Crash Bandicoot 4: It’s About Time har fått PC-trailer och släppdatum

Robot
Crash Bandicoot 4: It’s About Time har fått PC-trailer och släppdatum

Vi får hoppas att det inte... crashar våra datorer.

#Crash-bandicoot-4, #Toys-for-bob


Medlem

Alldeles för sent tycker jag. Skippar nog det helt och hållet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Hade hoppats på att det släpptes samtidigt som en PC-version av Crash Team Racing men givet köp ändå.

Moderator | Testpilot

Spelet är bra till PS4 men jag är sugen på att köpa PC-versionen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Exklusivt till Blizzard.net om jag förstått rätt.

https://www.eurogamer.net/articles/2021-03-12-crash-bandicoot...

"Crash Bandicoot 4 will be available on PC - exclusively via Activision's Battle.net service - on 26th March."

Medlem

När det kostar under 250, så om 18 månader kanske.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shadee:

Exklusivt till Blizzard.net om jag förstått rätt.

https://www.eurogamer.net/articles/2021-03-12-crash-bandicoot...

"Crash Bandicoot 4 will be available on PC - exclusively via Activision's Battle.net service - on 26th March."

Stämmer, vilket är synd givetvis. Hade gärna haft det på Steam : (


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Nu åker du in i underrubriksfinkan.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Skribent
Skrivet av Gustav Höglund:

Nu åker du in i underrubriksfinkan.

Ni är bara avundsjuka! Jag drejar orden som vore de lera.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Exklusivt till Blizzard.net om jag förstått rätt.

https://www.eurogamer.net/articles/2021-03-12-crash-bandicoot...

"Crash Bandicoot 4 will be available on PC - exclusively via Activision's Battle.net service - on 26th March."

Står även i slutet av trailern

Inaktiv

Jag funderar på att köpa det till Nintendo Switch.

Någon som spelat det som kan säga vad ni tycker. Är det värt att köpa eller ej?

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326145:

Jag funderar på att köpa det till Nintendo Switch.

Någon som spelat det som kan säga vad ni tycker. Är det värt att köpa eller ej?

Läs Fredriks recension här på sajten annars.

Jag tyckte om det i alla fall. Aningen svårare än tidigare spel i serien dock.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Exklusivt till Blizzard.net om jag förstått rätt.

https://www.eurogamer.net/articles/2021-03-12-crash-bandicoot...

"Crash Bandicoot 4 will be available on PC - exclusively via Activision's Battle.net service - on 26th March."

Skrivet av uberpwnage2.0:

Stämmer, vilket är synd givetvis. Hade gärna haft det på Steam : (

Så jäkla surt med BattleNet exklusiviteten. Har ett konto hos de men inga spel. Väldigt tråkig launcher. Sämsta på marknaden, imo.
Hade kunnat tänka mig ett köp på Steam dit man äger många andra plattformsspel. Bl.a. Crash Trilogy.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Så jäkla surt med BattleNet exklusiviteten. Har ett konto hos de men inga spel. Väldigt tråkig launcher. Sämsta på marknaden, imo.
Hade kunnat tänka mig ett köp på Steam dit man äger många andra plattformsspel. Bl.a. Crash Trilogy.

Men, herrejävla gud.

Du behöver bara starta en annan launcher. Det tar 5 sekunder. Kommer aldrig att fatta problemet.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Men, herrejävla gud.

Du behöver bara starta en annan launcher. Det tar 5 sekunder. Kommer aldrig att fatta problemet.

Skyll inte på gud..

Jo jag vet men vill ha lite funktioner i min klient.
Vill helst ha det samlat på ett ställe även. Hade kunnat tagit det på EPiC tom dit jag har flera spel även. Det handlar inte om att det tar längre tid att starta. Personligen gör det inte så jättemycket att ha flera launchers bara de är bra byggda med funktioner m.m


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ett spel jag aldrig kommer spela så länge det inte kommer till Game pass och är det exklusivt för battlenet så lär det väl knappast hända.

Medlem

Vill bara inflika att han inte är en räv utan en Gunnis punggrävling

Medlem

chemical brothers är naaajs

Skribent
Skrivet av rosski:

Vill bara inflika att han inte är en räv utan en Gunnis punggrävling

Potato, tomato... Nä, rätt ska va rätt Tack för rättelsen.

Medlem

Hur är det med svårighetsgraden? Är det lika frustrerande att 100%a som ettan? Gav upp halvvägs med 100%-försöket i ettan för att inte riskera min mentala hälsa. Och remaken är snäppet svårare än originalet på grund av plattformarnas hitbox 😒

Inaktiv
Skrivet av androsynth:

Hur är det med svårighetsgraden? Är det lika frustrerande att 100%a som ettan? Gav upp halvvägs med 100%-försöket i ettan för att inte riskera min mentala hälsa. Och remaken är snäppet svårare än originalet på grund av plattformarnas hitbox 😒

Ettan originalet är väldigt jobbig att få 100 % på eftersom att man inte får dö på en enda bana när man ska samla ädelstenar.
Jag klarade av det en gång i slutet av 90-talet men ville inte försöka med det igen pga hur svårt det var.

Remaken tycker jag personligen är mycket enklare (och roligare) eftersom ettan då är mer uppbyggd som tvåan och trean genom att de lådor som man har tagit vid check pointen redan är tagna (förutom vid de färgade ädelstenarna där det fortfarande är samma som i originalet) sen är det kul att lådorna på bonusarna också räknas något som de inte gjorde i originalet.
Detta gjorde att det var första gången någonsin som jag har klarat av alla N Brio och Neo Cortex bonusarna som finns på vissa banor.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Så jäkla surt med BattleNet exklusiviteten. Har ett konto hos de men inga spel. Väldigt tråkig launcher. Sämsta på marknaden, imo.
Hade kunnat tänka mig ett köp på Steam dit man äger många andra plattformsspel. Bl.a. Crash Trilogy.

Dom gjorde nyligen en ny version av launchern.

Skrivet av Arkaith:

Men, herrejävla gud.

Du behöver bara starta en annan launcher. Det tar 5 sekunder. Kommer aldrig att fatta problemet.

Du behöver inte bli så upprörd

Förstår att man inte vill ha 325 olika launchers.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Dom gjorde nyligen en ny version av launchern.

Du behöver inte bli så upprörd

Förstår att man inte vill ha 325 olika launchers.

Inte det minsta upprörd? Kommer aldrig att fatta gnället om launchers.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Stämmer, vilket är synd givetvis. Hade gärna haft det på Steam : (

Varför då? Är det bättre på Steam?


signatur

IDKFA

Moderator | Testpilot
Skrivet av mrFluffy:

Varför då? Är det bättre på Steam?

Samma spel givetvis. Gillar att ha allt samlat på ett ställe, och tycker inte Battle.net har samma funktioner som gör att jag tycker om Steam mer


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Inte det minsta upprörd? Kommer aldrig att fatta gnället om launchers.

"Men, herrejävla gud."

Nej nej...🙄

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Samma spel givetvis. Gillar att ha allt samlat på ett ställe, och tycker inte Battle.net har samma funktioner som gör att jag tycker om Steam mer

Förstår att det är trevligare att ha allt samlat på ett ställe.
Det skulle vara trevligt om det kom någon ultimat butik som funkar för både PC och konsoler i framtiden.
Man köper alla sina PC, Nintendo, Playstation och Xbox spel på en och samma butik. Sen känner den av vad man är inne på för konsol eller dator och handlar så att man bara kan ladda ner de spelen som är anpassade för hårdvaran.

Säkert inget som kommer bli verklighet men det hade varit praktiskt.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Läs Fredriks recension här på sajten annars.

Jag tyckte om det i alla fall. Aningen svårare än tidigare spel i serien dock.

Det låter kul.
Fick 8 av 10 på NintendoLife, så jag valde att köpa det idag.
Väntar just nu på att det ska ladda ner.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det låter kul.
Fick 8 av 10 på NintendoLife, så jag valde att köpa det idag.
Väntar just nu på att det ska ladda ner.

Kul!

Skriv gärna en rad här när du hunnit att testa lite (tänker mig också att det är ett spel som gjort för Switch)!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Inaktiv
Det passar väldigt bra till Switch
Skrivet av martinot:

Kul!

Skriv gärna en rad här när du hunnit att testa lite (tänker mig också att det är ett spel som gjort för Switch)!

Jag har just nu hunnit en liten längre bit in i spelet och har nyligen besegrat Neo Cortex, vad som händer efter det vill jag inte säga för att inte spoila för mycket.

Däremot kan jag säga än så länge att det passar väldigt bra att spela på Switch men jag tycker att det känns svårare i den graden att jag dör oftare än vad jag gör när jag spelar original trilogin. (Framförallt eftersom jag alltid i Crash spel försöker samla alla lådor) Där passar det väldigt bra att de har lagt till så att man istället kan spela i Modernt läge istället för klassiskt.
I klassiskt läge har man ett antal liv, förlorar man alla sina liv så måste man spela banan från början medan i modernt läge så har man hur mycket liv som helst och behöver bara börja från den senaste check pointen. Däremot så måste man klara av alla banor och dö minst 3 gånger på varje bana för att kunna få alla ädelstenar, så spelet är väldigt utmanande och det gillar jag.

De har lämnat det som var i Crash 2 och 3 där man tog sig till ett rum där det finns fem banor per värld att teleportera sig till, istället har de mer gått tillbaka till ursprunget med en karta där man tar sig från en plats till nästa efter att man klarat en bana, men istället för öar så är det olika dimensioner som man färdas mellan.

Handlingen är också bra och det finns mycket att upptäcka i spelet. Bara att kassettbanden är inte min favorit utan det känns som en bonus för den som vill ha lite extra utmaning i spelet.
Men det som är kul med kassettbanden är att mina tanker går till bonusarna med Neo Cortex och N Brio från första Crash Bandicoot när jag spelar de.

1
Skriv svar