Nybildade Alkimia Interactive jobbar på Gothic Remake

Robot
Nybildade Alkimia Interactive jobbar på Gothic Remake
Medlem

The hype is REAL!

NuZ
Testpilot

Fastnade aldrig för Gothic men kanske ska ge det en chans sen då


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent

Inget fel på 1an, men det var 2an som Gothic vetkligen polerades till ett av världens bästa rollspel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas det blir bra och önskar teamet lycka till!


signatur

Ordo Ab Chao

FM-guru
F.d. Sisyr

Demot de släppte var ungefär så långt ifrån det som gjorde Gothic bra man kan komma. Får hoppas att det dem säger ("THQ har lovat att det färdiga spelet ska bli betydligt skitigare och mer troget originalet") stämmer, men förväntningarna är låga.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

The hype is REAL!

Skoja min fucking doja! Gothic serien är helt jävla underbar. Riktiga Gothic då, Arcanum räknas inte.


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mirage:

Skoja min fucking doja! Gothic serien är helt jävla underbar. Riktiga Gothic då, Arcanum räknas inte.

Arcania, om jag får be! Arcanum är fantastiskt.

Medlem

Vad jag hört så suger demot som dom släppt, men dom verkar lyssna på feedback så blir spännande se hur det blir tillslut

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Arcania, om jag får be! Arcanum är fantastiskt.

Sorry, ogillade Arcanum också (minns nu att det var ett isometriskt rollspel.) Arcania var hemskt.


signatur

I drank what?

Medlem

Utvecklaren Piranha Bytes som ligger bakom originalet ägs också av THQ Nordic, tycker det verkar lite konstigt dom inte är inblandade?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Skoja min fucking doja! Gothic serien är helt jävla underbar. Riktiga Gothic då, Arcanum räknas inte.

Förstod tyvärr vilket spel du menade. Ja det var hemskt har mardrömmar än.
Förhoppningsvis tar de de bara och uppgraderar grafiken inte massa onödiga ändringar för att göra det mer tillgängligt.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Utvecklaren Piranha Bytes som ligger bakom originalet ägs också av THQ Nordic, tycker det verkar lite konstigt dom inte är inblandade?

Inte direkt. Deras produkter är alltid medelmåttiga som bäst när det gäller allt utom story, som de brukar vara jättebra på. Eftersom storyn redan är gjord, tycker jag de kan hålla sig borta från remakes.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Inte direkt. Deras produkter är alltid medelmåttiga som bäst när det gäller allt utom story, som de brukar vara jättebra på. Eftersom storyn redan är gjord, tycker jag de kan hålla sig borta från remakes.

Om du tycker att deras produkter som Gothic och Gothic 2 är medelmåttiga, varför se fram emot en remake?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Om du tycker att deras produkter som Gothic och Gothic 2 är medelmåttiga, varför se fram emot en remake?

Jag tycker du ska läsa hela mitt inlägg.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag tycker du ska läsa hela mitt inlägg.

Det gör det inte mer förståeligt. Först i ett inlägg skriver du att Gothic-serien är "helt jävla underbar" och sedan skriver du att deras spel är "medelmåttiga som bäst".

Så vad du menar är att Gothic-serien är helt jävla medelmåttigt underbar?

Quake-konnässsör

En äldre video om Gothic Remaken, som The Nocturnal Rambler gjorde 2019. Mycket har säkert rört sig framåt gällande utvecklingen, men man får en liten smak av hur det eventuellt kan bli.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det gör det inte mer förståeligt. Först i ett inlägg skriver du att Gothic-serien är "helt jävla underbar" och sedan skriver du att deras spel är "medelmåttiga som bäst".

Så vad du menar är att Gothic-serien är helt jävla medelmåttigt underbar?

Du har fortfarande missat vad jag skrev om storyn, den enda delen de gör jävligt bra. Spelmekaniken är sisådär, speciellt närstridssystemet. grafiken i 1an och 2an är sådär, 3an såg väldigt bra ut för sin tid. Ljudet är sisådär, röstskådisarna lämnar en hel del att önska. Mao, serien är jättebra pga story, allt annat är medelmåttigt.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar