Hades = briljant?

Medlem
Hades = briljant?

Hur briljant är inte Hades och varför väntade jag så länge innan jag köpte det?! Det är ju mega roligt och lagom frustrerande!
Är på mitt 23 försök nu och har inte dödat Hades än men har tagit mig och NÄSTAN dödat 3e bossen.
Hur många försök tog det för er att fly helvetet?:)

Medlem

Hur är styrningen?
Är det som Diablo eller är det WASD man styr med?


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av donniedarko:

Hur är styrningen?
Är det som Diablo eller är det WASD man styr med?

Jag spelar på Nintendo Switch så då är de kontroller som gäller;p

Medlem
Skrivet av Deekar:

Hur briljant är inte Hades och varför väntade jag så länge innan jag köpte det?! Det är ju mega roligt och lagom frustrerande!
Är på mitt 23 försök nu och har inte dödat Hades än men har tagit mig och NÄSTAN dödat 3e bossen.
Hur många försök tog det för er att fly helvetet?:)

Spelat det en del och gillar det. Men det finns ett spel som jag personligen gillar ännu mer, och det är curse of the dark gods. Släpptes nyligen i skarp version på "alla" plattformar. Kolla in det. Jag blev lite less på att dö i hades, men det känns inte alls lika jobbigt i curse

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Spelat det en del och gillar det. Men det finns ett spel som jag personligen gillar ännu mer, och det är curse of the dark gods. Släpptes nyligen i skarp version på "alla" plattformar. Kolla in det. Jag blev lite less på att dö i hades, men det känns inte alls lika jobbigt i curse

Jag har faktiskt tänkt att köpa det så fort jag är klar med Hades;D

Inaktiv

Förbokat den fysiska version, ser fram emot det.

Medlem

Köpte också Hades till switchen i helgen.
Riktigt kul, gillar rouge lite genren men hör har man ju även story osv som annars inte brukar vara sån fokus på i såna här spel

Har inget emot att dö och köra om


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Köpte också Hades till switchen i helgen.
Riktigt kul, gillar rouge lite genren men hör har man ju även story osv som annars inte brukar vara sån fokus på i såna här spel

Har inget emot att dö och köra om

Ja alltså röstskådespel och dialoger är ju top notch. Och sån sjuk variation!

Medlem

Andra roguelike spel som jag kan rekommendera är Dead cells, Noita, In Death Unchained (Quest)
Men ingen har story och dialoger som Hades


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Andra roguelike spel som jag kan rekommendera är Dead cells, Noita, In Death Unchained (Quest)
Men ingen har story och dialoger som Hades

Rogue legacy kan jag rekomendera, likt Dead Cells, med lite snabbare "rundor" och mer humor.
https://youtu.be/bhcOE-tBxvc

Medlem

Jag är väldigt sen på att hoppa på tåget. Köpte spelet för ett par dagar sedan (till PS5) och jag vet inte varför jag väntade för Hades är fantastiskt bra.

Skön grafik som passar spelet som handsken, samt gameplay, story och dialoger, och inte minst musiken — helt perfekt!

Gnällkuk
Skrivet av Deekar:

Hur briljant är inte Hades och varför väntade jag så länge innan jag köpte det?! Det är ju mega roligt och lagom frustrerande!
Är på mitt 23 försök nu och har inte dödat Hades än men har tagit mig och NÄSTAN dödat 3e bossen.
Hur många försök tog det för er att fly helvetet?:)

Haha, det är ett briljant spel!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nemo:

Jag är väldigt sen på att hoppa på tåget. Köpte spelet för ett par dagar sedan (till PS5) och jag vet inte varför jag väntade för Hades är fantastiskt bra.

Skön grafik som passar spelet som handsken, samt gameplay, story och dialoger, och inte minst musiken — helt perfekt!

Spelade det i December och hade superkul. Är inte heeeeelt färdig ännu så ska nog ta några runs till.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny

Ett av dom bästa spelen jag inte spelat (är känslan).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Är färdig med Hades.
Har sprungit genom ett antal runs, tror jag ör över 100 timmar på switch.
Ser fram emot deras nästa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ett av de bästa spelen någonsin 🤘

Medlem

Superbra spel. Riktigt schysst hur dom lyckats få till en fungerande och riktigt bra story i en roguelite. Ser fram emot tvåan riktigt mycket.

Medlem

Gav in för hypen för något halvår sedan. Körde ett tag, tyckte det var OK, stabil gameplay, bra musik och sköna röstskådisar. Tyvärr tröttnade jag ganska tidigt in i spelet. En dag kanske man ger det en till chans, men tvivlar på det. Får kanske ge Hades 2 en chans istället.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Ska kolla upp!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Första timmarna är skitroliga, sen blir det mest tjatigt.
Krävs en viss personlighet att spela denna genren uppenbarligen

Medlem
Skrivet av svidishkaboj:

Första timmarna är skitroliga, sen blir det mest tjatigt.
Krävs en viss personlighet att spela denna genren uppenbarligen

Tips är att variera med de olika vapnen, samt experimentera med vilka boons du väljer.
Men visst, det är ju samma miljöer och fiender om och om igen 😊

Medlem

Ganska överskattat enligt mig.
Några korta punkter:
Hade önskat gameplayet var mer tät, röstskådespelaren till huvudpersonen låter ointressant, gillar inte isometrisk grafik, bossarna har för mycket hp vilket gör det långtråkigt trots man är helt överlägsen gameplaymässigt

Medlem

Föll inte för Hades tyvärr. Gillar generellt inte roguelites och brukar tröttna på dom rätt så snabbt, dom enda två undantagen är Noita och Streets of Rogue.

Medlem

Ingen genre för mig dessvärre. Har köpt eller testat Dead Cells, Curse of the Dead Gods, Hades, Vampire Survivors m.fl. efter glödande omdömen men lagt ner samtliga ganska fort. Jag gillar konceptet i teorin men tröttnar alldeles för snabbt i praktiken. Det enda jag spelat i mer än 7-10 timmar är nog Binding of Isaac men även det har jag bara en avklarad omgång i innan det förpassades till hyllan

1
Skriv svar