Snabbkollen – Xbox- och pc-ägare: Prenumererar du på Game Pass?

Robot
Snabbkollen – Xbox- och pc-ägare: Prenumererar du på Game Pass?

Kan du stå emot när Microsoft gör tjänsten mer och mer attraktiv?

#game-pass, #prenumerationer


Medlem

"Nej, det är inte intressant"

Ljuger...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tomtefar:

"Nej, det är inte intressant"

Ljuger...

Jag ville vara tydlig i rubriken att frågan ställdes till pc- och xbox-ägare, men det kanske slinker med några Playstation-ägare också


signatur
Medlem

Jag tar nån månad till PC då och då. Just nu ville en polare lira No Mans Sky så då blev det en månad. Säger dock alltid upp det direkt så det inte bara ligger o kostar pengar i onödan. Samma med ubisoft connect.

It's not a lake, it's an ocean

Sedan augusti 2017, om jag inte missminner mig. Det är en helt annan tjänst i dag.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Frisell:

Jag tar nån månad till PC då och då. Just nu ville en polare lira No Mans Sky så då blev det en månad. Säger dock alltid upp det direkt så det inte bara ligger o kostar pengar i onödan. Samma med ubisoft connect.

Ja, det är väl det som generellt är problemet med dylika tjänster, det är helt enkelt inte ekonomiskt om man har ett liv utöver själva spelandet: Det blir nog billigare i längden för de flesta att helt enkelt köpa de (få) spel de är intresserade av att köpa om man inte gör som du beskriver.

Jag har ju starka misstankar om att alla dylika tjänster kommer att få en längre bindningstid förr eller senare, så att det inte går att göra som du beskriver. Företagen sitter nog bara och väntar på en kritisk massa av användare innan de genomför en dylik ändring.

Medlem

Japp, skaffade det när man fick ett år för 10 kr sedan har det bara fortsatt, nyttjar det inte till fullo då man jobbar för långa dagar så man inte orkar spela när man är hemma.

Medlem

Sjukt bra. Köper väldigt sällan något nu för tiden. Rekommenderar varmt.

Medlem

Har haft det sen det kom (2017?). Otroligt bra tjänst! Köper sällan spel till Xbox, och sen det blev tillgängligt på PC så har köpen även där minskat.

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag ville vara tydlig i rubriken att frågan ställdes till pc- och xbox-ägare, men det kanske slinker med några Playstation-ägare också

Får säkert bättre resultat genom att fråga generellt om prenumerationstjänsterna istället för en specifik.

Jag svarade, nej, men haft.
Ser inte att jag skaffar det igen den närmaste tiden heller

Edit: före någon tar illa upp så tänkte jag förtydliga att jag testat alla tillgängliga tjänster tidigare och tänker inte skaffa igen


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Inaktiv

Intressant! 33% av FZ-röstarna är Playstation-purister med andra ord

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Checker:

Får säkert bättre resultat genom att fråga generellt om prenumerationstjänsterna istället för en specifik.

Jag svarade, nej, men haft.
Ser inte att jag skaffar det igen den närmaste tiden heller

Nu var vi nyfikna på just Game Pass, med tanke på det som hänt senaste tiden. Vi tänkte följa upp med Playstation Plus om några veckor.


signatur
Medlem

Valde: Nej, men haft.

Fick X månader gratis med på köpet när jag byggde min nuvarande dator (kom med CPU'n)
Använde det dock aldrig efter jag "claimat" koden.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Köpte nått sånt där online xbox grejs till xbox360 när den var ny, betalade för ett helår, spelade max 15min

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ohGr:

Köpte nått sånt där online xbox grejs till xbox360 när den var ny, betalade för ett helår, spelade max 15min

Xbox Live?


signatur
Medlem
Skrivet av Frisell:

Jag tar nån månad till PC då och då. Just nu ville en polare lira No Mans Sky så då blev det en månad. Säger dock alltid upp det direkt så det inte bara ligger o kostar pengar i onödan. Samma med ubisoft connect.

så gör jag också

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu var vi nyfikna på just Game Pass, med tanke på det som hänt senaste tiden. Vi tänkte följa upp med Playstation Plus om några veckor.

Playstation plus? Eller menar du playstation now?
Likaväl kommer det ju även där vara skeva siffror i slutändan.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Som förälder och gammal gamer så tycker jag det är perfekt! Så mycket och roliga spel för billig peng. Spelutbudet börjar bli Netflix-kvalitet :). Roligt för barnen som gärna provar många olika spel och sedan tröttnar, slipper man lägga ut 700 kr för 1 timmes nöje.

Medlem

Har tidigare varit skeptisk mot både Gamepass och även PS Now, men köpte en Series X i november, och testade 3 månader för 10 kr.

Nu när det gått ett par månader har jag kapitulerat helt, och tanken på att gå tillbaka till att köpa spel som förr känns avlägsen förutom vissa speciella titlar. Nästa "riktiga" köp blir Resident Evil: Village, i övrigt är det bara Immortal: Fenyx Rising jag köpt till min nya konsol, resten av alla spel har varit genom gamepass 🙂

Medlem

Helt järndött men jag måste äga mina spel "så gott det går" och ha de samlade i mitt bibliotek utan att betala månads eller års kostnad. Skulle säkert spara cash på detta sätt men det vill sig inte. Jag har svårt att förnya mig..

Det är inte intressant svarade jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Aldrig haft, kommer aldrig skaffa. Köper spelen jag vill ha.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu var vi nyfikna på just Game Pass, med tanke på det som hänt senaste tiden. Vi tänkte följa upp med Playstation Plus om några veckor.

Det kan ju bli lite skevt... Du menar PS Now?

OnT: Har prenumererat på Xbox Game Pass sedan 2017!


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Checker:

Playstation plus? Eller menar du playstation now?
Likaväl kommer det ju även där vara skeva siffror i slutändan.

Fast det blir ju inte skeva siffror om vi specifikt var ute efter Game Pass-användandet denna gång. Hur vi formuleringar Playstation-frågan får vi se då, både Now och Plus är ju intressant.


signatur
Medlem

Har gamepass och bara för att jag fick det för 10kr för de år man hade Xbox live....... så många år för billig peng. Dock inget jag tror jag skulle betala för sen tror jag. Känner en stress över att inte veta när spel försvinner. Men måste vara kanon om man har barn och det har ju två av de bästa spelen senaste årtiondet, Ori ❤️.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Aldrig haft, kommer aldrig skaffa. Köper spelen jag vill ha.

Så är det ju för många, särskilt på ett plattform för spelälskare som detta. Däremot ser vi ju att branschen drar åt ett annat håll.


signatur
Flakmonkey

Har det inte just nu men är såklart jätteintressant även om jag inte bara ser positiva saker med prenumerationstjänster. När de nya MS-exklusiva titlarna kommer så kommer jag säkerligen skaffa det och då blir väl fråga om det blir att skaffa en Xbox eller uppgradera PCn en smula.

Medlem

Ja! Skaffade det igen för att lira lite Flight Simulator och insåg att det finns väldigt många bra lir. Låter prenumerationen ticka på ett tag till antar jag.

Brukar annars vilja "äga" mina spel men det är skönt att bara kunna lira utan känslan att man "måste" ta sig igenom det. Visst finns det ex refund på Steam men här slipper man oroa sig över att spela max 2 timmar etc.

Stort plus också för att jag testar spel som jag aldrig skulle ha testat annars.

Medlem

Skaffade det för att prova nya flight simulator och hade kvar det i ett par månader. Men ett dåligt utbud sett till kostnaden gjorde att det inte var värt pengarna, för mig.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fast det blir ju inte skeva siffror om vi specifikt var ute efter Game Pass-användandet denna gång. Hur vi formuleringar Playstation-frågan får vi se då, både Now och Plus är ju intressant.

Tror nog det finns de som inte har pc eller xbox som även svarar i denna poll. Samma fenomen kommer nog gälla Playstation specifika pollar. Därför jag menar det blir skeva siffror.

Du nämner det själv också tidigare i tråden.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Köper en månad då och då när de är på rea. Eftersom jag köper de flesta spelen jag är intresserad av.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar