Dark Alliance släpps i sommar – äntligen med gameplay-trailer!

Robot
Dark Alliance släpps i sommar – äntligen med gameplay-trailer!
Medlem

Älskade de gamla spelen, tyvärr är detta inte top down.

Medlem

Var inte mer än en vecka sedan jag senast uttryckte min avsky för kombinationen Fantasy och Metal. Jag avskyr det fortfarande.

Medlem

Top down är det jag och frun förväntat oss. Om det finns coop som i de gamla Dark Alliance-liren undrar jag hur de kommer göra det. Split-screen känns inte särskilt roligt.

Medlem
Skrivet av waeress:

Var inte mer än en vecka sedan jag senast uttryckte min avsky för kombinationen Fantasy och Metal. Jag avskyr det fortfarande.

Älskar både Fantasy och Metal, men håller med om att de inte hör ihop.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Ser inte speciellt bra ut tyvärr...

Medlem

Man hade ju hoppats på att gameplay skulle se bättre ut än vad det gjorde. Trailern gav bitter eftersmak för oss som gillar orginal Dark Alliance 1 & 2.

Medlem

Hade enormt skoj med dak alliance och dark alliance 2, har till och med kvar dark alliance 2 med tillhörande ps2a, riktigt sköj co-op lir. Trailern var rätt intetsägande, så vi får väl se vart det bär.

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Älskar både Fantasy och Metal, men håller med om att de inte hör ihop.

*Host* Power Metal *Host*

Medlem

Verkar vara mer Multiplayer Coop med en släng av BloodBorne / Devil May Cry strider och inte alls som originalet som var TopDown och hade coop på samma skärm med ett långsammare tempo.

Jag hatar trenden på ADHD spel. Allt ska bara vara så Hyper och snabbt. Så tråkigt

Älskade originalen på PS2. Hoppades att det skulle vara mer som dom, en långsammare Diablo klon med massa loot. Spelet får gärna överraska mig när det kommer ut. Men väntar på recension.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Stort fan av d&d...men tar pass på denna. Jag föredrar klassiska rollspel (Dragonlance, forgotten realms etc etc).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

NuZ
Testpilot

Ser ju skitkul ut och jo metal och fantasy passar ihop

Hoppas combat har bra flyt så det inte blir lika styltigt tråkigt som i Dragon Age 3 när det var 3e person


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Geeks Gaming

Rätt taggad ändå.

Skrivet av Priapsi:

Älskar både Fantasy och Metal, men håller med om att de inte hör ihop.

Hellre de än jävla dupstep/hardstyle som folk har kört de senaste åren.

Medlem

De gamla spelen var sjukt roliga att lira co-op. Hoppas att samma sak gäller detta, även om det skiljer sig en hel del.

Medlem

Dark alliance 1! <3 Var så roligt i coop, man sabbade för varandra hela tiden och jävlades

Medlem

Det såg inte ut som jag hade hoppats. Hype decreasing.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av schmuttah:

*Host* Power Metal *Host*

Haha! *Host* Blind Guardian *Host*
Det betyder dock inte att jag vill ha det i ett spel med fantasytema. 😄


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Rätt taggad ändå.

Hellre de än jävla dupstep/hardstyle som folk har kört de senaste åren.

Båda känns malplacerade i spel. Nä, ge mig akustisk gitarr och flöjt, då är jag med!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Båda känns malplacerade i spel. Nä, ge mig akustisk gitarr och flöjt, då är jag med!

Håller med fullständigt, helt fel musik val till trailers, både film och spel över lag , och har vart så ett par år nu tycker jag.

Medlem

Omg vatteneffekterna i första BG:DA till PS2 fick en att tappa hakan 😀

Medlem

Trailern var pinsam men gameplayet såg väl inte så illa ut med dagens förväntningar på att allt hela tiden ska vara hur over the top som helst.

1
Skriv svar