Framtida Bethesda-spel blir exklusiva för Game Pass-plattformar

Ambassadör
Xbox
Skrivet av fooobar:

Det är absolut ett alternativ. Men jag vill sitta i soffan framför tvn. Så om det funkar på en playstation eller billig pc (typ raspberry pie) så kan det vara ett alternativ. Men inte nu, det känns som tekniken behöver ett par år till.

Förstår dig, men det dröjer nog inte länge innan det kommer att finnas en app eller dosa på TV'n. TES VI ligger ju en bit bort så mycket hinner hända på teknikfronten.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag har sagt att Sony gör samma sak med sina IP som MS gör med sina. Pumpar ut en efter en numrerade. När det kommer ett nytt IP så är det nästan likadant som de innan. Där menar jag att MS testar mer annorlunda ip och mark. Kolla ORI t.ex. en flerlagers 2,5D plattformare med stark story eller finansiera ett spel som Tunic eller för den delen Sea of thieves.

Men testar inte Sony mer ny IP än MS?

Destruction Allstars, Astro, Tsushima, Days Gone, Dreams, Returnal, Concrete Genie den senaste tiden och ska vi gå igenom allt under förra generationen blir det väldigt mycket.

Hur menar du att MS är bättre på detta?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

Men testar inte Sony mer ny IP än MS?

Destruction Allstars, Astro, Tsushima, Days Gone, Dreams, Returnal, Concrete Genie den senaste tiden och ska vi gå igenom allt under förra generationen blir det väldigt mycket.

Hur menar du att MS är bättre på detta?

Ja ja vill hävda att MS är det!
Men visst, Xbox har inga spel och ID@Xbox spelar ingen roll för alla fantastiska kreatörer
God kväll!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja ja vill hävda det. God kväll!

Bara Dreams för sig är ju sjukt nytt och nytänkande och att "ta risker" så håller verkligen inte med dig att Sony inte gör det. Det är bara ett exempel. Men visst gör Microsoft det också.
Ett annat bra exempel är ju t.ex. VR. Det satsar Sony mycket på medans Microsoft inte alls är intresserad av det.

Skulle verkligen inte påstå att det ena är bättre än det andra på att göra och testa nya saker. Båda gör det en hel del helt enkelt sen att vissa saker dom testar inte faller alla i smaken är ju hela poängen med ett test. Men det är ju felaktigt att påstå att det ena företaget inte gör det. Båda två testar mycket nytt.

Sen håller jag med om att ALLA studios (även till PC) har blivit grymt tråkiga med sina konstanta uppföljare och remakes / remasters i allmänhet. Det gäller även inom film branschen. Är väldigt trött på det, även om vissa uppföljare och remakes ändå är väldigt bra.
Men kunde gott varit lite mindre med det från alla håll

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja ja vill hävda att MS är det!

Du svarar inte på frågorna men det är som vanligt i dessa diskussioner.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dex:

Bara Dreams för sig är ju sjukt nytt och nytänkande och att "ta risker" så håller verkligen inte med dig att Sony inte gör det. Det är bara ett exempel. Men visst gör Microsoft det också.
Ett annat bra exempel är ju t.ex. VR. Det satsar Sony mycket på medans Microsoft inte alls är intresserad av det.

Skulle verkligen inte påstå att det ena är bättre än det andra på att göra och testa nya saker. Båda gör det en hel del helt enkelt sen att vissa saker dom testar inte faller alla i smaken är ju hela poängen med ett test. Men det är ju felaktigt att påstå att det ena företaget inte gör det. Båda två testar mycket nytt.

Sen håller jag med om att ALLA studios (även till PC) har blivit grymt tråkiga med sina konstanta uppföljare och remakes / remasters i allmänhet. Det gäller även inom film branschen. Är väldigt trött på det, även om jag vissa uppföljare och remakes ändå är väldigt bra.
Men kunde gått varit lite mindre med det från alla håll

Jag har inte haft fördelen att köra Dreams men sett mycket om spelet och verkar magiskt. Ja det ligger något i det tror jag. Vad testerna lockar för audiens. Inte sagt att de inte testar nått, testar gör alla. Men ja, filmbranschen har totalt stagnerat. Är ju mest indiefilmer likt Willys wonderland osv som testar nya saker fast de snott från ett spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag har inte haft fördelen att köra Dreams men sett mycket om spelet och verkar magiskt. Ja det ligger något i det tror jag. Vad testerna lockar för audiens. Inte sagt att de inte testar nått, testar gör alla. Men ja, filmbranschen har totalt stagnerat. Är ju mest indiefilmer likt Willys wonderland osv som testar nya saker fast de snott från ett spel

Ja herregud..... Vi ska inte börja diskutera filmbranschen i detta ämnet. Får spel bara jag tänker deras konstanta uppföljare och remakes!! Men får väl skylla mig själv då det var jag som drog upp det!

Medlem
Skrivet av ratdeath:

C64 > allt annat!

Fuck yeah!

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Som Bethrashda är just nu känns det väl inte som någon större förlust, men när de lämnar EA bakom sig kanske det finns hopp. Det får ju mig INTE att rusa ut och köpa en Xlåda. Om något känns det bara ännu mer vettigt att köra PS5+PC. Oh well, mest lite sorgligt att MS backar från tidigare uttalande. Att köpa sig bad will är enkelt, att köpa sig good will är... svårare...

Dom har ju köpt sig good will... Att knyta till sig ett så stort bolag och sen släppa spelen på gamepass är ju underbart för spelarna. Ja alla utom playstation/nintendo spelarna, men det är väl inte Microsoft uppgift att hålla dom nöjda.

Microsoft krossar ju alla med sitt gamepass just nu. Att jämföra med ps now är ju bara löjligt. Men sen är det ju som alltid spelen som avgör och för egen del så lär Sony vinna om dom fortsätter som under ps4a eran, men det är ju min personliga smak. Drömmen vore ju att Sony skapar sitt egna "gamepass" eller att ms släpper gamepass på ps5. Om det skulle ske så skulle det ju inte finnas någon anledning till att skaffa en xbox.

Inaktiv

Oj vad tråden spårade, har folk gått på fredagsölen? 😆

Medlem

Jag säger såhär utan att läsa allt jävla krigande och gnällande från alla håll.

Windows PC, imo, är så jävla neutralt och tillgängligt det kan bli! Så länge det släpps på PC, så ÄR det tillgängligt till ALLA! En gaming-pc som kör det mesta idag, är fan inte dyrt som det en gång var. För hårdvaran är så bra idag att spelen går skitbra på RTX 1660 exempelvis. i5 eller motsvarande AMD. nej, jag ser hellre saker i Microsofts ägo, än i Sonys, då jag slipper köpa massa konsoler och kan köra på EN enhet. tacka fan för det.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Dom har ju köpt sig good will... Att knyta till sig ett så stort bolag och sen släppa spelen på gamepass är ju underbart för spelarna. Ja alla utom playstation/nintendo spelarna, men det är väl inte Microsoft uppgift att hålla dom nöjda.

Microsoft krossar ju alla med sitt gamepass just nu. Att jämföra med ps now är ju bara löjligt. Men sen är det ju som alltid spelen som avgör och för egen del så lär Sony vinna om dom fortsätter som under ps4a eran, men det är ju min personliga smak. Drömmen vore ju att Sony skapar sitt egna "gamepass" eller att ms släpper gamepass på ps5. Om det skulle ske så skulle det ju inte finnas någon anledning till att skaffa en xbox.

Håller väl kanske inte riktigt med dig när man summerar det positiva med det negativa. (Nu var det förvisso inte det jag sa, men varför läsa ordentligt så här en fredag? Bättre att tolka och kill-gissa...) Säkert de som blir glada över tilläggen till game pass, men sammantaget är lockdowns av stora IP nog något som totalt brukar väcker negativa känslor, oavsett vem som gör det. Som sagt, Nuvarande B är ju inte så mycket att sörja, men de har en del potentiella, klassiska IPs och vem vet, MS kanske kan återuppliva märket.

MS borde väl vara intresserade av att alla gillar dem och att tjäna pengar? Att locka folk till "sin" sida. Piskan fungerar inte så bra med gaming folks, moroten kan ibland fungera. MS är ju stora på en annan känd plattform som du kanske hört talas om (host, PC, host).

Vet inte om du på något sätt påstår att jag jämfört med PS Now, för det har jag verkligen inte gjort även om du får det att verka så. Nämnde inte ens PS+ som ju går lite ojämn kräftgång (även om jag personligen alltid varit mer intresserad av rabatterna än "gratis-spelen").

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag har inte haft fördelen att köra Dreams men sett mycket om spelet och verkar magiskt. Ja det ligger något i det tror jag. Vad testerna lockar för audiens. Inte sagt att de inte testar nått, testar gör alla. Men ja, filmbranschen har totalt stagnerat. Är ju mest indiefilmer likt Willys wonderland osv som testar nya saker fast de snott från ett spel

Kanske ngn galen nisse med enormt mkt fritid fixa elder scrolls och fallout till oss playstation spelare i framtiden inuti Dreams haha.
Den inledande stunden till Fallout 4 har någon faktiskt lyckats pula ihop iaf. Rätt sjukt faktiskt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Som sagt ni xbox fanboys gör er bara löjligare och löjligare.
Nä fanboyism är när man försvarar det man föredrar till det totala som ni gör.

Death stranding har nog aldrig räknas som ett sony spel.

Nä Sony ägde inte insomniac just då men spiderman äger sony rättigheter till.

Så kan ni försöka släppa era extrema fanboy löjligheter och inse fakta.

Jag ägde xbox 360 och skulle gladligen äga ett xbox på nytt om dom skulle börja göra bra spel igen.
Men nu lever dom bara på gamla spel mer eller mindre.
Värsta är ju att xbox fans hurrar över det och bryr sig mindre om nya spel.

Sony äger mycket riktigt rättigheterna till Spider-man. Men menar du verkligen att Microsoft inte äger rättigheterna till MICROSOFT Flight Simulator?

NuZ
Testpilot
Skrivet av SunShine:

Kanske ngn galen nisse med enormt mkt fritid fixa elder scrolls och fallout till oss playstation spelare i framtiden inuti Dreams haha.
Den inledande stunden till Fallout 4 har någon faktiskt lyckats pula ihop iaf. Rätt sjukt faktiskt.

Haha det är hängivet iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tja, man kan tycka vad man vill om exklusivitet.
Men om man tittar på studios så är det en enkel deal för mig. Så länge jag har Naughty Dog, Insomniac, Sucker Punch så kommer jag knappast sakna Bethesda.

Innan hade jag även PolyPhony Digital på fanlistan, men senare Gran Turismo har inte imponerat på mig.

Sedan är Japan Studios Astrobot/astros playroom klart underutnyttjade. Varför kommer det inte en AAA titel från denna ytterst kreativa studio?

Avstängd

PC & Steam eller inget köp.

/Thread.

Medlem

Många bra exempel på "fanboism" i den här tråden i alla fall :), ex

- Man "pissar" på andras glädje (som någon nämnde)
- Nyttjar en positiv nyhet om den plattform man uppskattar, till att visa skadeglädje över konkurrerande plattformar
- Refererar till personliga åsikter som basis för att påpeka att den egna plattformen är mer innovativ än den andra.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Tråkiga nyheter! Jag har bara en Xbox, men jag tjänar ju inget på att fler spel inte släpps till PS5.

Medlem

PC + Xbox + Game Pass Ultimate = WIN!
Så otroligt nöjd med denna kombination som så många tydligen inte ser nyttan med. Så jävla mycket skönare att spela t.ex. Doom Eternal eller Wolfenstein på PC för att sen spela icke-FPS på Xboxen.
Aja, huvudsaken är ju att jag är nöjd iaf, och det är jag verkligen


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Xbox eXclusive X.

Medlem
Skrivet av Issue:

PC + Xbox + Game Pass Ultimate = WIN!
Så otroligt nöjd med denna kombination som så många tydligen inte ser nyttan med. Så jävla mycket skönare att spela t.ex. Doom Eternal eller Wolfenstein på PC för att sen spela icke-FPS på Xboxen.
Aja, huvudsaken är ju att jag är nöjd iaf, och det är jag verkligen

Ännu bättre är om du kan koppla in PCn med hdmi till tvn, och kör dom icke fps pc spelen med xbox kontroller på tvn från soffan så har du mycke bättre prestanda och grafik än xbox serie x kan ge

Medlem
Skrivet av Jaekae:

Ännu bättre är om du kan koppla in PCn med hdmi till tvn, och kör dom icke fps pc spelen med xbox kontroller på tvn från soffan så har du mycke bättre prestanda och grafik än xbox serie x kan ge

Gud förbjude att någon köper Xbox!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Om marknaden faktiskt var helt fri, så skulle nog MS helt enkelt kunna köpa bort Sony från konsolmarknaden, gör lite flera sådana här köp så, se till att God of War bara kommer till xbox med, något metal gear, gta och lite så.

Du behöver studera marknadsmekanismer när företag försöker skapa monopol.

På en fri marknad så går det bokstavligen inte, du kommer skapa ett sådant stort extra prispåslag för att hålla din "exklusivitet" att det kommer öppna ett hål för konkurrenter att ta kunder ifrån dig med lägre priser och annat innehåll.

https://mises.org/wire/why-there-no-such-thing-exploitative-m...


signatur

P.L.U.R

Medlem

Gamespass hade varit intressant om det inte vore för att titlarna försvinner lite titt som tätt.

Det här är samma anledning till att jag inte betalar för Netflix.

Jag vill ha ett arkiv, om jag har spelat ett spel, så vill jag kunna gå tillbaka och spela det när jag känner för det, inte när någon utgivare väljer att rotera spelen.

Var inne och tittade på "ALL PC GAMES" på xbox gamespass just nu, det är ca 170 spel.

Jag har mer i mitt privata steam library...


signatur

P.L.U.R

Dex
Medlem
Skrivet av SorbP:

Gamespass hade varit intressant om det inte vore för att titlarna försvinner lite titt som tätt.

Det här är samma anledning till att jag inte betalar för Netflix.

Jag vill ha ett arkiv, om jag har spelat ett spel, så vill jag kunna gå tillbaka och spela det när jag känner för det, inte när någon utgivare väljer att rotera spelen.

Var inne och tittade på "ALL PC GAMES" på xbox gamespass just nu, det är ca 170 spel.

Jag har mer i mitt privata steam library...

Tycker förvisso att 170 spel för 150kr / månaden är en ganska bra deal så länge inte alla spelen är värdelösa (vilket dom inte är på GP) så det är rätt prisvärt

Håller dock med dig lite i den biten med alla sådana här tjänster att det är väldigt tråkigt när spel, filmer och serier plockas bort, men tror inte det händer så ofta så det inte skulle vara värt dom 150kr / månad.

Medlem
Skrivet av SorbP:

Gamespass hade varit intressant om det inte vore för att titlarna försvinner lite titt som tätt.

Det här är samma anledning till att jag inte betalar för Netflix.

Jag vill ha ett arkiv, om jag har spelat ett spel, så vill jag kunna gå tillbaka och spela det när jag känner för det, inte när någon utgivare väljer att rotera spelen.

Var inne och tittade på "ALL PC GAMES" på xbox gamespass just nu, det är ca 170 spel.

Jag har mer i mitt privata steam library...

Kan förstå ditt resonemang och håller även med till viss del.

Tanken med GP är väl att locka den breda massan. Den breda massan vill i regel ha snabb och smidig konsumtion, precis som med Netflix.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Kan förstå ditt resonemang och håller även med till viss del.

Tanken med GP är väl att locka den breda massan. Den breda massan vill i regel ha snabb och smidig konsumtion, precis som med Netflix.

Iofs, jag ser värdet i rotationen med att människor som inte orkar nörda ner sig i alla nya spel som kommer och potentiellt är bra får en semi-kurrerad ström av entertainment.

Det är superbra för dem, bara inte riktigt min melodi.

Kul att det finns utrymme för olika människor.


signatur

P.L.U.R

Skriv svar