4 + 2 = 6 + 10 = 16:00
Klockan 7 = 7 + 2 = 9 + 10 = 19:00
Klockan halv 5 = 5 + 2 = 7 + 10 = 17:00 - 30 minuter = 16:30
Kvart i 11 = 11 + 2 = 13 + 10 = 23:00 - 15 minuter = 22:45

Ni kan föreställa er hur ofta jag blir försenad till saker och ting, särskilt om de sagt tiden analogt...
Jag översätter för den delen aldrig från digitalt till analogt om de inte ber mig säga vad klockan är analogt...då tar det en stund för mig att svara.

Oj det måste va jobbigt för dig

Du tror inte du bara kan memorera att 13 är 1. 14 är 2 och så vidare

Vi pratade om det här på jobbet nyss att den analoga klockan kommer försvinna mer o mer


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Backloggens befriare

Livet... Fattar nada.


signatur

Ad hoc addendum

FM-guru
F.d. Sisyr

Disciplin, rent allmänt. Får tvinga mig själv till att slutföra saker som påbörjats etc. Alldeles för tankspridd och ombytlig.

Även en av anledningarna till min enorma backlog...

Medlem

Kunskap om elektricitet! Det spelar ingen roll hur många gånger jag får förklarat vad likström är, eller vilken kabel som är jordningen!

In i ena örat, ut ur det andra på en gång...

Medlem

Tvätta fönster, ofta ser det värre ut efteråt när jag är "klar".

Att springa snabbt, var inte stillasittande som ung, var ute och höll på, sportade osv. I ganska okej form, men ändå så himla långsam. När vi sprang 100m i skolmästerskapen så var jag alltid bland dom sista, gick mycket bättre när vi skulle springa 5km.

Medlem

I stort sett allt som jag inte har intresse för I guess.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Oj finns tyvärr en hel del, men här kommer ett litet axplock.

1) Skära bröd/grönsaker/etc - Vet inte om det är pga jag är vänsterhänt men varje gång något ska skäras ser det ut som ett fylla varit där och karvat, brödskivorna blir bra upptill för att sedan nedtill vara tre gånger så stora. Tänker intensivt på det varenda gång men blir typ aldrig bra.

2) Slå in presenter/klappar - Såg att det nämnts tidigare i tråden och kan bara instämma, jag får aldrig till det. Ser ut som att en blind unge har slagit ihop paketet när det är färdigt. Skämdes så ett tag över hur fasansfullt fula mina paket var att jag slog in saker i Aluminiumfolie(!) och tyckte på riktigt att det blev snyggt...Måste varit sinnesförvirrad. Numera så slår sambon in alla presenter/paket förutom de som är till henne, där ser jag oftast till att de slås in i butiken..

3) Klippa rakt - Vet inte om det är vänsterhanden som spelar in i det här också men herregud, ända sedan jag var liten har jag inte kunnat klippa rakt någonstans. Blir alltid snett och vint.

Medlem

Bära/servera vätskor. Tex, bära soppa i skål, kaffe i kopp, öl i glas. Behöver minst en tum mellan kanten och vätskan, annars spiller jag. Som en stor kaffedrickare gillar jag inte när de har självservering samt kaffeservis på konferenser eller hotellfrukostar. Då lyckas jag bara bära med mig en två klunkar i taget.

Medlem

Biljard och Pingis.

Jag förstår helt vad det är som ska göras, exakt hur det ska studsa eller rulla, men de gör bara inte vad jag vill.

Skägg.
10 Chambers

Hur många saker kan man bocka av i den här tråden innan man blir omyndighetsförklarad?


signatur
Skriv svar