Kan man ladda XBOX kontroll med Switch-laddaren?

Medlem
Kan man ladda XBOX kontroll med Switch-laddaren?

Som rubriken lyder, kan man ladda XBOX kontroll med Switch-laddaren?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

NuZ
Testpilot
Skrivet av korvmos:

Som rubriken lyder, kan man ladda XBOX kontroll med Switch-laddaren?

Ladda har jag inte testat med uppladdningsbara batterier men utan batt så har jag kört genom switchens kabel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ladda har jag inte testat med uppladdningsbara batterier men utan batt så har jag kört genom switchens kabel

Tack, det är ju alltid något iaf


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Backloggens befriare

Testa?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Har inte en Xbox-kontroll (än), där av frågan
Bara switchladdaren.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Backloggens befriare
Skrivet av korvmos:

Har inte en Xbox-kontroll (än), där av frågan
Bara switchladdaren.

Vad för kontroll tänkte du köpa?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Vad för kontroll tänkte du köpa?

Xbox series kontrollen


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Inaktiv

Ja det ska nog inte vara några problem. Nintendo trafon laddar med 5V/15V. Frågan är ju hur många celler som är i kontrollen.

Enda jag funderar på är väl att xbox kontrollen är väl inte laddningsbar off the shelf har jag för mig. Sjukt att dom kan sälja det 2021 med dagens miljötänk etc.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Ja det ska nog inte vara några problem. Nintendo trafon laddar med 5V/15V. Frågan är ju hur många celler som är i kontrollen.

Enda jag funderar på är väl att xbox kontrollen är väl inte laddningsbar off the shelf har jag för mig. Sjukt att dom kan sälja det 2021 med dagens miljötänk etc.

Man kan köpa ett laddningsbart packet (som jag inte hittar någon info om) eller 2st AA som ska vara laddningsbara. 2,4v eller vad är blir det då?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Backloggens befriare
Skrivet av korvmos:

Xbox series kontrollen

Ja, så länge det är usb-c på Switch-laddaren borde det inte vara några problem.
Har dock aldrig gjort det själv i och med att jag inte har en Switch.


signatur

Ad hoc addendum

Inaktiv
Skrivet av keffkebab:

Ja, så länge det är usb-c på Switch-laddaren borde det inte vara några problem.
Har dock aldrig gjort det själv i och med att jag inte har en Switch.

Njae usb-c har ingenting med vilken spänning som levereras från trafo eller liknande. Begränsningen i så fall är hur stor ström som kan ledas och det beror på arean på ledarna.

Med tanke på att TS måste köpa laddningsbara AA batterier till kontrollen vilket ändå kostar en slant så hade jag nog köpt det laddningsbara batteriet från MS med tillhörande sladd. Kostade ca 250kr har jag för mig.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Njae usb-c har ingenting med vilken spänning som levereras från trafo eller liknande. Begränsningen i så fall är hur stor ström som kan ledas och det beror på arean på ledarna.

Med tanke på att TS måste köpa laddningsbara AA batterier till kontrollen vilket ändå kostar en slant så hade jag nog köpt det laddningsbara batteriet från MS med tillhörande sladd. Kostade ca 250kr har jag för mig.

Ja det är nog lika bra att köpa batteripacket med en gång, men hittar ingen spec på det. Men då det är tänkt att laddas i USB-C porten på Xbox eller dator så är det nog standard spänning. Vad det nu är på en USB-c. Tänker jag rätt då?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

ZF
Medlem
Skrivet av korvmos:

Man kan köpa ett laddningsbart packet (som jag inte hittar någon info om) eller 2st AA som ska vara laddningsbara. 2,4v eller vad är blir det då?

Kolla att kontrollen faktiskt kan ladda vanliga batterier först. Kontrollerna kan ju vara beroende av laddningsregulatorer inbyggda i det där batteripaketen. Vilket jag gissar är anledningen till att de alls finns. ?

Medlem

Vet inte om det är till någon hjälp men det går åtminstone att ladda switchen med en xiami laddare 🤔 så länge det är usb C så borde det vill gå? 😛

ZF
Medlem
Skrivet av korvmos:

Ja det är nog lika bra att köpa batteripacket med en gång, men hittar ingen spec på det. Men då det är tänkt att laddas i USB-C porten på Xbox eller dator så är det nog standard spänning. Vad det nu är på en USB-c. Tänker jag rätt då?

Det finns ingen fast spänning på USBC. Det är upp till enheterna att förhandla fram vad de vill ha. Det du ska kolla på är strömstyrkan som kan levereras vid den spänning din pryl vill ha.

Däremot bör i princip vilken USBC-laddare eller pryl räcka för att ladda en kontroll.

Medlem
Skrivet av ZF:

Det finns ingen fast spänning på USBC. Det är upp till enheterna att förhandla fram vad de vill ha. Det du ska kolla på är strömstyrkan som kan levereras vid den spänning din pryl vill ha.

Däremot bör i princip vilken USBC-laddare eller pryl räcka för att ladda en kontroll.

Låter lovande då


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

1
Skriv svar