Vilket var ditt första spel?

Medlem
Skrivet av Tobbeeleeto:

Digger - 1983
Brorsan hade lagt in några gamla klassiker i dos och skapat en enkelt menysystem åt mig där jag bara kunde klicka på ett spel namn så startade det automagiskt. Tyckte det var skit coolt.

https://youtu.be/l0yQfyJlqdA

Jösses vad stressigt det låter med låten Popcorn haha!

Medlem

Det första spelet jag spelade var kanske ett annat spel lite före stunts, jag kommer ihåg att jag (förmodligen) sitter i knäet på min bror och spelar ett bilspel, kanske testdrive eller liknande, på datorn och hur gammal vet jag inte men kanske fyra-fem år och jag är född 89. Men det första spelet jag började spela på datorn som barn vad stunts minns jag och det spelade jag länge faktiskt. Nu undrar jag vad det var för spel jag föll för men som barn var det fett coolt!

Stunts

Jag har vaga minnen av andra äldre spel också som jag förmodligen spelade när jag hälsade på en barndomskompis som var otroligt tidig med tv-spel och hans äldre bror, men första spelet jag spelade mycket var Bond på N64 som jag lånade av just min barndomskompis, utöver Mario-spelen och de andra klassikerna.

Kanske första spelet jag installerade på egen dator, jag har vaga minnen av andra spel också som kom samtidigt där man skulle bygga hus med konstiga figurer, inte sim city eller så och det kan vara möjligt att det vara Civilization II och barnspel gills inte. Fick ta över en gammal burk och kul hade jag med den!

Var det någon som spelade Grand Theft Auto for kids before it was cool förresten? Kan det vara därför jag älskar GTA tro? Det kom före GTA3 då det var i 3D.

Midtown Madness

Tror första spelet var Platoon på C64....

Älskade fram och tillbakaspolandet av banden som spelen låg på

Skriv svar