Inga fler dlc:er till Final Fantasy VII Remake, teamet upptagna med del två

Robot
Inga fler dlc:er till Final Fantasy VII Remake, teamet upptagna med del två

Vi får hålla till godo med Yuffie i sommar.

#final-fantasy-vii-remake, #square-enix


Medlem

får hoppas det är bra, gillade vanliga remaken iaf.
tolkar jag artikeln rätt i att yuffie inte kommer vara med i någon av remake delarna? Kommer dom helt klippa bort Wutai delen med Yuffie?

Medlem
Skrivet av Nimafor:

får hoppas det är bra, gillade vanliga remaken iaf.
tolkar jag artikeln rätt i att yuffie inte kommer vara med i någon av remake delarna? Kommer dom helt klippa bort Wutai delen med Yuffie?

Tolkar det snarare som att hon inte kommer gästspela i originalspelet (läs: Remake del 1 som redan släppts/kommer släppas till PS5).

Att klippa henne och hela Wutai från framtida del/-ar vore skandal!

Instämmer att ett förtydligande vore bra:)

Medlem

Alltid, när något skrivs, så är det oftast sant. Ett tag. Det kan lätt komma spinnoff till del två också och det kan lätt hända att det släpps till sp4.

Medlem

Om yuffie släpps som DLC, är det också inte lite tidigt?
Kommer inte ihåg så väl, men man kunde dra igenom hela spelet utan yuffie och Vincent eller?

Medlem

Troligtvis har de implementerat Yuffie i del 2 och drae nytta av det i dlc:t.

Medlem

Det är väl 99 procent självklart att man kommer släppa yuffie till ps4 också.
Man får se lite mellan raderna. Det dröjer väl några månader men det lär garanterat komma till ps4 också.

Medlem
Skrivet av aholman:

Om yuffie släpps som DLC, är det också inte lite tidigt?
Kommer inte ihåg så väl, men man kunde dra igenom hela spelet utan yuffie och Vincent eller?

Man kan spela igenom hela originalspelet utan Yuffie och Vincent ja men man kan få med sig Yuffie kort efter att man lämnat Midgar så det är ganska bra timing med detta DLC då Yuffie mest troligt kommer medverka i del 2.

Medlem

Jag gillar idén om att utforska vad Yuffie gjorde innan man träffade henne. Skulle vara kul med fler liknande DLC, kanske från TURKS också.

1
Skriv svar